الحاق شهرک صنعتی حسن‌ رود به منطقه آزاد انزلی

فرماندار بندر انزلی خواستار الحاق شهرک صنعتی حسن‌رود به منطقه آزاد انزلی به منظور ایجاد اشتغالزایی بیشتر در این شهرستان شد.

الحاق شهرک صنعتی حسن‌ رود به منطقه آزاد انزلی

به گزارش ۸دی نیوز، سعادتمند داودی در گفتگو با فارس با اشاره به اجرای مصوبه کالای همراه مسافر در منطقه آزاد تجاری انزلی اظهار کرد: مصوبه مذکور تاثر بسیاری در توسعه منطقه دارد.

وی به نزدیکی منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی به پایتخت اشاره کرد و افزود: حضور مسافران به منظور تجارت چمدانی در منطقه آزاد تجاری انزلی با کمترین هزینه انجام می‌شود.

داودی با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری انزلی کمترین فاصله را با تهران دارد، تصریح کرد: ورود گردشگران و مسافران در منطقه آزاد تجاری انزلی موجب گسترش تجارت و توسعه در این منطقه می‌شود.

فرماندار بندر انزلی اجرایی شدن مصوبه کالای همراه مسافر را سبب تحول هتل‌داری، مهمانپذیرها و رستوران‌ها در این شهرستان دانست و بیان کرد: پلاک‌گذاری خودرو و تجارت چمدانی تاکنون در منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی محقق شده است.

وی خواستار الجاق شهرک صنعتی حسن‌رود به منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی شد و گفت: امر مذکور موجب ایجاد اشتغالزایی بیشتر در منطقه می‌شود.

*طرح‌های سالم‌سازی دریای انزلی افزایش می‌یابد

داودی در ادامه به ۵۰ کیلومتر ساحل بندر انزلی اشاره کرد و گفت: امسال ۲۰ طرح سالم‌سازی دریا در ساحل انزلی راه‌اندازی شده است.

فرماندار بندر انزلی با بیان اینکه ۱۸ طرح سالم‌سازی دریا توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، خاطرنشان کرد: یک طرح سالم‌سازی دریا توسط شهرداری انزلی اداره می‌شود و یک طرح در اختیار یکی از نهادها است.

وی از افزایش طرح‌های سالم‌سازی دریا در انزلی خبر داد و افزود: طرح‌های سالم‌سازی دریا در تمام ساحل بندر انزلی راه‌اندازی می‌شود.

داودی با اشاره به اینکه تابستان امسال در طرح‌های سالم‌سازی دریا غریق نداشتیم، تصریح کرد: غرق‌شدگان بیرون از طرح‌های سالم‌سازی دریا بودند.

*احیای تالاب انزلی در حال انجام است

فرماندار بندر انزلی همچنین به روند احیای تالاب انزلی اشاره کرد و یادآور شد: امسال اعتبارات احیای تالاب مذکور در بودجه پیش‌بینی شده است.

وی نخستین اقدام برای احیای تالاب انزلی را نصب تله‌های رسوب‌گیر عنوان کرد و گفت: بخش بسیاری از تله رسوب‌گیر در تالاب انزلی نصب شده است.

داودی احیای تالاب انزلی را زمان‌بر خواند و بیان کرد: احیای تالاب مذکور نیاز به فعالیت بلند مدت دارد تا به نتیجه برسد.

فرماندار بندر انزلی از ورود بخش خصوصی در احیای تالاب انزلی خبر داد و اظهار کرد: توسعه بخش گردشگری موجب رغبت بخش خصوصی در احیای تالاب انزلی می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه