ایران تحقیقات درباره سانتریفیوژها را متوقف نمی‌کند

وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری‌های غربی اقدام ایران در توقف تحقیق درباره سانتریفیوژها را رد کرد.

ایران تحقیقات درباره سانتریفیوژها را متوقف نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز و «اینترنشنال مدیا اسوشیدس» گفت که ایران حاضر نیست تا تحقیقات درباره سانتریفیوژها را در راستای برطرف کردن نگرانی‌های بین‌المللی متوقف کند.

ظریف در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا ایران تحقیقات درباره سانتریفیوژها را به عنوان بخشی از تعامل مالی متوقف می‌کند، گفت: «خیر. اما من هم تمایلی ندارم تا در این مورد گفت‌وگو کنم.»

وی افزود: «ما قصد داریم تا درباره موارد گوناگون برنامه هسته‌ای مذاکره کنیم و من فکر نمی‌کنم علم و فناوری ارتباطی با گسترش تسلیحات داشته باشد.»

قرار است ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب ۲۸ فوریه (۲۹ بهمن) در وین پیگیری شود. 

وزیر خارجه ایران افزود:‌« این تازه آغاز مذاکرات برای دستیابی به توافق نهایی است. این گام نخست از گام نهایی است و من انتظار دارم که این گام در مدت زمان (مشخص) برداشته شود. البته از دید ما رسیدن به توافق چندان دشوار نیست. توافقی که بنابر حسن‌نیت همه طرف‌ها باشد و با راهکارهای مختلف نشان دهد که برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است.»

ظریف در حلشیه کنفرانس مونیخ همچنین گفت: «ما در این زمینه آمادگی داریم چرا که معتقدیم اینکار در راستای منافع ماست و قصد دیگری نداریم. بنابراین از لحاظ تئوری چنین کاری نباید چندان مشکل باشد.«توافق درباره جزئیات باید کمی مشکل‌تر باشد و ما خواهیم دید.»

وی درباره تاثیر لغو تحریم‌ها بر اقتصاد ایران گفت: «تاثیر روانی ایجاد شده است اما تاثیر واقعی در بخش پتروشیمی و یا دیگر بخش‌های بازرگانی، موضوعی است که باید آن را در آینده دید.»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه