براساس آمار گمرک صورت گرفت؛

کاهش معنی‌دار صادرات از گمرک آستارا و افزایش واردات در دوران تدبیر و امید / دسته‌بیل و تخته چندلا محصولات وارداتی به کشور

آمار کمرگ نشان می‌دهد در دوران دولت تدبیر، صادرات از گمرک آستارا حتی نسبت سال اوج تحریم‌ها در دولت گذشته کاهش پیدا کرده است.

کاهش معنی‌دار صادرات از گمرک آستارا و افزایش واردات در دوران تدبیر و امید / دسته‌بیل و تخته چندلا محصولات وارداتی به کشور

به گزارش ۸دی، آمار کمرگ جمهوری اسلامی ایران که توسط پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی تهران ارائه شده است نشان می دهد در دوران دولت تدبیر و امید صادرات کالا از گمرک آستارا حتی نسبت سال اوج تحریم ها (۹۱) کاهش پیدا کرده است.

بر این اساس، صادرات کالا از گمرک آستارا در سال ۹۱ (سال اوج تحریم ها) ۳۸۳ میلیون دلار بوده است اما صادرات از این گمرک در سال ۹۵ و در دوران پسابرجام به ۲۲۰ میلیون دلار رسید. همچنین صادرات کالا از گمرک آستارا در سالهای ۹۳ و ۹۴ به ترتیب ۲۶۸ میلیون دلار و ۱۵۰ میلیون دلار بوده است.

کاهش صادرات از کمرگ آستارا در دوران دولت تدبیر و امید در حال رقم خورده است که واردات از این کمرگ در دوران تدبیر و امید افزایش پیدا کرده است. براین اساس، واردات از کمرگ آستارا در سال ۹۰ و ۹۱ به ترتیب ۶۶ و ۵۴ میلیون دلار بوده اما در سال ۹۲، ۹۳، ۹۴ و ۹۵ به ترتیب به ۷۸، ۷۷، ۱۰۶ و ۹۳ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

نکته جالب درباره واردات کالا از کمرگ آستارا نوع اقلام وارداتی است.

ایرج شیارکار مدیر جهاد کشاورزی آستارا از نوع کالای وارداتی در کمرگ این شهرستان پرده برداشته است. وی ۱۱ مرداد ماه ۹۵ در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون (فروردین تا مرداد ۹۵) ۱۲ نوع محصول کشاورزی نظیر موز، ارزن، مغز دانه آفتابگردان، دسته بیل، دانه گلرنگ، تخته سوزنی برگ، راش، تخته چند لا  تخته راش  باریکه چوب  تخته ام دی اف و سبوس به وزن ۴۹ هزار و ۲۲۶ تن از کشورهای روسیه و گرجستان از طریق مرز گمرک بندر آستارا وارد کشور شده است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه