لیگ جهانی والیبال 2017

نخستین پیروزی برزیل رقم خورد/ شکست امیدوار کننده ایران برابر قهرمان المپیک

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ جهانی ۲۰۱۷ برابر برزیل قرار گرفت و بازی را به حریف واگذار کرد.

نخستین پیروزی برزیل رقم خورد/ شکست امیدوار کننده ایران برابر قهرمان المپیک

به گزارش هشت دی ، هفته نخست رقابت‌های لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷ در سطح یک در حال برگزاری است و تیم ایران در دومین مسابقه خود برابر برزیل قرار گرفت. شاگردان ایگور کولاکوویچ از ساعت ۱۹:۳۰ در شهر پیزارو مقابل طلایی پوشان برزیل، قهرمان المپیک ۲۰۱۶ صف‌آرایی کردند که این مسابقه با نتیجه ۳ بر یک و با امتیازهای ( ۲۵ بر ۲۱ ، ۱۹ بر ۲۵ ، ۲۲ بر ۲۵ و ۲۲ بر ۲۵ )به سود برزیل خاتمه پیدا کرد.

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود برابر ایتالیا قرار گرفت و با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب شد. برزیل هم در بازی نخست خود با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب لهستان شده بود. آمار و ارقام نشان می‌دهد که تیم ملی والیبال برزیل با کسب ۹ مدال طلا، ۶ نقره و ۴ برنز در صدر پر افتخارترین‌های لیگ جهانی است.

برای شروع این مسابقه ایگور کولاکوویچ تصمیم گرفت تا از ترکیب سعید معروف، عادل غلامی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور، مهدی مرندی، امیر غفور و مسعود غلامی استفاده کند.

تیم ایران ست نخست را خیلی خوب شروع کرد و توانست برابر قهرمان المپیک بایستد. شاگردان کولاکوویچ با سرویس‌های هدف‌دار خود حملات پایپ برزیلی‌ها را از کار انداخت و موجب شد تا این ست از ابتدا با برتری ایران خاتمه پیدا کرد. انگیزه بالای بازیکنان جوان ایران و عملکرد خوب آنها در دفاع روی تور موجب شد تا ست نخست با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

در ست دوم اما ورق برگشت و این تیم برزیل بود که از ابتدا توانست توپ و میدان را در اختیار بگیرد. تغییر سیستم، کم کردن خطای سرویس و تمرکز روی دفاع روی تور موجب شد تا شاگردان زوتو این ست را به سود خود رقم بزنند. در مقابل تیم ایران هم که تغییری هم نداشت در دریافت اول و دفاع روی تور نتوانست چندان موفق باشد. ضمن اینکه شاگردان کولاکوویچ در زدن اسپک‌ چندان خوب عمل نکردند تا در نهایت این ست ۲۵ بر ۱۹ به سود برزیلی‌ها خاتمه پیدا کرد.

در ست سوم بازی پایاپایی پیش رفت تا در امتیازهای پایانی این برزیلی‌ها بودند که توانستند خود را از ایران جدا کنند. از امتیاز ۱۹ تا ۲۵ تیم ایران سه خطای مستقیم داشت و موجب شد تا برزیلی‌ها بتوانند این ست را هم به تجربه بالای خود پیروز شوند. در جریان این مسابقه چهره‌هایی مانند میرزاجانپور هم وارد میدان شدند و در مجموع بازی بسیار نزدیک بود.

در ست چهارم برزیلی‌ها خیلی خوب بازی را شروع کردند؛ آنها در همان ابتدا اختلافی ۴ امتیازی با ایران ایجاد کردند، اما ایران توانست در امتیاز ۲۰ بازی را به تساوی بکشاند. شاگردان کولاکوویچ با وجود اینکه دست از تلاش تا آخرین لحظه برنداشتند، اما نتوانستند نتیجه را جبران کنند و در نهایت این ست را هم به حریف قدرتمند خود یعنی برزیل که قهرمان المپیک هم بوده است واگذار کردند تا نتیجه بازی در مجموع ۳ بر یک شود.

پیش از این تیم ملی والیبال ایران در هفت مسابقه قبلی سه برد و چهار باخت در پرونده خود با برزیل در لیگ جهانی ثبت کرده است. دو تیم در لیگ جهانی سال ۲۰۱۴ پنج دیدار و در لیگ جهانی سال ۲۰۱۶ دو مسابقه با هم برگزار کرده بودند.

تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود روز یک‌شنبه از ساعت ۱۹:۳۰ برابر لهستان قرار خواهد گرفت و برزیل هم با ایتالیا مصاف خواهد داد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه