امام جمعه انزلی:

فسادهای مطرح شده در مناظرات انتخابات باید پیگیری شود / سند ۲۰۳۰ یونسکو خلاف شرع آشکار است

امام جمعه انزلی گفت: در مناظره های انتخابات عده‌ای متهم به فساد شدند، حالا زمان بررسی است و باید قوه قضاییه ورود کند، اگر فسادی وجود دارد باید برخورد شود.

فسادهای مطرح شده در مناظرات انتخابات باید پیگیری شود / سند ۲۰۳۰ یونسکو خلاف شرع آشکار است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان انزلی اظهار داشت: ثواب افطاری دادن به روزه داران در این ماه مبارک از اجر بسیاری برخوردار است؛ سعی کنید حداقل در روز شهادت حضرت خدیجه (س) به دور از تجملات و اسراف به نیابت از ایشان افطاری دهید و در ثواب عظیم این کار شریک باشد.

وی با اشاره به رحلت حضرت خدیجه (س) خاطر نشان کرد: حق این بانو بزرگوار اسلام که تمام ثروت و عمرش را در راه خدا و پیامبر گرامی اسلام هزینه کرد به خوبی شناخته نشده و انتظار می رود در معرفی و تبیین سیره و زندگی ایشان کارهای شایسته ای انجام شود.

خطیب جمعه انزلی در ادامه سخنان خود به رحلت امام راحل (ره) نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری به لحاظ تقارن این روز با ماه مبارک رمضان اعزام کاروان ها را شاهد نبودیم لذا بنا به همین دلیل در هر شهرستان و استانی مراسمی ویژه ای برنامه ریزی شده است، از همه مردم ولایتمدار انزلی دعوت می کنم که در مراسم ارتحال ایشان در مصلی (شنبه ساعت ۶:۳۰ غروب) شرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه با بیان اینکه شخصیت امام شخصیتی بی نظیر و شایسته بود گفت: ایشان دارای ویژگی های کمی و کیفی فراوانی بودند که هنوز هم بعد از گذشت این همه سال موضوعات ناشناخته ی بسیاری برای گفتن و باقی مانده است.

وی با تاکید بر شخصیت فردی امام در قالب عرفان و آگاهی و بصیرت افزود: ایشان یک مجتهد جامع الشرایط بودند که با برخوداری از ویژگی های خاص سختی های فراوانی را تحمل کردند و این انقلاب را به پیروزی رساندند.

«دین داری و دین مداری » از دیگر ویژگی هایی بود که امام جمعه بندرانزلی آن را اصلی ترین شاخصه ابعاد زندگی اجتماعی امام برشمرد و خاطر نشان کرد: امام در سخنرانی تاریخی خود در ۱۳ خرداد فریاد زدند که مردم! دین در خطر است، احکام اسلام در خطر است، دستگاه سلطنت با اسلام مخالف است و آن جمله معروف را فرمودند که علما اسلام به داد اسلام برسید، همه و همه ی این سخنان نشان می دهد که تمامی حرکات، بیانات و رفتارهای ایشان برای اسلام و خدا و احکام الهی بود.

حجت الاسلام شمس الدین در ادامه اظهار کرد: امام هیچگاه در خصوص اهانت به اسلام سکوت نکرد و در اجرای حکم الهی با کسی تعارفی نداشت، اهل مماشات نبود و از هر کسی در هر جایگاهی خطایی میدید قاطعانه برخورد می کرد.

وی افزود: در آن زمان مصاحبه ای در یک رادیو محلی خارجی مطرح شد که فلان بازیگر الگو بانوان ایرانی است، همه به یاد دارید که امام چگونه قاطعانه روشنگری کردند و چه اقدامات قاطعی انجام دادند، شاید مردم در آن زمان می گفتند که چرا امام و رهبر یک کشور به چنین مصاحبه‌ی بی ارزشی اهمیت داده است اما امام از مواضع خود سر سوزنی کوتاه نیامد.

خطیب جمعه انزلی همچنین بار دیگر به سند ننگین ۲۰۳۰ اشاره و تاکید کرد: سند ۲۰۳۰ یونسکو خلاف شرع بیّن است، با این وجود هنوز آن را توجیه می کنند و باز هم ادعا می‌کنند که پیرو خط و بیانات و دیدگاه های امام هستند. امام هر کجا احساس کرد برخورد کرد، بحث عزل قائم مقام رهبری را فراموش کرده اید؟ چنین رفتاری از اصول محوری است.

حجت الاسلام شمس الدین در ادامه گفت: امام حقیقتا مردم را دوست داشت، هم غصه مردم بود، همه فکر و ذکرش مردم بودند و مردم نیز جواب را در لبیک گفتن به صحنه های جنگ و دفاع از کشور دادند و بعد از گذشت ۲۸ سال هنوز هم مراسم ساگرد ارتحالشان پر شور است.

وی اظهار کرد: مردم به دنبال عدالت اجتماعی بودند به همین خاطر بود که امام فرمودند یک موی این کوخ نشینان را به تمام ثروت کاخ نشینان نمی دهم، ما به کجا رفته ایم؟ عدالت محوری و عدالت خواهی ما کجا رفته است؟ همه مدعی مبارزه با فساد بودند حالا که بعد از گذشت این همه سال بحث حسابرسی از حساب های دانشگاه آزاد مطرح شده چرا عده ای سنگ اندازی می کنند؟

خطیب جمعه انزلی افزود: در مناظره های اخیر مسائلی مطرح شد و عده ای متهم به فساد شدند، حالا زمان بررسی است و باید قوه قضاییه ورود کند، اگر فسادی وجود دارد باید برخورد شود و اگر نیست باید ادعا حیثیت شود، این چه عدالت اجتماعی است؟

حجت الاسلام شمس الدین در پایان سخنان خود با اشاره به حوادث یمن و قتل عام شیعیان در عربستان خاطر نشان کرد: در یمن نسل کشی می شود، خون هزاران نفر ریخته می شود، عربستان حتی در کشور خود شیعیان را به خاک و خون می کشد و صدای هیچ کس در نمی آید ، چه بر سر ما آمده است چرا سکوت کرده ایم؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه