انقلاب جایی برای «کاسبی» نیست/امام «ما می‌توانیم» را در باور مردم گنجاند

نماینده مردم تهران با بیان اینکه اگر از مسیر امام و اسلام منحرف شویم از ملت جدا خواهیم شد گفت: انقلاب جایی برای کاسبی نیست، اعتماد مردم معیار دارد.

انقلاب جایی برای «کاسبی» نیست/امام «ما می‌توانیم» را در باور مردم گنجاند

به گزارش۸دی نیوزبه نقل از   فارس غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری که شب گذشته با موضوع «درس‌هایی که از انقلاب گرفتیم» از شبکه دوم سیما پخش شد ضمن گرامیداشت فرا رسیدن دهه مبارک فجر اظهار داشت: دوازدهم بهمن ماه یادآور بازگشت باشکوه امام (ره) به ایران اسلامی است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: یکی از معجزات تاریخ این است رهبر یک نهضت که با دست خالی، بدون سلاح، منابع مالی مهم، حزب و تشکیلات سیاسی متعارف است به شهر دور افتاده‌ای در ترکیه می‌برند و بعد از یک سال نیز به نجف برده می‌شود و در آنجا مشغول درس می‌شود و ملت شاه را که نیروهای مسلح، پول نفت و پشتیبانی ابرقدرت‌ها را دارد مجبور به فرار از کشور کرده و آغوش خود را باز می‌کنند تا رهبرشان بازگردد و کشور را در اختیار او بگذارند.

وی افزود: در پیروزی انقلاب اسلامی شور و شعور پابه‌پای هم وجود داشت و در واقع انقلاب اسلامی ترکیبی از شور و شعور مردم بود، همچنین ترکیبی از اندیشه و انگیزه بود؛ مردم به این درک رسیده بودند که باید انقلاب کنند.

حدادعادل این انقلاب به یک تاریخ صد ساله باز‌می‌گردد، یادآور شد: از قیام تنباکو تا مشروطیت، حوادث ۲۰ شهریور، ملی‌شدن صنعت نفت، کودتای مرداد ۳۲، قیام امام در سال ۴۱، ۱۵ خرداد فجایع ۴۲ تا بهمن ۵۷ همه این موارد ملت را به این درک رسانده بود که باید برای پایان دادن به رژیم سلطنتی در ایران قیام کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: مردم وقتی امام را دیدند متوجه شدند هرچه در جنبش‌های قبل به دنبال آن هستند در این نهضت وجود دارد برای مثال عدالت اجتماعی وطن‌خواهی، اسلام، توجه به مردم قانون‌گرایی و پیشرفت؛ نکته مهم دیگر این بود که مردم به امام اعتماد داشتند چراکه جز صداقت چیز دیگری ندیده بودند. امام توکل به خدا داشت و معتقد بود این ملت خیلی کارها می تواند انجام دهد و این اعتماد متقابل حماسه‌ای به نام انقلاب اسلامی را آفرید.

رئیس مجلس هفتم در بخش دیگری از سخنان خود پیروزی انقلاب اسلامی را بهترین مثال برای «ما می‌توانیم» دانست و یادآور شد: در واقع دل و ذهن مردم آکنده از این باور شد که می‌توانند کارهای ناممکن را ممکن کنند؛ مردم می‌گفتند ما می‌توانیم رژیم کهنسال به ظاهر نیرومند را سرنگون کنیم و در واقع نوعی خودباوری پیدا کردند که نتیجه آن را در طول ۳۵ سال گذشته می‌بینیم و پیشرفت‌های هسته‌ای و رشته های مختلف علمی نمونه‌ای از آنهاست.

وی اضافه کرد: در سال ۵۷، ۷۰۰ مقاله علمی ما در مجلات علمی دنیا چاپ می‌شد که این میزان به ۴۰ هزار مقاله رسیده است و رشد علمی ما نیز نسبت به قبل از انقلاب ۱۸ برابر شده است.

حدادعادل در پاسخ به سوالی درباره هماهنگی در بین مسئولان اظهار داشت: این هماهنگی هست گرچه برخی مواقع وجود ندارد و این از اموری است که مردم خیلی نسبت به آن حساس هستند؛ اگر مردم ببینند قوای سه‌گانه نمایندگان و وزرا همه با یکدیگر یگانه هستند خوشحال می‌شوند اما اگر ببینند با یکدیگر ستیزه می‌کنند ناراحت خواهند شد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: دسته‌بندی‌های سیاسی که بعد از انقلاب به وجود آمده در هنگام پیروزی وجود نداشت؛ وحدت همواره کلید کار ما بوده است؛ دشمنان انقلاب با تمام قوا در طی ۳۵ سال گذشته به دنبال این بودند که وحدت ملت را در هم بشکنند و خوشبختانه نتوانستند و در بیست و دوم بهمن ماه شاهد خواهیم بود که همچون سال‌های گذشته با چه شور و شعور با حماسه‌ای وحدت خود را نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه اگر از مسیر امام و اسلام منحرف شویم از ملت جدا خواهیم شد گفت: انقلاب جایی برای کاسبی نیست، اعتماد مردم معیار دارد.

حدادعادل در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا اینقدر به رای مردم در انقلاب اسلامی تکیه شده است اظهار داشت: چرا تکیه نشود وقتی خود این مردم صاحب انقلاب هستند و شهید داده‌اند و جنگ را اداره کردند و از انقلاب، میهن و کشورشان دفاع کردند پس چرا حاکم بر سرنوشت خود نباشند و اگر غیر از این باشد جفا و خطا خواهد بود.

رئیس مجلس هفتم یاد‌آور شد: در سال ۸۸ ما مشارکت ۸۵ درصدی را دیدیم و در سال ۹۲ نیز با درصد تحسین‌برانگیزی رای دادند و این خود جلوه‌ای از وحدت مردم است و بهانه‌ای وجود ندارد که دشمنان بخواهند ما را به نبود مردم‌سالاری متهم کنند.

حدادعادل در پاسخ به سوالی درباره ساده‌زیستی مسئولان افزود: طی ۱۶ سال حکومت رضاشاه، ۴۴ هزار سند مالکیت زمین به نام وی صادر شده است؛ مسئولان امروزی اگر مکی‌توانند مثل امام ساده زندگی کنند، لااقل شبیه ایشان باشند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا مذاکره با آمریکا خوب است یا بد تصریح کرد: مذاکره چیزی نیست که بگوییم خوب است یا بد هم می‌تواند خوب و هم می تواند بد باشد؛ اگر دقت نکنیم و متوجه توطئه‌های دشمن نباشیم و به فرمایش مقام معظم رهبری فریب لبخند دشمن را بخوریم بد است اما اگر متکی به خداوند و پشت‌گرم به حمایت مردم باشیم در آن صورت می‌توانیم مذاکره را به نفع مردم تمام کنیم. باید شجاعت را از امام یاد بگیریم که خیلی صریح و آشکار فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه