استاندار گیلان:

قهرمانی کار زیربنایی زیادی در گیلان انجام داد/نتوانستیم از ظرفیت‌ دریایی استان به‌خوبی استفاده کنیم

استاندار گیلان گفت: دریا دارای پتانسیل زیادی است، با وجود توانمندی و پتانسیل در حوزه دریا نباید از نعمت‌های آن بی‌بهره باشیم.

قهرمانی کار زیربنایی زیادی در گیلان انجام داد/نتوانستیم از ظرفیت‌ دریایی استان به‌خوبی استفاده کنیم

به گزارش ۸دی، به نقل از تسنیم، محمدعلی نجفی صبح امروز در نشست اقتصاد مقاومتی در سالن اجتماعات استانداری گیلان با بیان اینکه قهرمانی استاندار فقید گیلان باعث اثرات خوبی در استان بود اظهار داشت: قهرمانی کارهای زیربنایی زیادی را در استان گیلان انجام داد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه توانمندی‌های زیادی در صنایع کشتی‌سازی در استان گیلان وجود دارد بیان کرد: دریا دارای پتانسیل زیادی است که استان گیلان نتوانسته به‌خوبی از آن استفاده کند.

نجفی با بیان اینکه اقتصاد دریا محور می‌تواند تولیدات بسیار خوبی داشته باشد ابراز داشت: باید کارگروهی برای دریا در زیرگروه‌های اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه منطقه آزاد، توانمندی‌های زیادی در زمینه‌های اقتصادی و تجاری دارد اذعان داشت: تاکسی دریایی جزو برنامه‌هایی است که می‌تواند در دریای خزر راه‌اندازی شود.

نجفی با بیان اینکه اگر از فرصت‌های دریا استفاده نشود باید به آیندگان پاسخ بدهیم ابراز داشت: استان گیلان با وجود توانمندی و پتانسیل در حوزه دریا نباید از نعمت‌های آن بی‌بهره شود.

وی با اشاره به اینکه بنا به گفته مقام معظم رهبری افرادی که مسافر هستند می‌توانند از امکانات دریا در ماه رمضان بهره‌مند شوند اظهار داشت: استفاده از پتانسیل دریا در بخش گردشگری می‌تواند باعث ایجاد اشتغال شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه در بندر انزلی ارگان‌های زیادی وجود دارند بیان داشت: باید از پتانسیل  ارگان‌های مختلف در بحث اقتصاد دریا محور استفاده شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش دریا باید افزایش یابد خاطرنشان کرد: از توانمندی گردشگری دریایی در سواحل باید استفاده کرد.

نجفی با اشاره به اینکه دانشگاه گیلان باید توانمندی خود را عملیاتی کند اظهار داشت: دانشگاه گیلان در یک برهه از زمان، مرکزی برای کشاورزی بود اما باید بر روی توانمندی‌های دیگر خود و منطقه همچون دریا تکیه کند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه با واردات بیشتر آهن و پایین آوردن تعرفه مخالف هستم بیان داشت: می‌توان با کاهش تعرفه‌ها آمار و ارقام را بالا برد اما تاوان آن را کشور باید بپردازد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه کشور در تولید گندم خودکفا شده است خاطرنشان کرد: این خودکفایی باعث شده تا فعالیت بندری کشور کاهش پیدا کند که این امر باعث خوشحالی است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه