عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد در گفتگو با 8دی:

نباید افکار عمومی جامعه را هدفدار جهت داد/ روشنگری نخستین نیاز دیپلماسی عمومی است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد رشت نخستین نیاز دیپلماسی عمومی را روشنگری نام برد و گفت: نباید افکار جامعه را هدفدار جهت داد.

نباید افکار عمومی جامعه را هدفدار جهت داد/ روشنگری نخستین نیاز دیپلماسی عمومی است

اخگری در گفتگو با خبرنگار ۸دی، نقش دیپلماسی عمومی در کشور را پررنگ توصیف کرد و اظهار داشت: امروزه توجه به دیپلماسی عمومی در دنیا و کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه دیپلماسی عمومی کشور ها بر اساس آرمان های منطقه ای تدوین می شود، افزود: دیپلماسی عمومی باید مبتنی بر ارزشهای ملی و مذهبی کشور ها اداره کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: در کشور ما دیپلماسی عمومی مبنتی بر شریعت و مکتب اسلام است و دیپلماسی عمومی ایران باید اسلام محور باشد.

اخگری با بیان اینکه شناخت ارکان دیپلماسی عمومی حق مردم است و آنها باید بدانند و بشنوند که در اوضاع عمومی کشور چه اتفاقی روی می دهد، اظهار کرد: بر اساس نصح صریح قرآن که می فرماید “قد تبین الرشد من الغی” باید رشد جامعه و شرایطی که باعث می شود رشد در جامعه ایجاد بشود برای همگان مبین و مبرهن شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مطالبات عمومی مردم باید براساس حق و حقیت باشد، گفت: از دولت و مطبوعات کشور می طلبیم که در راستای مطالبه گری عمومی شرایط یکسانی حاکم کند تا خواسته های عمومی به راحتی بتواند ابراز شود.

اخگری روشنگری را نخستین نیاز از دیپلماسی عموی دانست و گفت: باید در راستای روشنگری مسائل سیاسی اقدامات اساسی صورت گیرد و مفاهیم پایه ای باید توسط دولت و رسانه های فعال در کشور تشریح شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه با انتقاد از اینکه نباید افکار عمومی را جهت دار کرد، بیان داشت: دیپلماسی عمومی باید تمامی ظرفیت های محلی و استعدادهای بومی را بکار بگیرد و در راستای جهت دار کردن اطلاعات هدایت شده خودداری کنند تا ملت هم خواسته های واقعی خود را بر اساس مکنونات سرزمینی و دینی خودشان بتوانند به بروز برسانند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه