به همت موسسه رنگ ایمان در رشت؛

نشست «گیلان و آغاز نهضت امام خمینی» برگزار شد / تصاویر

نشست تخصصی «گیلان و آغاز نهضت امام خمینی در سال ۱۳۴۲» با تاکید بر فعالیت و راهبری علمای گیلان عصر چهارشنبه در سازمان کتابخانه ملی گیلان در رشت برگزار شد.

نشست «گیلان و آغاز نهضت امام خمینی» برگزار شد / تصاویر

به گزارش ۸دی، نشست تخصصی «گیلان و آغاز نهضت امام خمینی در سال ۱۳۴۲» با تاکید بر فعالیت و راهبری علمای گیلان عصر امروز چهارشنبه ۱۷ خرداد ۹۶ به همت موسسه مبارزات اسلامی گیلان (رنگ ایمان) در سالن سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان در رشت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه که با حضور تعدادی از علاقه مندان به مسائل گیلان برگزار شد مقاله‌ای درباره‌ی قیام ۱۵ خرداد توسط حجت الاسلام روشن ارائه شد و سپس دو کلیپ از سخنان امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب اسلامی پخش شد.

موسسه رنگ ایمان که در نشست های خود به معرفی گروهها و افراد فعال فرهنگی در استان گیلان می‌پردازد بخش معرفی فعالان فرهنگی امروز را به پایگاه خبری تحلیلی ۸دی اختصاص داد.

در این جلسه سید هادی منفرد مدیر مسئول پایگاه خبری هشت دی به معرفی این سایت و برنامه ها و فعالیتهای انجام گرفته توسط این پایگاه خبری پرداخت.

در ادامه، میثم عبدالهی از پژوهشگران تاریخ درباره نقش علمای مبارز گیلانی در سالهای ۴۱ و ۴۲ در مخالفت با رژیم پهلوی و انجمنهای ایالتی و ولایتی و اصول ششگانه انقلاب به اصطلاح سفید و رابطه این علما با امام خمینی و فعالیت آنها در شروع نهضت امام خمینی(ره) به نکاتی اشاره کرد و برای اولین بار اسناد و تصاویری از این علما و فعالیتهای انقلابی آنها رو نمایی کرد.

در این نشست، از فعالیتها و مبارزات حضرات  آیت الله سیدحسن بحرالعلوم رشتی، آیت الله سیدمحمود ضیابری، آیت الله مهدی مهدوی لاهیجانی، آیت الله شیخ کاظم صادقی، آیت الله سیدحسین رودباری و… سایر علما یاد و به زندگینامه و خدمات برخی از آنان نیز اشاره شد.

همچنین در این نشست، ضمن بیان برخی فعالیت های اولین شهید نهضت امام خمینی(ره)، شهید گیلانی حجت الاسلام سید یونس رودباری با ذکر زندگینامه و خاطراتی تجلیل شد.

در پایان این جلسه، میثم عبدالهی به سوالات حاضرین پاسخ داد و میهمانان، پیشنهاد ادامه این مباحث و برگزاری مراسم ویژه برای برخی از این علما را دادند.

مشروح سخنان مطرح شده در این جلسه در خبرهای بعدی منتشر خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه