جوابیه اداره کل ارشاد گیلان به 8دی:

هیچ پرونده‌ای علیه پایگاه‌های خبری و نشریات تشکیل نداده‌ایم / در جهت دفاع از رسانه‌های مجوزدار تلاش کرده‌ایم

در جوابیه ارشاد گیلان آمده است: در ۴ سال گذشته هیچ پرونده‌ای علیه رسانه‌ها از سوی این اداره کل در دادگاه های استان باز نشده است.

هیچ پرونده‌ای علیه پایگاه‌های خبری و نشریات تشکیل نداده‌ایم / در جهت دفاع از رسانه‌های مجوزدار تلاش کرده‌ایم

به گزارش ۸دی، روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در واکنش به انتشار خبری با عنوان «تذکر نمایندگان گیلانی به وزیر ارشاد پیرامون برخورد با رسانه‌های منتقد دولت در استان» جوابیه ای به شرح زیر صادر کرد:

جناب آقای سیدهادی منفرد
مدیر محترم پایگاه خبری تحلیل هشت دی نیوز
با سلام و احترام
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما و همکاران محترمتان، با توجه به مطلب منتشر شده شماره ۲۰۵۷۰۸ مورخ ۱۲/۰۳/۹۶ با عنوان “تذکر نمایندگان گیلانی به وزیر ارشاد پیرامون برخورد با رسانه های منتقد دولت در استان” در راستای ماده ۲۳ قانون مطبوعات، موارد زیر جهت آگاهی و انتشار در آن پایگاه خبری تقدیم می¬گردد:
۱- در ابتدای دولت یازدهم تعداد ۵ پایگاه خبری در استان گیلان مجوز فعالیت داشتند در حالی که امروز این مراکز به ۸۸ پایگاه خبری ارتقا یافته است. توجه به اسامی این پایگاه ها به خوبی گواه آن است که صدور مجوزها بدون در نظرگرفتن خط مشی سیاسی انجام شده است.
۲- در چهار سال گذشته از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و واحد حقوقی آن، هیچ پرونده ای علیه نشریه یا پایگاهی خاص در دادگاه های استان مفتوح نشده است که این خود نشانه تعامل مناسب با مدیران رسانه هاست.
۳- دو پایگاه گیلانستان و گیلان نوین که در متن خبر به آن اشاره شده است به دلیل عدم رفع نواقص، هنوز مجوز فعالیت دریافت نکرده اند.
۴- این اداره کل در دوران انتخابات عضو ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی دادگستری استان بوده و یکی از وظایف آن رصد مطالب منتشر شده در رسانه های مکتوب و مجازی بر اساس  قوانین و مقررات و ارسال آن به دادگستری بوده است؛ با این وجود تلاش کرده است در همه حال از پایگاه ها و نشریات دارای مجوز دفاع نماید.
در پایان با آرزوی سلامتی برای جنابعالی و همکاران محترم، با روی گشاده و آغوش باز منتظر نقدهای سازنده و راه گشای تمام رسانه های مکتوب و مجازی استان می باشیم.

قاسم مصفا

مسئول روابط عمومی اداره کل ارشاد گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه