امام‌جمعه بندر انزلی:

آیت‌الله امینیان مصداق واقعی عالم دینی بود/تنها راه ضربه به انقلاب کوتاه کردن دست مردم از دامن علماست

امام‌جمعه بندر انزلی در مراسم سالگرد رحلت آیت‌الله امینیان گفت: تنها راه ضربه زدن به انقلاب کوتاه کردن دست مردم از دامن علما است.

آیت‌الله امینیان مصداق واقعی عالم دینی بود/تنها راه ضربه به انقلاب کوتاه کردن دست مردم از دامن علماست

به گزارش ۸دی، به نقل از آستان‌خبر؛ حجت‌ الاسلام‌ سیدعبدالجواد شمس‌الدین شامگاه دیروز در مراسم گرامیداشت سالروز رحلت آیت‌الله امینیان نماینده فقید مردم گیلان در خبرگان رهبری و امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: این جلسه برای تجلیل از عالمی مجاهد، فرزانه و وارسته‌ای است که در جامعه اسلامی ما خصوصاً در حوزه‌های علمیه در سطح استان به‌ویژه در این سال دارالمؤمنین در جوار حرم شریف و نورانی امام‌زاده واجب‌التعظیم حضرت سید جلال‌الدین اشرف عمری را به هدایت‌گری و تأثیرگذاری در جامعه اسلامی سپری کردند.

 وی بابیان اینکه در این شهرستان هر جا را که نگاه می‌کنیم آثار وجودی این عالم معزز و وارسته به چشم می‌خورد افزود: مرحوم آیت‌الله امنیان یکی از چهره‌های بسیار درخشان و برجسته حوزه‌های علمیه ما به‌ویژه حوزه علمیه قم بودند که بعد از انقلاب به لحاظ التزامات زمان و نیازی که وجود داشت در استان مستقرشده و مسئولیت‌ های مختلف پذیرفتند و منشأ آثار بسیار چشمگیر دینی فرهنگی اخلاقی بودند.

امام‌جمعه بندر انزلی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) درباره ماندگاری علما و آثار وجودی آنان در جامعه حتی پس از مرگشان تصریح کرد: شاید در دوره حیات شریف این علما آن حجابی که معمولاً از آن به‌عنوان حجاب معاصر نام برده می‌شود توجه به این آثار و خدماتی که عالمان داشتند پیدا نکرده‌ایم اما فقدانشان بیان‌گر تلاش‌ها و زحماتی است که کشیده‌اند.

وی به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از رحلت آیت‌الله امنیان اشاره کرد و گفت: در پیام مقام معظم رهبری به مناسبت ارتحال این عالم بزرگ به نکات بسیار دقیقی اشاره‌شده که ازجمله این پیام که معنی فرمایشات معصومین است که فقدان ایشان در استان آن خلأ را به وجود آورده که چیزی جایگزین فقدان یک عالم دینی نمی‌شود.

شمس‌الدین بابیان اینکه به فرموده امام علی (ع) مردم سه دسته هستند خاطرنشان کرد: دسته اول عالم ربانی هستند یعنی کسانی که در مسیر علم و زهد و تقوا و فقاهت پیش رفتند و به‌مراتب بالای از علم دست پیداکرده و علمای الهی و دینی در جامعه هستند که بخش قابل‌توجه و ممتازی را در جامعه دینی تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه دسته دوم کسانی هستند که عالم ربانی نیستند اما در مسیر تحصیل علم و به دست آوردن مدارج دینی روزگار را سپری می‌کنند افزود: دسته سوم کسانی هستند که نه عالم ربانی هستند و نه در سبیل تعلم بلکه انسان‌های متحیر و سرگردان و به‌دوراز علم و بهره علمی هستند و این تقسیم‌بندی امیرالمؤمنین با محوریت علم است. پس می‌توان از این حدیث به اهمیت علم پی برد.

امام‌جمعه بندر انزلی با اشاره به خصوصیات بارز آیت‌الله مرحوم امنیان اظهار کرد: آیت‌الله امینیان مصداق واقعی عالم دینی بود که در سنگرهای مختلف اعم از دانشگاه‌ها، حوزه، خطابه، کارهای خیر و عام‌المنفعه، رسیدگی به فقرا و مستضعفین، ساختن منزل برای فقرا، درمانگاه ساختن، مسجد ساختن، حضور مکرر در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل که فرزند عزیز و روحانی خود را تقدیم دین کرد گام برداشت.

وی با اشاره به فضای مجازی موجود و ضرورت استفاده بهینه از آن تصریح کرد: نیروهای مؤمن و انقلابی باید این فضا را تسخیر کنند اما الآن کسانی که در این وادی موردتوجه قرار می‌گیرند چه کسانی هستند؟ چه به این‌ها داده می‌شود؟ چیزی بلد هستند؟ وقتی انسان پشتوانه دینی نداشت، پشتوانه اعتقادی اخلاقی و تربیتی نداشت او تکیه‌گاه محکمی ندارد، ثبات قدم، ثبات فک و ثبات مسیری ندارد.

وی بابیان اینکه خواست دشمن این است که دست مردم خصوصاً جوانان از دامن علم، علما، فقاهت، مرجعیت و ولایت کوتاه بکنند گفت: وقتی علما در جامعه مرجع بوده و وقتی مردم به مراجع تقلید مقید بوده و به رساله مراجع عمل کنند و حلال و حرام در زندگی‌شان وجود داشته باشد دشمن نمی‌تواند نفوذ کند.

شمس‌الدین با اذعان به اینکه تنها راه ضربه زدن به مردم این است که دست مردم را از دامن علما کوتاه کند افزود: البته انقلاب اسلامی هم نشان داده که هیچ راهی برای نفوذ دشمن چه از راه جنگ نظامی، چه از راه تحریم و چه از طریق جنگ فرهنگی باقی نگذاشته است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه