نویسنده کتاب کارنامه جنگ؛

امام (ره) از هیچ قدرتی ترس نداشت/ برخی خودی ها خون به دل پیر جماران کردند

سمیعی گفت: امام خمینی با ایمان و معنویت بالا، هیچگاه از قدرتهای بزرگ جهانی نترسید اما برخی ها در داخل خون به جگر ایشان کردند.

امام (ره) از هیچ قدرتی ترس نداشت/ برخی خودی ها خون به دل پیر جماران کردند

به گزارش ۸دی، نویسنده کتاب ارزشمند کارنامه جنگ در گفت و گو با خبرنگار افق انزلی در رابطه با نقش امام خمینی (ره) در رشد و قدرت انقلاب اسلانی اظهار کرد: ما پیش از انقلاب یک کشور ذلیل و وابسته بودیم اما حضرت امام (ره) با هوشیاری و درایت جمهوری اسلامی را به عزت رساندند.

علی سمیعی افزود: پس از انقلاب دشمن با انجام کودتا و نقشه های پلید برای فروپاشی نظام تلاش کرد، حتی صدام را تحریک کردند در سی شهریور نیروی هوایی عراق با ۱۹۲ فروند به ایران حمله کند.

وی تصریح کرد:  صدام پس از ورود به میدان جنگ فکر می کرد که به راحتی می تواند ایران را تصرف کند، ایران هم در صد سال اخیر در تمامی جنگها، کیلومتر ها  از خاک خود را از دست داد، اما امام (ره) با حرفهایش که برخاسته از ایمان بود، باعث شد ترس همگان ریخته شود تا حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمنان ندهیم.

 

نویسنده کتاب کارنامه جنگ خاطرنشان کرد: خیلی ها پس از انقلاب می خواستند با ایجاد روحیه نفاق ارتش را منحل کنند اما تدبیر حضرت امام (ره)  مانع این اتفاق شد و همین ارتش در دفاع مقدس به  معنای واقعی کلمه خودش را نشان داد و ولایت مداری اش را به اثبات رساند.

 

سمیعی گفت: همگان به یاد دارند که چگونه در جزیره مجنون آتش دشمن سنگین شد و با فشار بمب های شیمیایی مجبور به عقب نشینی گسترده شدیم اما همین یک جمله امام (ره) که فرمودند: ” جزیره مجون باید گرفته شود” باعث شد ما در این عملیات سخت و سنگین پیروز شویم.

 

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با دم مسیحایی خود پس از شکستهای سنگین در عملیاتهای مهم،  به رزمندگان روحیه ای مضاعف می داد و آنها با انگیزه بیشتر برای عملیاتهایی سخت تر مثل اروند تلاش می کردند، هنوز هم بسیاری انگشت به دهان مانده اند که ما چگونه در اروند پیروز شدیم.

 

سمیعی افزود: وقتی پیر جماران می گفت: ” فتح خرمشهر فتح خاک نبود، فتح ارزشها بود” و یا ” خرمشهر را خدا آزاد کرد” بیانگر این است که امام (ره) چیزهایی را می دید که ما از دیدن آنها عاجز بودیم.

 

نویسنده کتاب کارنامه جنگ گفت: همانطور که حضرت آقا امروز انتهای مذاکرات هسته ای را می بیند، امام (ره) هم انتهای نقشه های دشمن را برای صلح و قطع نامه می دید، و آن زمانی که امام (ره) به دلیل ضعف نیروهای داخلی، قطع نامه را قبول کرد، دشمن بوشهر را مورد هدف قرار داد و زد زیر همه آن قول و قرار ها و آنهایی که برای قطع نامه به امام فشار آورده بوند، پشیمان شدند.

 

وی تصریح کرد: امام پس از قطع نامه با دو خط پیام معادلات را عوض کرد “این نقطه حیاتی کفر و اسلام است. یعنی نقطه شکست یا پیروزی اسلام یا کفر است و باید متر به متر جنگید و هیچی از هیچ کس پذیرفته نیست. اینجا نقطه ای ست که یا موجب می شود سپاه حیات پیدا کند دوباره در کشور و یا برای همیشه یک سپاه ذلیل و مرده ای بشود.”

 

سمیعی با تاکید بر اینکه امام (ره)  همواره مدافع مستضعفان و کوخ نشینان بود، افزود: پیر جماران همواره تاکید داشت که همین پابرهنه ها هستند که در دفاع مقدس برای حفظ اسلام مبارزه می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: امام (ره)   با تمام عظمتش از آمریکا و شوروی و سایر قدرتهای بزرگ ترس نداشت، اما از بعضی خودی ها  بسیارخون دل خورد و همین خودی ها بودند که دل امام را شکستند.

 

نویسنده کتاب کارنامه جنگ با نقل روایتی از دکتر حسن عارفی پزشک معالج امام (ره) ، گفت: یک روز دکتر امام (ره) در حال معاینه ایشان بود که وزیر اطلاعات امد و گفت نیروی هوایی عراق می خواهد جماران را بمب باران کند، اما حضرت امام (ره) هیچ ترسی در قلبش نبود، و این حرف را مثل حرف دیگر مسئولین نگاه میکرد.

 

سمیعی با تاکید بر اینکه هیچ چیز مانند بی بصیری و نفاق برخی خواص در داخل کشور امام را آزرده خاطر نساخت، تصریح کرد: در خاطرات پزشکان معالج هست که پس از حکم عزل آقی منتظری، حال روحی و قلبی  امام (ره)  بهم ریخت و ریتم ضربان قلب پیرجماران تغییر کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه