امام جمعه موقت تهران در رشت:

انتخابات ۹۶ را با انتخابات ۸۸ مقایسه نکنید/ امسال هیچ کس ادعای تقلب نکرد

امام جمعه موقت تهران گفت: امام (ره) برای نهادینه کردن میاحث ولایت فقیه ۱۰ ها سال در دوران شاهنشاهی تلاش کردند تا موفق شدند جمهوری اسلامی را تشکیل دهند.

انتخابات ۹۶ را با انتخابات ۸۸ مقایسه نکنید/ امسال هیچ کس ادعای تقلب نکرد

به گزارش ۸دی، آیت‌الله سید احمد خاتمی صبح امروز در مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مصلای امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: مراسم بزرگداشت امام(ره) با گذشت ای همه سال به نماد اتحاد ملی برای کشور تبدیل شده است امروز عزت کشور از صدقه سری امام خمینی(ره) است.

وی با اشاره به شکوه و عظمت مراسم رحلت امام(ره) افزود: پس از دوران غیبت امام زمان(عج) و در تاریخ معاصر علمای بسیاری برخواسته اند اما هیچ کدام از علما جامعیت امام (ره) را نداشتند و ایشان به این لحاظ منحصر به فرد بودند و همه آنچه را که خوبان برخوردار بودند را یک جا داشتند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تشییع ۱۱ میلیونی امام خمینی(ره) ادامه داد: پس از ۲۸ سال عزاداران امام (ره) هدف خود از برگزاری مراسم برای این شخصیت را برافراشته نگهداشتن برچم ایشان می دانند.

وی با اشاره به اینکه هم‌دلی و اتحاد، آرمان امام (ره) و آرمان مقام معظم رهبری است بیان داشت: اگر از تک تک عزاداران امام خمینی(ره) علت حضور خود را بپرسید خواهند گفت اجازه نمی‌دهیم پرچمی که امام(ره) برافراشته است بر روی زمین بماند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در دوران خفقان شاهنشاهی تئوری ولایت فقیه در مطرح و تدریس کردند گفت: امام (ره) برای نهادینه کردن میاحث ولایت فقیه ۱۰ ها سال تلاش کردند تا موفق شدند جمهوری اسلامی را تشکیل دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فضائل اخلاقی امام(ره) اظهار کرد: امام (ره) آراسته به فضائل اخلاقی و متعبد به مستحبات و ترک محرمات بودند و جز با این اعمال سیر سلوک الهی که ایشان انجام دادند امکان‌پذیر نبود.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: رهبر انقلاب اسلامی همان ویژگی‌های امام (ره) برای رهبری امت را دارا هستند.

وی با اشاره به مخالفت رهبر انقلاب اسلامی با عدم تنفیذ حکم سیدمحمد خاتمی در سال ۷۶ گفت: رهبر معظم انقلاب در آن سال در پاسخ به درخواست برخی برای عدم تنفیذ حکم رئیس دولت اصلاحات فرمود یعنی چه. مردم به او رأی داده اند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ناتوی عربی ۳۸ سال قبل برای حمله به ایران تشکیل شد اما در طول این سالها نتوانسته ای هیچ غلطی انجام بدهند گفت:  برخی در انتخابات ادعا کردند که سایه جنگ را عملکرد آنها از سر کشور برداشته است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبر با تأکید بر اینکه مخالف دولت نیست گفت: برخی رسانه های بیگانه تلاش کرده اند من را مخالف دولت نشان دهند در حالی که اینگونه نیست و ما خوبی ها را تحسین و اشتباهات را مورد نقد قرار می دهیم چرا که امر به معروف و نهی از منکر یک واجب دینی است و نقدهای مطرح شده توسط ما از جانب یک روحانی وفادار به نظام اسلامی است که باید از سوی مسئولان مورد پذیرش قرار بگیرد.

وی با اشاره به مخالفت آیت اعظام مکارم و نوری همدانی با اجرای سند ۲۰۳۰ اظهار کرد: رهبر انقلاب فرمود اجازه اجرای سند ۲۰۳۰ را نمی دهند و آیت الله العظمی مکارم و آیت الله عظمی نوری همدانی نیز این سند را خطرناک دانسته اند.

آیت الله خاتمی با اشاره به انتخابات ۲۹ اردیبهشت گفت: انتخابات ریاست جمهوری امسال را با سال ۸۸ مقایسه نکنید، اینجا حتی یک نفر ادعای تقلب نکرد در آن زمان تقلب رمز انتخابات شد ولی در این انتخابات صحبت از تخلف انتخاباتی شد و من خواهش می‌کنم کسی قیاس مع الفارق نکند و کاندیدای رقیب خیلی نجیبانه اعتراض کرد که انتظار از روحانیت نیز همین است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نمی توان با افراطی خطاب قرار دادن منتقدان از وحدت نیز سخن گفت اظهار کرد: نباید به کسانی که مانند شما فکر نمی کنند لقب افراطی داد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شورای نگهبان فصل الخطاب انتخابات است گفت: در همه کشورها انتخابات یک فصل الخطاب دارد البته انتخاباتی با این عظمت نمی شود که حاشیه نداشته باشد.

خاتمی فاصله ۷ میلیونی رأی رئیس جمهور منتخب و نفر دوم انتخابات را قابل توجه دانست و افزود: هیچ تردیدی در سلامت انتخابات و پیروزی منتخب مردم وجود ندارد اما شورای نگهبان هم تخلف گسترده صورت گرفته در انتخابات را تأیید کرده است و بیان این تخلفات در خطبه نماز جمعه تشویش اذهان عمومی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به هواداران نامزدی غیرپیروز انتخابات گفت: رئیس‌جمهور منتخب رئیس‌جمهور همه است و رئیس‌جمهور منتخب هم بداند که ۱۶ میلیون عدد کمی نیست و این تعداد را برادر خود بداند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه