جوابیه روابط عمومی دانشگاه گیلان به 8دی؛

قانون معیار اصلی ارتقا در دانشگاه گیلان است

مسئول روابط عمومی دانشگاه گیلان نوشت: ملاک عمل این دانشگاه برای ارتقای اعضای هیأت علمی، آیین نامه ارتقای مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است

قانون معیار اصلی ارتقا در دانشگاه گیلان است

به گزارش ۸دی، بابک توکلی مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه گیلان  در واکنش به انتشار خبر جناح سیاسی؛ معیار سنجش کیفیت مقالات علمی در دانشگاه گیلان!؟ “ در پایگاه خبری ۸دی و روشن خبر جوابیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

جناب آقای منفرد

مسئول محترم پایگاه خبری تحلیلی ۸دی

با سلام و احترام

در خصوص مطلب چاپ شده در پایگاه خبری تحلیلی هشت دی خبر (مورخ ۸/۳/۱۳۹۶) با کد خبر ۲۰۴۹۴۶ در مورد عملکرد دانشگاه گیلان در ارتقای اعضای محترم هیأت علمی، پاسخ روابط عمومی این دانشگاه در خصوص خبر یاد شده موارد زیر را به اطلاع خوانندگان محترم برسانید:

  • ملاک عمل دانشگاه گیلان برای ارتقای اعضای هیأت علمی، آیین نامه ارتقای مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در آن دیدگاه های صاحب نظران مختلف کشور اعمال شده و متناسب با خصوصیات و ماهیت رشته های مختلف تدوین و تصویب شده است. دانشگاه گیلان نیز وظیفه خود می داند نظرات متفاوت اعضاء هیأت علمی را در راستای تدوین این آیین نامه به دبیرخانه آن شورا منعکس نماید. تأیید یا عدم تأیید ارتقاء اعضاء محترم هیأت علمی دانشگاه، دقیقاً بر اساس روند مشخص شده در آیین نامه و پس از طرح در کمیته منتخب، کمیسیون تخصصی و هیأت ممیزه انجام می شود که در همه مراحل، خودِ اعضای هیأت علمی در صورتی که در پرونده ذی نفع نباشند در تصمیم گیری ها مشارکت دارند.
  • اعضاء حقیقی هیأت ممیزه دانشگاه گیلان از استادان برجسته و خوشنام این دانشگاه هستند که اکثریت آنان پس از برگزاری انتخابات و رأی گیری از میان اعضای هیأت علمی دانشگاه انتخاب و به وزیر محترم معرفی شده و به عضویت این هیات درآمدند. همچنین اعضاء حقیقی کمیسیون های تخصصی نیز منتخب اعضاء هیأت علمی هستند. به همین دلیل آنان ضمن رعایت قوانین و مقررات در برابر حقوق همکاران هیأت علمی نیز حساس هستند. و با توجه به مشارکت همکاران در فرآیند بررسی پرونده های ارتقا، اعمال نظر بر اساس موضع گیری های سیاسی منتفی خواهد بود.
  • آمار پرونده­های بررسی شده و نتایج حاصله نیز به خوبی مؤید عملکرد دقیق و عالمانه دانشگاه گیلان در فرآیند ارتقای همکاران محترم می باشد. به گونه ای در سه سال گذشته (مدیریت فعلی) از میان ۱۲۵ پرونده متقاضی ارتقاء، ۱۱۴ درخواست (یعنی ۲/۹۱ درصد آنها) مورد موافقت قرار گرفته اند.

لازم به توضیح است که بر اساس آئین نامه بررسی مجدد پرونده متقاضیانی که پرونده آنها مورد تأیید قرار نگرفته است، بر مبنای راهکاری قانونی همواره فراهم است.

بابک توکلی مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه