نمایندگان درباره سرپرست ۳وزارتخانه نگاه مثبتی ندارند/ هاشم نیا مورد تایید مجمع نمایندگان است

گزینه هایی پیشنهادی ( آقایان توفیقی ، فانی و صالحی امیری) در مجلس دچار تنشهایی شده اند . با این وضعیت شانس یک یا دو نفر از این افراد برای تصدی وزارت خوب نیست / هاشم نیا یک سر و گردن از سایر گزینه ها بالاتر است.

نمایندگان درباره سرپرست ۳وزارتخانه نگاه مثبتی ندارند/ هاشم نیا مورد تایید مجمع نمایندگان است

به گزارش ۸دی نیوز، در حالیکه سه وزارتخانه آموزش و پرورش ، علوم تحقیقات و فن آوری و ورزش و جوانان به خاطر عدم اکتساب آرای لازم مجلس با سرپرست اداره می شوند ، گمانه زنی هایی درباره گزینه های دولت درباره وزرای پیشنهادی برای این سه وزارت به گوش می رسد .

در همین زمینه خبرنگار سیاسی ۸دی نیوز، گفتگویی را با صفر نعیمی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی انجام داد که توجه مخاطبان را به آن جلب می کنیم.

۸دی نیوز: وضعیت سه وزیر تعیین نشده دولت چگونه است؟ آیا همین سه سرپرست به عنوان وزیر معرفی خواهند شد؟

مطمئناً آنهایی که به عنوان سرپرست معرفی شدند جزء گزینه های اصلی برای تصدی وزارت هستند تا برای رای تصدی وزارت از مجلس رای اعتماد بگیرند. ولی فاصله ای که بین تعیین سرپرست و معرفی وزرا به مجلس برای رای اعتماد وجود دارد موجب نمایان شدن برخی موضع گیری ها و برخی واکنشهاست. اگر این فاصله بدون چالش باشد مطمئناً سرپرست به مقام وزارت خواهد رسید،  اما اگر در این بین،  تنشها و اعتراضاتی به وجود آید مطمئناً دولت از این گزینه صرف نظر کرده و به گزینه های دیگر فکر خواهد کرد.

گزینه هایی پیشنهادی ( آقایان توفیقی ، فانی و صالحی امیری)  در مجلس دچار تنشهایی شده اند و نمایندگان صحبتهایی در مورد این افراد دارند. با این وضعیت شانس یک یا دو نفر از این افراد برای تصدی وزارت خوب نیست و بر سر وزیر شدن هر سه سرپرست اما و اگر هایی وجود دارد.

۸دی نیوز: به نظر میرسد آقای توفیقی اقبال کمتری داشته باشند. نظر شما چیست؟

اصلاً  هرسه دارای تنشهایی از سوی نمایندگان هستند. نمایندگان یکی از سرپرست ها را مرتبط به فتنه ، یکی را ناکار آمد و دیگری را هم بعلت عدم داشتن تخصص لازم برای پست وزارت مناسب نمی دانند. به هر حال  اما و اگرها  است. به هرحال دولت محترم باید گزینه های دیگری هم داشته باشد که اگر وزیری رای اعتماد نگرفت دیگری را معرفی کند.

۸دی نیوز: وضعیت استانداری گیلان به چه صورت است؟

در مورد تغییر استاندار هنوز صحبت جدی صورت نگرفته است اما نظر مجمع نمایندگان در مورد آقای هاشم نیا مثبت است. چرا که ایشان فردی ولایتمدار و بومی این استان هستند. همچنین داشتن پستهای مهم در استان علی الخصوص همین استانداری که ایشان خوب ظاهر شدند نشان دهنده این است که یک سر و گردن از سایر گزینه ها بالاتر است. دیروز هم در مجمع نمایندگان آنطور که از روحیات نمایندگان بر می آمد ایشان مورد تایید بودند. اما در هر حال هنوز بحث رسمی مطرح نگردیده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه