جوابیه 8دی به اداره کل ارشاد؛

اسناد پرونده‌سازی برای مطبوعات از سوی ارشاد گیلان / نمایندگان هم پرونده سازی برای مطبوعات را تأیید کردند

مدیر پایگاه‌های خبری ۸دی به عنوان رسانه‌ی منتقد دولت، هم‌اکنون ۹ پرونده فعال مطبوعاتی در دستگاه قضایی دارد که ۸ پرونده از ایها از سوی نهادهای دولتی طرح شده است.

اسناد پرونده‌سازی برای مطبوعات از سوی ارشاد گیلان / نمایندگان هم پرونده سازی برای مطبوعات را تأیید کردند

به گزارش ۸دی، چندی قبل روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در واکنش به انتشار خبری با عنوان «تذکر نمایندگان گیلانی به وزیر ارشاد پیرامون برخورد با رسانه‌های منتقد دولت در استان» جوابیه ای خطاب به مدیر مسئول ۸دی ارسال کرد. اما این جوابیه از نگاه مدیر ۸دی در بر دارنده‌ی نکات تأمل‌برانگیزی است:

یکم. در بند دوم این جوابیه ادعا شده است که در طول چهار سال گذشته «اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و واحد حقوقی آن، هیچ پرونده‌ای علیه نشریه یا پایگاهی خاص در دادگاه های استان مفتوح نشده است که این خود نشانه تعامل مناسب با مدیران رسانه هاست».

در پاسخ باید گفت ما به اسناد و پرونده‌های مطبوعات دسترسی نداریم اما در گوشه و کنار و در شبکه‌های حداقل دو مورد از موارد پرونده‌سازی‌ها از سوی ارشاد گیلان برای مطبوعات منتشر شده است که از قضا یکی از این اسناد مربوط به پایگاه خبری ۸دی است که خود نشان دهنده درست نبودن این بخش از جوابیه است:

همچنین در اسناد پرونده سازی برای سایت خبری مجوز دار مریان خبر و سایت بدون مجوز گیلان نوین محرز شده است.

دوم. تذکر اخیر دو تن از نمایندگان محترم گیلان در صحن مجلس شورای اسلامی پیرامون پرونده‌سازی‌های ارشاد گیلان برای مطبوعات موید این نکته است که آنچه در عمل از سوی آن اداره کل رخ می‌دهد بر خلاف رویه ذکر شده در جوابیه اداره کل ارشاد به ۸دی است.

سوم. در بند چهارم از جوابیه ارشاد گیلان ادعا شده است که اداره کل ارشاد گیلان همواره تلاش کرده است «از پایگاه ها و نشریات دارای مجوز دفاع نماید».

در پاسخ باید گفت اداره کل ارشاد باید اسناد دفاعیات خود از پایگاههای خبری را منتشر کند. ما هنوز یادمان نرفته است که مهم‌ترین پایگاه خبری تحلیلی غرب گیلان درست در شب انتخابات بدون اعلام جرم فیلتر شد و سرانجام تنها با پیگیری مدیر مسئول این سایت و بدون دفاع ملموس از سوی ارشاد و بدون اعلام هیچ گونه جرمی رفع فیلتر شد و هیچ گونه پیگیری ملموسی از سوی آن اداره کل برای برخورد اینچنین غیرقانونی با مطبوعه‌ی ما دیده نشد.

چهارم. سید هادی منفرد مدیر پایگاه‌های خبری ۸دی و ماسال نیوز به عنوان دو رسانه‌ی منتقد دولت در گیلان، هم‌اکنون ۹ پرونده فعال مطبوعاتی در دستگاه قضایی دارد که ۸ پرونده از این ۹ پرونده از سوی نهادهای دولتی طرح شده است و علاوه بر آن تعدادی گزارش سیاسی دیگر علیه این پایگاه‌های خبری از سوی نهادهای دولتی به دستگاه قضایی ارسال شده است و به همین ترتیب، دیگر رسانه‌های منتقد دولت در استان نیز مورد عنایت نهادهای دولتی قرار گرفته‌اند که این خود نشان می‌دهد اداره کل ارشاد در توجیه مسئولان نهادهای دولت تدبیر و امید برای نحوه‌ی مواجهه با مطبوعات عملکرد مناسبی نداشته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
تالشی
سلام اقای فاضلی تالشی هستند ولی نمی دانم چرا اصلا به مردم و نژاد خود حساسیت ندارند. مریان خبر زبان مردم تالش هست و ما تالشی ها مریان خبر را رسانه ای می دانیم که زبان مردم هست . ولی کمک اقای فاضلی به مطبوعات تالشی را نخواستیم حداقل برای انها پرونده سازی نکنند. یاری از تالش
در حاشیه