کوچکی نژاد پاسخ می دهد؛

رئیس مجلس آینده چه کسی است؟ / عیار سنجی فراکسیون های مجلس در انتخابات هیئت رئیسه

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی معتقد است فراکسیون ولایی مجلس نقش محوری در تبیین هیئت رئیسه مجلس دارد اما نمی توان به لابی های آنان اعتماد کرد.

رئیس مجلس آینده چه کسی است؟ / عیار سنجی فراکسیون های مجلس در انتخابات هیئت رئیسه

جبار کوچکی نژاد صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی، انتخابات رئیس و اعضای هیئت رئیسه دور دوم مجلس را سخت ترین مرحله انتخابات برشمرد و اظهار داشت: سخت ترین و دشوار ترین جبهه بندی های سیاسی در انتخابات هیئت رئیسه مجلس طی ۹ سالی که در مجلس حضور دارم، انتخابات هیئت رئیسه پیش رو است.

وی در ادامه افزود: کار برای همه‌ی نمایندگان در انتخاب اعضای هیئت رئیسه و رئیس مجلس سخت شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تشریح چینش فراکسیون ها در مجلس گفت: در مجلس ما سه فراکسیون امید حدود ۱۰۰ نفر، مستقلین و مستقلین ولایی با حضور ۷۰ نماینده داریم.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی وزن فراکسیون ولایی را در تعیین رئیس و اعضای هیئت رئیسه بیشتر دانست و اظهار کرد: آنچه که در حال حاضر برای مهره چینی اعضای هیئت رئیسه مجلس سعی و تلاش می کند، فراکسیون مستقلین ولایی است.

کوچکی نژاد با بیان اینکه اعضای فراکسیون مستقلین ولایی ۷۰ نفرند که وقتی در جمع فراکسیون امید قرار می گیرند یک حرف و وقتی که در جمع طرف دیگر قرار می گرند، حرف دیگری می زنند، متذکر شد: در انتخابات دور گذشته نیز همین بازی را در مجلس کردند و دو نائب رئیس را از نیروهای خود را چیدند و رای آورد.

وی افزود: طبق نظر فراکسیون ولایی دو راه برای معرفی و انتخاب رئیس و اعضای هیئت رئیسه وجود دارد که یا باید یک کاندیدای مستقل اصولگرا معرفی شود که ما چنین شخصی را داریم، و راه دوم این است که باید با فراکسیون مسقلین ائتلاف کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چون نمایندگان هنوز به جمع بندی نرسیده اند ما هر دو احتمال را می دهیم که  دوازده نفر هئت رئیسه را از فراکسیون مستقلین انتخاب کنیم و در صحن رای بیاورد و یا یک اعتماد هم به ائتلاف کنیم و فراکسیون هفتاد نفره مستقلین ولایی که اکثریت واجد شرایط باشند به صحن بیاوریم تا رای بیاورد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراکسیون های مجلس هنوز به جمع بندی نهایی در خصوص معرفی رئیس و اعضای هیئت رئیسه مجلس نرسیده اند، تاکید کرد: چون افرادی که در میدان عمل هستند غیر قابل اعتمادند و آنچه که می‌گویند بر خلاف آن عمل می کنند و جدیدا هم ادعاهایی در گفتگو های خود داشته اند مبنی بر اینکه مطهری خط قرمز ما است و ما از مطهری نمی گذریم، خود به خود این شکاف بین فراکسیون ها پیش آمده و تاکنون فراکسیون ها جمع بندی نداشته اند.

کوچکی نژاد با تبیین برای اینکه لاریجانی را یک نیروی اصولگرا بدانیم یا نه باید به گرایش فراکسیونی آن توجه داشت، گفت: بیشترین تکیه گاه و پایگاه لاریجانی در فراکسیون مستقلین است و به فراکسیون ولایی اعتماد چندانی ندارد ولی ما برای اینکه مجلس به دست عارف و تیمش نیفتد به ناچار باید به گرایش لاریجانی رای بدهیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه