گلایه کاندیداهای معترض سیاهکل در دیدار با امام جمعه؛

حمایت قاطع فرماندار از ۳ کاندیدا تا خرید آزادانه رأی در سیاهکل+تصاویر

تعدادی از کاندیداهای پنجمین دوره شورای شهر سیاهکل که به عملکرد مجریان انتخابات معترض بودند، با امام جمعه سیاهکل دیدار کردند.

حمایت قاطع فرماندار از ۳ کاندیدا تا خرید آزادانه رأی در سیاهکل+تصاویر

به گزارش ۸دی، به نقل از درسیاهکل، شب گذشته تعدادی از کاندیداهای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سیاهکل که به عملکرد مجریان انتخابات در سیاهکل معترض بودند، با حضور در دفتر امام جمعه سیاهکل با حجت الاسلام و المسلمین شکسته دل دیدار و گفتگو کردند.

این دیدار از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه آغاز روز گذشته شد و تا ساعت ۱۸ دقیقه بامداد امروز به پایان رسید.
در ابتدای این نشست متن نامه ای که به نشانه اعتراض به صورت رسمی و در مهلت قانونی توسط اکثریت کاندیداهای شورای اسلامی شهر سیاهکل به هیئت نظارت بر انتخابات استان گیلان ارائه شده بود خوانده شد.(اینجا)

کاندیداهای معترض شورای شهر سیاهکل (۲)

سپس هر کدام از کاندیداها به صورت جداگانه مطالبی را بیان کردند که در زیر آورده شده است:
– در روز انتخابات گزارشاتی که به مجریان و ناظرین بر انتخابات داده می‌شد رسیدگی نمی‌شد. اگر متخلفی را دستگیر می‌کردند پس از کمی ماشین سواری چند متر آن طرف‌تر پیاده می‌کردند.
– فرماندار، دادستان و رئیس نیروی انتظامی در روز قبل از انتخابات به ما اعلام کردند که مامورین ما به شکل نامحسوس اوضاع شهر را کنترل می‌کنند؛ ولی ظاهرا این مامورین به طور کلی نامحسوس بودند و اثری از آنها احساس نشد.
– در گذشته خرید و فروش آرا پس از تاریکی هوا و در غروب اتفاق می‌افتاد، ولی در این دوره از صبح شاهد خرید و فروش بودیم.
– در جلوی ورودی صندوقهای رای هیچ کنترلی وجود نداشت و در اطراف بعضی از صندوق‌ها بازار خرید و فروش رای درست شده بود و به راحتی اعلام می‌کردند فلانی ۴۰ تومان یا فلانی ۵۰ تومان.

کاندیداهای معترض شورای شهر سیاهکل (۴)
– رای مردم حق الناس بوده ولی ظاهرا این موضوع در هنگام اخذ رای فراموش شده و به مهمانانی که در شهر ما جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق‌های رای آمده بودند برگه رای شورای شهر هم دادند و سرنوشت شهر ما به دست کسانی افتاد که ساکن سیاهکل نبودند. یعنی عده‌ای از فرصت مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری به نفع انتخابات شورای شهر سود بردند.
– به ما کاندیداها اجازه ندادند بر روی تمام صندوق‌ها ناظر بگذاریم و ما به مسئولین اجرایی اعتماد کردیم ولی از رای مردم صیانت نکردند.
– چنین به نظر می‌رسید که مسئولین اجرایی و ناظرین بر روی صندوق‌ها چیدمان شده‌اند و همه چیز ساختگی بود و قصد داشتند تا ضعیف‌ترین کاندیداها و مطیع‌ترین‌ها به شورای شهر راه یابند.
– گرفتن عکس بر روی صندوق‌های رای جرم بود و در روز پیش از رای گیری به هیات اجرایی این موضوع یادآوری شد و آنها هم بر تخلف بودن این موضوع تاکید داشتند، ولی در روز انتخابات عکسبرداری از برگه رای وسیله‌ای برای معامله رای شد.

کاندیداهای معترض شورای شهر سیاهکل (۳)
– عده‌ای از هشت صبح منتظر بودند و هر پیرمرد یا پیرزنی که از در خانه بیرون می‌آمد را برای رای می‌بردند.
– وقتی در چند ساعت اول در شهر دور زدیم متوجه شدیم که رقابت بر سر خرید رای است.
– در طول روز انتخابات خرید و فروش آرا به حدی زیاد بود که بعضی افراد که حتی فقیر هم نبودند از آینده روشن ناامید شدند و سعی کردند از رقابت در فروش رای عقب نمانند و در پایان روز انتخابات رای خود را به ۶۰ هزار تومان فروختند.
– شنیده شد بر روی یکی از صندوق‌ها ساعت چهار صبح خوابیدند و تعداد آرا را چشم بسته زدند. در صندوق دیگری که یکی از ناظرین کاندیداها حضور داشت پس از اتمام شمارش، آرای کاندیدای مورد نظر را ۱۶۸ خواندند در حالی که با هوشیاری ناظر کاندیدا تعداد آرا به ۱۹۸ تغییر یافت.

کاندیداهای معترض شورای شهر سیاهکل (۸)
– اگر می‌دانستیم مسئولین و هیات اجرایی خواب هستند ما خودمان دست به کار می‌شدیم.
– ما هم می‌توانستیم برای جذب آرا به هر روشی متوسل بشویم ولی اخلاق، وجدان و حق‌الناس به ما اجازه چنین کاری را نداد.
– حضور غریبه‌ها از شهرهای اطراف همچون لاهیجان، آستانه و رشت مشهود بود و از ما آدرس خیابان‌ها و صندوق‌های اخذ رای را می‌پرسیدند.
– خرید و فروش آرا در میان مردم به قدری نهادینه شده که حتی برای ما شناسنامه می‌آوردند و می‌گفتند ۲۰ هزار تومان به من بدهید.

کاندیداهای معترض شورای شهر سیاهکل (۹)
– فرماندار از سه نفر از کاندیداها حمایت قاطع انجام داد و فضای انتخابات را برای آنها باز گذاشت.
– انتظار داشتیم که شما هم در خطبه‌ها درباره خرید و فروش آرا صحبت کنید.
– مردم می‌گویند این کسانی که رای آوردند شورای واقعی نیستند.
– بعضی از کاندیداها با وجود این همه تخلفات و اطلاع رسانی و عدم رسیدگی مسئولین، به طور کلی ناامید شدند و اعتراض هم نکردند. چطور می‌شود فرماندار حامی منتخبین بوده و از تخلفاتشان چشم پوشی کرده به اعتراضات ما رسیدگی کند؟

کاندیداهای معترض شورای شهر سیاهکل (۶)
– شخص فرماندار به بعضی از ما تاکید می‌کرد که شما شایستگی دارید و حتما در انتخابات حضور پیدا کنید، ولی با این روند برگزاری انتخابات و این حجم از تخلفات ما دیگر رقبتی برای حضور در این عرصه نداریم و این انتخابات با چنین روندی شایسته حضور افراد سالم و توانمند نیست.
– اینکه در این انتخابات کسی به کسی نبود و به تخلفات رسیدگی نمی‌شد و خرید و فروش رای برای مردم عادی شده بود خطر بزرگی برای شهر ما می باشد.
– در این انتخابات ارزش‌های نظام و انقلاب زیر سئوال رفت و آرمان‌هایی که شهدا برای آن خون دادند فراموش شد.

– در فرماندری سیاهکل با اعضای هیات نظارت به دلیل اینکه می گفتند شما از طرفداران فلان کاندیدای ریاست جمهوری هستید برخورد خوبی نداشتند.

کاندیداهای معترض شورای شهر سیاهکل (۵)

– آنهایی که باید نظارت می کردند خودشان مقصر بودند و مهره چینی کرده بودند. دغدغه و ناراحتی ما این است آنهایی که امین ما بودند از رأی مردم ثیانت نکردند.

– آن روز همه خوابیده بودند. همه اینها را می دانند، اما نمی دانیم چرا سکوت کرده اند.
– وقتی که ما قصد داشتیم از حق قانونی خود استفاده کنیم و نامه را به هیات نظارت استان برسانیم حدود ۱۰ نفر از مسئولین شهرستانی و استانی تلاش کردند تا ما را از این کار منصرف کنند.
– از امام جمعه محترم تقاضا داریم تا ما را در دفاع از حق الناس یاری کنند و هماهنگی‌های لازم را جهت نشست با فرماندار و بررسی اطلاعات دقیق انتخابات انجام دهند.

کاندیداهای معترض شورای شهر سیاهکل (۱۰)
به گزارش خبرنگار درسیاهکل، در این نشست امید علی صفری، فرامرز استواری، کیانوش افسرده، سیدمختار میرحسینی، هویدا حیدری، جاوید نیکبخش، مجتبی رحیمی، یاسر پورتقی، فاطمه نباتپور و فاطمه بهرامی حضور داشتند.

همچنین در این دیدار اعلام شد تعدادی از کاندیداها تمایل به حضور در جلسه داشتند ولی به علت اینکه در مسافرت بودند نتوانستند حضور یابند و عده‌ای هم به علت تداخل برنامه‌ها از حضور معذور بودند. عضویت کانال تلگرام در سیاهکل

تصاویر

کاندیداهای معترض شورای شهر سیاهکل (۱۱)کاندیداهای معترض شورای شهر سیاهکل (۱) کاندیداهای معترض شورای شهر سیاهکل (۱۲) کاندیداهای معترض شورای شهر سیاهکل (۱۳) کاندیداهای معترض شورای شهر سیاهکل (۱۴)

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محمدحسین
باسلام در ردیف 17 کلمه صیانت درست است نه ثیانت
در حاشیه