فعال دانشجویی گیلان:

کنترل و نظارت بیگانگان در مسائل آموزشی کشور همان نفوذ است/۲۰۳۰ یک جاسوسی مدرن است

طبق این سند ۱۵ سال آمار ایران باید اطلاعات آموزشی مورد نیاز یونسکو را در اختیارش بگذارد که در واقع این همان جاسوسی مدرن است.

کنترل و نظارت بیگانگان در مسائل آموزشی کشور همان نفوذ است/۲۰۳۰ یک جاسوسی مدرن است

به گزارش ۸دی، به نقل از پیک دانشجو حسین جوادی مسئول واحد تشکیلات جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان طی یادداشتی درباره سند ۲۰۳۰ نوشت:سند ۲۰۳۰ در آذرماه سال ۹۵ به عنوان   (سند ملی آموزش ۲۰۳۰) ایران با حضور وزرای آموزش و پرورش و علوم رونمایی شد. این سند دارای ۱۷ سرفصل یا همان هدف دارد و همچنین در قالب ۵۹ اصل  نوشته شده است و هدف اصلی آن طبق مقدمه آن این است که رهبران و مردم جهان مردم جهان بر آن هستند که تا سال ۲۰۳۰به فقر و گرسنگی و خشونت و فساد و قاچاق و …پایان دهند و به سوی کرامت انسانی و صلح و عدالت و مدیریت پایدار و گسترش بهداشت و تامین آب اشامیدنی و توانمند سازی زنان و دختران و حمایت از از اقشار اسیب پذیر و بهبود محیط زیست و ترویج تفاهم  حرکت کنند که بر لزوم تلاش همه دولت ها برای رسیدن به اهداف ۱۷ گانه توسعه سند۲۰۳۰ تاکید شده است.

اما سند ۲۰۳۰ دارای اشکالات اساسی هست که  که به اشکال شکلی و ماهوی تقسیم می شود  که به ترتیب زیر ذکر می شود:
۱- طبق اصل ۷۷ قانون اساسی که بدین شرح است: عهدنامه ها، مقاوله نامه ها، قراردادها و موافقت نامه های بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد. باید این سند به تصویب مجلس شورای اسلامی و یا حداقل با نظارت  شورای عالی فرهنگی که مرجع عالی رسیدگی و پیگیری مسائل مربوط به راهبردها و سیاست های آموزش عالی شورای انقلاب فرهنگی هست که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان مسئول آموزش عالی مطرح شده است انجام میگرفت که متاسفانه به هیچ کدام از مراجع رسیدگی اطلاعی داده نشد .

۲- مشکل ماهوی آن در متن سند قرار دارد، اصطلاحاتی که تنظیم کنندگان سند و غربیون از مواد سند دارند در فرهنگ ایرانی اسلامی ما جایی ندارد برای مثال در بحث حمایت از اقشار آسیب پذیر که در بند ۱ دومین هدف سند آمده است باید توجه کرد که قشر آسیب پذیر در قانون غرب شامل همجنس گرایان نیز می گردد درحالی که  این امر حقوق ایران در قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ طبق ماده۲۳۳و ۲۳۴ و … جرم محسوب میشود و مجازات برای آن اعمال شده است . در واقع تعاریف فرهنگ اسلامی  از اصلاحات و کلمات این سند با تعاریف غربیون متفاوت هست .

گذشته از مطالب درج شده در سند در واقع اصل کار غلط است . اختیار دادن کنترل و نظارت به بیگانگان آن هم در مساله مهم آموزش فرهنگی یعنی همان نفوذ! طبق این سند ۱۵ سال آمار کشور ایران باید اطلاعات آموزشی مورد نیاز یونسکو را در اختیارش بگذارد که در واقع همان جاسوسی به شیوه مدرن هست.چه خوش است کلام ولی فقیه مان که نشان دهنده ما به راه و صراط مستقیم است .
مقام معظم رهبری در خصوص سند ۲۰۳۰ میفرمایند:سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو چیزایی نیست که جمهوری اسلامی ایران بتواند شانه اش را زیر بار ایناها بدهد و تسلیم شود.اصل کار غلط است جمهوری اسلامی خودش منشا دارد خط و ربط دارد ما سند های بالا دستی داریم ما میدانیم در در زمینه های اموزش و پرورش اخلاق سبک زندگی چکار کنیم احتیاجی به این سند نداریم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه