بازرسی از ۶۰۳ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در لنگرود/۸۹ کیلوگرم انواع مواد غذایی معدوم شد

مدیر شبکه بهداشت لنگرود از انجام ۶۰۳ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از اول خرداد تاکنون در این شهرستان خبر داد.

بازرسی از ۶۰۳ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در لنگرود/۸۹ کیلوگرم انواع مواد غذایی معدوم شد

به گزارش ۸دی، رامین غلامپور در گفت و گو با خبرنگار لنگرخبر اظهار کرد: طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشت محیط در شهرستان لنگرود با توجه به اهمیت این موضوع، از چند روز قبل از آغاز ماه رمضان و از اول خرداد در لنگرود آغاز شد.

 

وی هدف این طرح را تأمین و ارتقاء ایمنی مواد غذایی و پیشگیری از بیمارهای قابل‌انتقال از آب و غذا اعلام کرد و گفت: در این طرح ۱۰ اکیپ ۱ تا ۳ نفره در طول شبانه روز با همکاری همکاران مرکز خدمات جامع سلامت بر بهداشت فردی، بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، مواد آشامیدنی و اماکن عمومی نظارت دارند.

 

با بیان اینکه از اول خرداد تاکنون از ۶۰۳ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن بین راهی، اماکن عمومی و … بازرسی صورت گرفته است، افزود: در قالب این تعداد بازرسی، ۸۹ کیلوگرم انواع روغن‌سوخته، کمپوت و کنسرو، چیپس و پفک، آلاسکا، دوغ و آب معدنی کشف و معدوم شده است.

 

وی زولبیا، بامیه، خرما، آش رشته و نان فطیر را از جمله مواد مصرفی در طول ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: نظارت بر نحوه تهیه و توزیع این مواد غذایی، توسط کارشناسان بهداشت محیط به منظور پیشگیری مردم جامعه از بیماری‌های غیر واگیر نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت تأثیرگذار است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنگرود از مردم خواست جهت تهیه مواد غذایی موردنیاز به مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مجاز مراجعه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را با شماره تماس ۰۱۳۴۴۵۲۴۴۴۳ در وقت اداری یا سامانه شکایت مردمی ۱۹۰ به کارشناسان بهداشت محیط اطلاع دهند.

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه