عضو شورای شهر رشت:

شهرداری رشت با کج سلیقگی همیشه مشکل‌ساز شده است

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: متاسفانه شهرداری رشت بارها با کج سلیقگی و عدم توجه به نظرات شورا مشکل ساز شده است.

شهرداری رشت با کج سلیقگی همیشه مشکل‌ساز شده است

به گزارش ۸دی، عباس صابر عصر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به لایحه برگزاری مناقصه پروژه پل طبیعت اظهار داشت: با نحوه عملکرد سازمان عمران شهرداری رشت در خصوص برگزاری مناقصه پل طبیعت در رشت مخالفم و با توجه به اینکه برای این پروژه در سال جاری سه میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است اعتقاد دارم باید در ابتدا فاز مطالعاتی پروژه را آغاز کرد.

وی افزود: اجرای مناقصه به روش BOT همانند هندوانه دربسته ای است که از درون آن اطلاعی نداریم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه در روش  BOT تهیه طرح و اجرای آن بر عهده پیمانکار می باشد و این نوع اقدام موجب افزایش هزینه ها خواهد شد.

وی تاکید کرد: بنده اعتقاد دارم باید در ابتدا فاز مطالعاتی پل طبیعت را آغاز کرد و پس از آن در نیمه دوم سال نسبت به برگزاری مناقصه آن اقدام کرد.

صابر ادامه داد: یقینا هزینه مطالعاتی این پروژه بیش از  پانصد میلیون تومان نخواهد بود و با انجام فاز مطالعاتی پروژه پل طبیعت در زمان اجرای آن با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه پروژه پل طبیعت حدود هفتاد میلیارد تومان هزینه به همراه خواهد داشت تصریح کرد: به عنوان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت پیشنهاد میکنم هر چه سریعتر فاز مطالعاتی پروژه پل طبیعت آغاز و با گرفتن مشاور به اجرای آن سرعت ببخشند.

در ادامه این جلسه یکی دیگر  از اعضای شورای اسلامی شهر رشت با اعلام اینکه احداث پل طبیعت از ضروریات شهر رشت می باشد گفت: متاسفانه تاخیر در بررسی لوایح و اجرای پروژه ها آفتی است که در طول دوران فعالیت شورای چهارم وجود داشت.

محمد حسین واثق کارگرنیا افزود: در زمان اجرای پروژه آب نمای پارک ملت نیز مخالفتهای فراوانی صورت گرفت اما در حال جاضر این پروژه با استقبال شهروندان و گردشگران مواجه شده است و بسیاری از شهروندان ساعات فراغت خود را  در کنار آن سپری می کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه در شهر رشت مکانی به منظور جذب توریست وجود ندارد و احداث پل طبیعت می‌تواند به توسعه بخش گردشگری کمک نماید.

کارگرنیا افزود: پروژه پل طبیعت در شورای چهارم مطرح و بررسی شد و تمایل داریم این پروژه در زمان  فعالیت همین دوره شورا به سرانجام برسد و جزو عملکرد مثبت شورای چهارم ثبت شود.

در ادامه عباس صابر با تایید اینکه پل طبیعت از جمله نیازهای واقعی شهر به منظور جذب گردشگران می باشد گفت: در خصوص اهمیت پروژه پل طبیعت با نظر دیگر همکاران موافق هستم اما متاسفانه شهرداری رشت بارها با کج سلیقگی و عدم توجه به نظرات اعضای شورای شهر رشت مشکل ساز شده است.

وی افزود: بنده هم معتقدم این پروژه باید اجرایی شود اما نگرانی‌ام در باره نحوه عملکرد شهرداری رشت می باشد که همواره بدون توجه به تصمیمات اعضای شورای شهر و خارج از چارچوب امورات را پیگیری می کند.

این عضو شورای شهر رشت ادامه داد: در حال حاضر نیز شهرداری قصد دارد مناقصه پل طبیعت را خارج از چارچوب قانونی انجام دهد و بنده شخصا تمایلی به درگیر شدن با حواشی  این مناقصه ندارم.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه پروژه پل طبیعت برای شهر مثمر ثمر خواهد بود گفت: به عقیده بنده پل طبیعت یک اقدام خوب برای شهر خواهد بود.

اسماعیل حاجی پور افزود: متاسفانه در شهر رشت مکانی به منظور جذب گردشگر وجود ندارد و ناچارا گردشگران را به شهرهای دیگر جهت سیاحت دعوت می‌کنیم.

وی بابیان اینکه پروژه پل طبیعت موجب جذب گردشگران خواهد شد تصریح کرد: پروژه پل طبیعت در شورای چهارم رشت مطرح شد و امیدوارم در همین دوره از فعالیت شورا به نتیجه برسد و همچون پروژه هایی از جمله جمع آوری روان آبهای سطحی و … از جمله افتخارات شورای چهارم رشت باشد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه