رئیس پارک علم و فناوری گیلان:

تولید محصولات با قیمت پائین و کیفیت متمایز از رقبا عامل موفقیت در بازار است

رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: برای اینکه در بازار موفق باشیم باید بتوانیم محصولاتی با قیمت پایین و کیفیت متمایز از رقبا عرضه کنیم.

تولید محصولات با قیمت پائین و کیفیت متمایز از رقبا عامل موفقیت در بازار است

به گزارش ۸دی، مجید متقی طلب ظهر امروز در نشست بررسی نقش تولید و صادرات دانش بنیان و استفاده از ظرفیت منطقه آزاد اظهار داشت: معمولاً در هر فعالیت تجاری، مراودات اقتصادی اجزایی مانند تولید کننده، عرضه کننده، مشتری و بازار قابل شناسایی است.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان، رشد، سوددهی و ساختار هزینه را از جمله ویژگی‌های بازارها دانست و خاطرنشان کرد: از جمله بازارهایی که در سال‌های اخیر برای پاسخگویی به تبادلات نسل جدیدی از محصولات ایجاد شده “فن بازار ” است.

وی فن بازار را بازاری که تامین کنندگان و مشتریان، متاع خاص این نوع بازار که دانش و فناوری است را معامله می‌کنند تعریف کرد و افزود: برای اینکه در بازار موفق باشیم باید بتوانیم محصولاتی با قیمت پایین و متمایز از رقبا عرضه کنیم و برای این اقدام باید با دانش روز آشنا باشیم.

متقی طلب روش‌های دانش بنیان را نقطه مقابل روش‌های سنتی دانست و بیان داشت: اقتصاد دانش بنیان مبتنی بر روش علم و فناوری است و اقتصاد دانش بنیان بر استفاده مستمر از دانش و فناوری تاکید دارد.

وی به ظرفیت و اهمیت مناطق آزاد و تعاملات آن با علم و فناوری اشاره کرد و اظهار داشت: مناطق آزاد امروزه قطب‌های رشد شناخته شده و زیرساخت‌های کلیدی در زیست بوم اقتصادی کشور محسوب می‌شوند.

متقی طلب با اشاره اینکه پارک علم و فناوری می‌تواند پلی باشد که علم را به اقتصاد متصل کند خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری دانش و دستاوردهای پژوهشی را به اقتصاد متصل می‌کند تا از علم بتوان تولید ثروت کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان بیان داشت: مناطق آزاد امروزه از دروازه ورود کالاهای ساخته شده مصرفی به درگاه تعاملات مبتنی بر دانش و فناوری تبدیل شده است و موجب توسعه اقتصادی و فناوری می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه