بامداد شنبه رخ داد؛

آتش سوزی شدید در بازار ماسال+ تصاویر

حوالی ساعت ۱ بامداد روز جاری آتش سوزی در خیابان روشن ماسال چندین دهنه مغازه را تخریب کرد.

آتش سوزی شدید در بازار ماسال+ تصاویر

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز؛ حوالی ساعت ۱ بامداد روز جاری آتش سوزی در خیابان روشن ماسال چندین دهنه مغازه را تخریب کرد.

آتش از یک مغازه تجاری آغاز شده و پس از سرایت به مغازه مجاور، از طریق سقف به طبقات دوم مغازه های همجوار نفوذ کرد.  نیروهای آتش نشانی ماسال، شاندرمن، طاهرگوراب، ضیابر، رضوانشهر و صومعه سرا در محل حاضر شدند.

وجود یک ساختمان سه طبقه در جوار حریق و مسکونی بودن یکی از واحدهای این ساختمان از چالش های این حریق برای آتش نشانان بود.

حریق پس از دو و نیم ساعت تلاش مداوم نیروهای آتش نشانی و همکاری خوب و داوطلبانه تعدادی از مردم، کنترل شده و تلاش های پایانی برای حفظ ضریب امنیتی بالا ادامه یافت.  تاکنون از علت حادثه خبر موثقی مخابره نشده است.

 

حضور گسترده مردم در محل حادثه و مختل سازی عبور و مرور خودروهای امدادی از حاشیه های این حادثه تلخ بود. تلاش های پرسنل نیروی انتظامی برای دور کردن برخی از مردم غالبا بی نتیجه مانده و پس از لحظاتی مجددا در نزدیکی حریق حضور می یافتند.

 

فرماندار، جانشین فرماندهی انتظامی، جانشین فرماندهی سپاه، شهرداران ماسال و شاندرمن و رئیس اتاق اصناف از جمله مسئولینی بودند که در محل حادثه حضور یافتند.

گفتنی است این حادثه خسارت جانی در بر نداشت و منجر به تخریب تقریبا ۳ دهنه مغازه و یک واحد تجاری در طبقه دوم شد.

باقر کاظمی شهردار ماسال در خیابان شهید روشن محل حادثه حریق در گفتگو با خبرنگار ماسال نیوز گفت: به محض اعلام آتش سوزی به ما، به آتش نشانان شهرهای همجوار همچون فوم، طاهر گوراب، صومعه سرا، ضیابر، رضوانشهر و شاندرمن اعلام نیاز شد. چون احساس کردیم که آتش گسترده است و به تنهایی امکان کنترل وجود ندارد.

وی افزود: بحمدالله آتش نشانان به موقع هم آمدند و اگر حضور نیروهای آتش نشانی نبود مغازه های همجوار قطعا به نحو شدیدی می سوخت.

کاظمی کنترل آتش در محل و عدم سرایت به اطراف را مهم ترین اصل در آتش سوزی ها دانست و تاکید کرد: علت حریق باید کارشناسی شود اما به صورت اولیه می توان گفت که اتصالی در سیم کشی برق علت حادثه بوده است. مغازه ها غالبا دارای سیم کشی قدیمی هستند و به علت وجود سقف چوبی به سرعت آتش می گیرند.

شهردار ماسال در پایان گفت: از زحمات آتش نشانان شهرهای همجوار ماسال تقدیر و تشکر ویژه داریم که امشب کمک شایانی به ما کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه