معاون هماهنگ کننده سپاه‌قدس‌گیلان‌درگفتگوبا8دی:

حرکت کاروان پیاده زائران حرم مطهر امام به مدت سه سال لغو شد/ اجرای کاروان نمادین زائران پیاده در شهرستان ها

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان از لغو کاروان پیاده زائران مرقد مطهر امام خمینی(ره) به جهت تقارن با ماه رمضان خبر داد و گفت: حرکت کاروان نمادین زائران پیاده در رشت و شهرستان ها اجرا می شود.

حرکت کاروان پیاده زائران حرم مطهر امام به مدت سه سال لغو شد/ اجرای کاروان نمادین زائران پیاده در شهرستان ها

عباس بایرامی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی، ضمن تسلیت ارتحال جانسوز امام راحل اظهار داشت: گیلانی ها ۲۵ سال است که کاروان پیاده زیارت حرم مطهر حضرت امام را از شهر رشت به سمت مرقد مطهر در کارنامه خود دارند و پیوسته این حرکت را دنبال کرده اند.
وی با اعلام این خبر که برنامه پیاده روی زائران مرقد مطهر امام خمینی در سال جاری لغو می شود، افزود: در سال جاری به علت تقارن این ایام پیاده روی با ماه مبارک رمضان و به علت اینکه روزه داری در این ماه مبارک واجب است از امسال به مدت سه سال این پیاده روی زائران به سمت حرم مطهر حضرت امام منتفی و لغو می شود.
معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان گفت: چون ما معتقدیم این یک حرکت فرهنگی اثرگذار بوده و برگرفته از سنت پیاده روی اربعین امام حسین علیه اسلام بوده، برنامه این است که فروغ تابان این حرکت خاموش نشود.
بایرامی به جایگزینی برنامه مشابه در سال جاری اشاره داشت و اظهار کرد: کاروان هر سال به زعم اینکه نمی تواند از رشت به تهران حرکت کند برنامه ریزی کرده ایم تا از مرکز استان و شهرستان ها به صورت نمادین آن حرکت را اجرا کنیم.
وی افزود: برنامه مذکور در سال جاری در روز ۱۵ خرداد به یاد شهدای قیام پانزده خرداد و یک روز بعد از سالروز ارتحال امام از میدان شهدای ذهاب(شهرداری) به سمت خیابان علم الهدی و از آنجا به سمت مرقد مطهر شهدای گمنام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرا خواهد شد.
معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد: برنامه مذکور به مدت سه سال در گیلان به اجرا در خواهد آمد تا ماه مبارک رمضان را پشت سر بگذاریم و از سال چهارم به بعد انشاءالله بتوانیم مجددا کاروان پیاده را به جریان بیاندازیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه