بیش از ۱۰۰۰ کنتور آب در آستارا یخ زده است

مدیر آب و فاضلاب شهری آستارا با هشدار به مشترکان درباره یخ زدگی کنتورهای آب از آنان خواست تا جهت جلوگیری از آن اقدامات لازم را انجام دهند.

بیش از ۱۰۰۰ کنتور آب در آستارا یخ زده است

به گزارش ۸دی نیوز، علیرضا ملکی‌نژاد مدیر آب و فاضلاب شهری آستارا نسبت به یخ‌زدگی کنتورها و تاسیسات آب مشترکان در شرایط فعلی هشدار داده و اظهار می کند: با توجه به وارد شدن سامانه جدید هوای سرد به شهرستان مشترکان درباره یخ‌زدگی کنتور و تأسیسات آبی داخل منازل، هوشیار باشند.

ملکی‌نژاد افزود: پوشاندن کنتور و دریچه آن، لوله‌های رو کار مسیر کنتور تا محل مصرف که خارج از سیستم گرمایشی قرار دارند، ضروری است.

وی با درخواست از مشترکان درباره عدم استفاده از روش های غیر علمی برای جلوگیری از یخ زدگی کنتورهای آب تصریح کرد: مشترکان باید از ریختن آب جوش بر روی کنتور پرهیز و در صورت یخ‌زدگی می‌توانند با ریختن آب ولرم به منظور باز شدن ملایم جریان آب اقدام کنند.

ملکی‌نژاد با اشاره به راهکارهای استاندارد درباره جلوگیری از یخ زدگی کنتور آب مشترکان خاطر نشان می‌کند: عایق‌کاری کنتورها به وسیله شیشه، گونی و یا قرار دادن کیسه‌های خاک اره در محفظه کنتور و عایق‌بندی لوله‌های آب در فضای باز ساختمان از جمله راهکارهای جلوگیری از یخ‌زدگی است.

مدیر آبفا شهرستان آستارا می گوید: با توجه به شرایط خاص بوجودآمده، اداره آب و فاضلاب شهری آستارا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و ارائه راهنمایی‌‌های لازم برای مشترکان است.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از یک‌هزار یخ‌زدگی کنتور در آستارا مشاهده شده است، تصریح می‌کند: با همکاری مردم و مأموران آب این مشکل رفع می شود.

کیوان اسدپور، فرماندار آستارا با بیان اینکه، تمام محورهای مواصلاتی شهرستان آستارا باز است، می گوید: ۱۱۰ تن نمک برای برف‌روبی جاده‌های آستارا پخش شد.
وی در نشست ستاد مدیریت بحران این شهرستان با بیان اینکه با وجود بارش برف در سطح شهرستان تمام محورهای مواصلاتی آستارا باز است، افزود: مشکل تردد در محورهای شهرستان مشاهده نمی‌شود و اکیپ‌های راهداری نیز در آماده‌باش کامل قرار دارند.

وی با بیان اینکه امروز تعدادی از راه های مواصلاتی روستاهای شهرستان با مشکل روبرو بودند، گفت: با کمک مسئولان محلی و پرسنل راه و شهر سازی تمام راه های مواصلاتی آستارا هم اکنون باز است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه