۳۹۰ نفر در گیلان از برف و کولاک نجات یافتند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از امدادرسانی به بیش از ۳۹۰ نفر گرفتار در برف و کولاک طی ۴۸ ساعت گذشته در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.

۳۹۰ نفر در گیلان از برف و کولاک نجات یافتند

به گزارش ۸دی نیوز، علیرضا خصوصی شامگاه شنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: با توجه به بارش سنگین برف طی ۴۸ ساعت گذشته در محورهای مواصلاتی و گردنه های صعب العبور و جلگه ای استان، امدادگران هلال احمر به ۱۹۶ خودروی گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

وی تصریح کرد: این تعداد از حادثه دیدگان در محورهای مواصلاتی گردنه الماس در محور اسالم به خلخال، گردنه حیران، ارتفاعات رودسر، املش، سیاهکل، شفت و فومن و مناطق جلگه ای آبکنار بندرانزلی، رضوانشهر از برف و کولاک نجات یافته اند.

معاون امداد و نجات استان در ادامه گفت: در حال حاضر ۲۳ نفر از حادثه دیدگان به مراکز درمانی انتقال و ۳۶۷ نفر از گرفتاران نیز درمان سرپایی، اسکان اضطراری و خدمات امدادی و حمایتی شامل بستن زنجیر چرخ در محل داده شدند.

سیاوش غلامی با اشاره به آمادگی این جمعیت به توزیع اقلام غذایی از قبیل نان، کنسرو، بیسکویت و خرما در بین افراد اسکان یافته تاکید کرد که در این مدت با عکس العمل به موقع نجاتگران جمعیت هلال احمر، استان تلفات جانی را در اثر برف و کولاک شاهد نبوده است.

وی همچنین از شاخص ترین خدمات امدادی در سطح استان می توان به انتقال پنج زن باردار از شهرستان های فومن، چابکسر، رضوانشهر و تالش، انتقال چهار فرد دیالیزی در شهرستان های فومن و شفت، گم شدن چوپان در شهرستان شفت به مراکز درمانی و امدادرسانی به حریق واقع در مجتمع کانون پرورش فکری شهرستان آستارا نام برد.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون اکیپ های امداد و نجات جمعیت هلال احمر متشکل از ۱۰۰ نجاتگر، ۵۰ پرسنل، ۴۷ دستگاه آمبولانس، خودرو ست نجات و خودروی کمک دار در جاده ها و محورهای برفگیر و گردنه های استان مستقر هستند.

/مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه