طی نامه ای به هیات نظارت صورت گرفت؛

اعتراض نامزدهای شورای شهر سیاهکل نسبت به عملکرد مجریان انتخابات در سیاهکل

اکثریت کاندیداهای انتخابات شورای شهر سیاهکل مراتب اعتراض خود را نسبت به عملکرد مجریان انتخابات به صورت رسمی ارائه کردند.

اعتراض نامزدهای شورای شهر سیاهکل نسبت به عملکرد مجریان انتخابات در سیاهکل

به گزارش ۸دی به نقل از درسیاهکل، اکثریت کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر سیاهکل مراتب اعتراض خود را نسبت به عملکرد مجریان انتخابات در سیاهکل به صورت رسمی و در مهلت قانونی به هیئت نظارت بر انتخابات استان گیلان ارائه کردند.

متن این نامه به شرح زیر است:
بسمه تعالی
ریاست محترم هیأت نظارت بر انتخابات استان گیلان
سلام علیکم
احتراماً اینجانبان امضا کنندگان ذیل این نامه که از کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر سیاهکل می‌باشیم نسبت به عملکرد مجریان انتخابات در شهر سیاهکل معترض بوده و بنا بر دلایل ذیل درخواست ابطال انتخابات را داریم.
با توجه به حد مجاز واجدین شرایط رأی دهندگان در شهر سیاهکل، آنچه که در عمل دیدیم چهره‌های ناآشنا و غریبه‌ای بود که در روز انتخابات به شهر ما آمدند و خواست شهروندان را به سمت خواست عده‌ای خاص جهت دادند و آنچه که ما در جستجوی آن بودیم و تا کنون از مراجع قانونی اعلام نشده است میزان آرای مأخوذه است که ظاهراً جنبه محرمانه پیدا کرده است. با توجه به اینکه کاندیداهای انتخابات اجازه نداشتند که بر روی تمام صندوق‌ها ناظر بگذارند از فرمانداری سیاهکل انتظار داشتیم تا آمار دقیق شرکت کنندگان را یا به عدد یا به صورت درصد مشارکت اعلام کنند که چنین چیزی اتفاق نیفتاد و در جواب درخواست ما اعلام کردند که “آمار مشارکت محرمانه نیست ولی در جلسه‌ای با حضور تمام کاندیداها اعلام می‌شود” در شرایطی که می‌بایست در هنگام اعلام نتایج انتخابات آمار کل آرای مأخوذه در انتخابات شورای شهر اعلام می‌شد. اطلاعات جمع آوری شده به صورت غیررسمی نشان از مشارکت ۱۲۰ تا ۱۳۰ درصدی در انتخابات شورای شهر دارد که چنین چیزی یا بی معنی است یا نشان از تخلف یا قصور مسئولین اجرایی انتخابات دارد.
برخی از مسئولین مشارکت بالای ۱۰۰ درصد را با اطلاعات غلط آمارگیری در سال گذشته و عدم جمع‌آوری اطلاعات صحیح آماری توجیه کردند، این در حالی است که در آمارگیری سال گذشته اطلاعات به صورت الکترونیکی و بر اساس کد ملی افراد جمع‌آوری شده و حتی یک نفر نمی‌توانست در دو نقطه از کشور اطلاعات را ثبت کند. از سوی دیگر درصد خطای آماری در مورد کسانی که بنا بر هر دلیلی اطلاعات خود را ثبت نکردند کاملا مشخص است و شاید این عدد بیش از یک یا دو درصد تجاوز نکند.
مشارکت ۱۰۰ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری در هر شهر کاملا توجیه دارد و هر کس در هر نقطه از کشور آزاد است که رای خود را به صندوق بیندازد ولی آنچه که حائز اهمیت است قصور هیئت اجرایی در اجازه دادن به کسانی است که ساکن شهر سیاهکل نبودند ولی در سرنوشت شهر دخیل شدند و این موضوع هیچ توجیهی ندارد. لذا درخواست ما در این زمینه بازبینی و بازشماری تعداد آرای مأخوذه در شورای شهر سیاهکل می‌باشد.
سوای مسائل آماری که نشان از تخلف در انتخابات می‌باشد، با توجه به مستندات موجود و حجم بالای پرونده‌های مربوط به خرید و فروش آرا در مقیاس کوچک شهر سیاهکل، خود گواه دیگری بر عدم سلامت در انتخابات است.
امیدواریم نسبت به چنین حجم بزرگی از تخلفات آشکار صورت گرفته و عدم سلامت در انتخابات در روز رأی گیری برخورد قاطع صورت گیرد تا عرصه برای منفعت طلبان مهیا نگردد و دیگر هیچ غریبه‌ای به خود اجازه ندهد برای سرنوشت مردم یک شهر تصمیم بگیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه