روز شمار تاریخ ترور در ایران / پانزدهم خرداد؛

ترور ۴۱ ایرانی توسط عناصر ضد انقلاب / تروریست ها ۱۵ خرداد دیگری رقم زدند

پانزدهم خرداد، مصادف با سالروز ترور حداقل ۴۱ ایرانی در بین سالهای ۵۹ تا ۱۳۷۰ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور ۴۱ ایرانی توسط عناصر ضد انقلاب / تروریست ها ۱۵ خرداد دیگری رقم زدند

به گزارش هشت دی، پانزدهم خرداد، مصادف با سالروز ترور حداقل ۴۱ ایرانی در بین سالهای ۵۹ تا ۱۳۷۰ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدای به شرح زیر است:

عبدالرحیم اکبری باصری ۴ تیر ماه ۱۳۴۰ در استان فارس متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۵۹ در حالی که پاسدار بود در سنندج در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

کیهان اله وردی آذر ۱۲ خرداد ماه ۱۳۲۲ در استان تهران متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۵۹ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در بم ترور شد و به شهادت رسید.

ولی ایمان یکم آبان ماه ۱۳۳۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۵۹ در شاهین دژ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خالید بیژه یکم آذر ماه ۱۳۳۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۵۹  در پیرانشهر توسط ضد انقلاب اعدام شد و به شهادت رسید.

حسن عباسی بهارانچی ۱۰ دی ماه ۱۳۳۷ در استان اصفهان متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۵۹ در سنندج ترور شد و به شهادت رسید.

جواد قنبری زاده قاضی جهانی ۱۳ دی ماه ۱۳۳۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۵۹ در حالی که نیروی دولتی بود در ماکو در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

اسدالله یگانه ۱۹ بهمن ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۱ در تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قنبر اشکورچورتی ۴ خرداد ماه ۱۳۳۸ در استان مازندارن متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۱ در حالی که کشاورز بود در جنگل دالخانی رامسر ترور شد و به شهادت رسید.

سقا اصغرنیا ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۴۰ در اتسان مازندارن متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نقی امین یاوری ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۴۲ در استان مازندران متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۱ در حالی که کشاورز بود در جنگل دالخانی رامسر در یک حمله مسلحانه ترور شد و به شهادت رسید.

تاج الدین امینی در سال ۱۳۴۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی پیشمرگ کرد بود در خوانسار در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

توکل امینی نیا ۱ شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان مازندران متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۱ در حالی که کشاورز بود در جنگل دالخالی رامسر در یک حمله مسلحانه ترور شد و به شهادت رسید.

حکمت آقائی لسبو ۵ شهریور ماه ۱۳۴۶ در استان مازندران متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۱  در جنگل دالخانی رامسر ترور شد و به شهادت رسید.

مصطفی پاینده ۴ فروردین ماه ۱۳۳۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۱ در شاهین دژ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

پرویز پیرچورتی ۱۰ شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان مازندران متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۱ در حالی که کشاورز بود در رامسر در یک حمله مسلحانه ترور شد و به شهادت رسید.

عبدالله رمضانی ۷ مرداد ماه ۱۳۲۶ در استان کردستان متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۱ در تکاب در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

باباعلی شهریاری ۸ فروردین ماه ۱۳۱۴ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی بسیجی بود در تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

موسی عرفانی ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۳۶ در استان گیلان متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی بسیجی بود در تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

امام عسگری ۷ آذر ماه ۱۳۳۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی دولتی بود در سلماس در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن عصارزاده یکم تیر ماه ۱۳۴۲ در استان خراسان متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

یوسف علمقلیلو ۱۸ آبان ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی دولتی بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شمس الله فرجی ۱۰ مهر ماه ۱۳۳۷ در استان مازندران متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی دولتی بود در رامسر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

محمد مرادی ۵ خرداد ماه ۱۳۱۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در یک حمله مسلحانه ترور شد و به شهادت رسید.

ابراهیم محمدپور ۱۰ بهمن ماه ۱۳۲۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی دولتی بود در سلماس در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

نعمت الله محمدی ۵ تیر ماه ۱۳۲۹ در استان کردستان متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

الله مراد دلپسند سوم مرداد ماه ۱۳۰۸ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۲ در جوانرود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی صالحی ۲۵ فروردین ماه ۱۳۳۷ در استان کردستان متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی بسیجی بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا میرسعیدی دوم فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان خراسان متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۲ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

موسی آجودانی یکم فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان سمنان متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مجید آزاد خمامی ۱۰ مهر ماه ۱۳۵۱ در استان گیلان متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۳ در حالی که دانش آموز بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جلال سعیدزاده یکم فروردین ماه ۱۳۰۱ در استان کردستان متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۳ در سقز در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن سلیمان زاده ۴ دی ماه ۱۳۳۶ در استان کردستان متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۳ در حالی که پیشمرگ کرد  بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

عبدالله محمدپور در سال ۱۳۵۴ در استان کردستان متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۳ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عثمان قادری در سال ۱۳۲۵ در استان کردستان متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۴ در حالی که نیروی بسیجی بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

مرتضی همت پور در سال ۱۳۲۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۴ در حالی که نیروی دولتی بود در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی محمد دارابی فتح آبادی ۵ تیر ماه ۱۳۱۱ در استان لرستان متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۴ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ث.د ۱۶ شهریور ماه ۱۳۱۸ استان کردستان متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۴ در مریوان ترور شد و به شهادت رسید.

محمدرضا دهقان سانیچ یکم اردیبهشت ماه ۱۳۳۲ در استان تهران متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۴ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین شمس جنکانلو ۱۱ آذر ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۵ در بوکان در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا پیله وردی باور ۱۵ بهمن مه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۶۵ در پیرانشهر در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قاسم مینه خاط ۱۴ مهر ماه ۱۳۲۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ خرداد ماه ۱۳۷۰ در مرز عراق ترور شد و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه