امام‌جمعه صومعه‌سرا خواستار شد

برخورد با متظاهران روزه‌خوار در انظار عمومی

صدیقی گفت: نیروهای انتظامی، دادگستری و دستگاه قضایی استان باید با مواردی که به‌طور علنی به روزه‌خواری در انظار عمومی مبادرت می‏ورزند، برخورد کنند.

برخورد با متظاهران روزه‌خوار در انظار عمومی

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل صدیقی صبح امروز در گفتگو با خبرگزاری فارس در صومعه‌سرا با اشاره به آداب روزه‌داری در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: روزه‌داری فقط به نخوردن و نیاشامیدن نیست، بلکه باید تمام اعمال و جوارح انسان روزه بوده و در این حین رعایت حال دیگران را کرده و موجب آزار آنان نشویم.

وی با تأکید بر اینکه حرمت‌داری روزه‌داران در ماه مبارک رمضان گفت: بر همه مسلمانان فرض است که حرمت روزه‌داران را رعایت کنند و آن‌هایی که روزه ندارند باید تمام تلاششان را بکنند که حرمت‌شکنی نکنند.

امام‌جمعه صومعه‌سرا بابیان اینکه در جامعه حتی اگر کسی از روی عذر شرعی روزه نداشته باشد نباید تظاهر به روزه‌خواری درملأعام کند افزود: وجود مراکز تفریحی و رستوران‌ها نباید در این ماه به‌صورت علنی سرویس‌دهی کنند و ضرورتی نیز برای باز بودن این‌گونه مراکز وجود ندارد.

صدیقی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مسئول و نظارتی باید اهتمام ویژه به مسئله مهم روزه‌خواری بکنند گفت: نیروهای انتظامی، دادگستری و دستگاه قضایی استان باید با مواردی که به‌طور علنی به روزه‌خواری در انظار عمومی مبادرت می‏ورزند، برخورد کنند.

وی افزود: صرف مسافر بودن افراد این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد که درملأعام، مراکز عمومی، پیاده‌روها و اماکن گردشگری اقدام به روزه‌خواری علنی کنند.

به گزارش فارس، تظاهر به روزه‌خواری در چند روز اخیر مورد اعتراض ائمه جمعه گیلان ازجمله سیاهکل و لاهیجان قرار گرفته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه