محدثه عرب سالاری
با وجود سند تحول بنیادین چه نیازی به ۲۰۳۰ بود؟

با لیست اهداف سند ۲۰۳۰ آشنا شوید/ از تبلیغ خودارضایی تا به رسمیت شناختن عقاید داعش!

با وجود سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوب شورای انقلاب فرهنگی که توسط نخبگان ایرانی تدوین شده چه نیازی به ۲۰۳۰ بود؟!

با لیست اهداف سند ۲۰۳۰ آشنا شوید/ از تبلیغ خودارضایی تا به رسمیت شناختن عقاید داعش!

به گزارش ۸دی، به نقل از پیک دانشجو:۲۰۳۰ سندی است در ۱۷ هدف اصلی و ۱۶۹ هدف فرعی در موضوع چیستی و چگونگیِ آموزش تنظیم شده است و بندها و اهدافش با ارزش های ملی و فرهنگ ایرانی هم خوانی ندارد.
جدا از تعارض آشکار این سند با اصل ۷۷،۱۲۵ و ۱۵۳ قانون اساسی و غیر قانونی بودن آن، چند سؤال اساسی مطرح است:
یک سوال و مشکل همیشگی کسانی که به 《فرهنگ و توسعه توامان》 فکر می کنند این است که یک نهاد بین المللی سکولار که مطابق فرهنگی غیر ایرانی و غیر شرقی ایجاد شده، چه حقی در صدور نسخه برای کشوری با فرهنگی کاملا متفاوت آن هم در بحث مهمی چون آموزش و فرهنگ و قوانین دارد؟که با اجرای این سند عملکرد دستگاه های آموزشی براساس مدل توسعه غربی است به جای پیشرفت مدل اسلامی ایرانی!
سؤال دوم تغییر محتوای درسی و… از ابهامات مهم سند ۲۰۳۰ است که این ها همه از موارد قابل تأمل و بحث برانگیزی است که هنگام امضای آن باید بررسی و کارشناسی می شد؛ حال اگر برخی بند های این سند در تعارض با بند ۴ قانون اساسی است کدام اصلِ آن با موازین شرع مقدس اسلام انطباق دارد؟
سؤال سوم آنکه دولت با چه حقی سندی را برای چندین سال بعد،کاملا محرمانه امضا می کند؟ اگر مقام معظم رهبری به این بی قانونی واکنش نشان نمی دادند چه رخ میداد؟

طبق اهداف این سند:
*خانواده به سه شکل میتواند وجود داشته باشد: زن و مرد؛ زن و زن؛ مرد و مرد
*مبنای تربیت افراد،رواج سکولاریسم و ماده گرایی خواهد بود،نه فرهنگ ایرانی و اسلامی
*بحث کاهش جمعیت را مستقیما به قبول کشورها میرساند، که به جای مهدکودک خانه سالمندان خواهیم داشت
*آموزش های مستقیم جنسی به بهانه 《حذف خشونت》 در کتاب های درسی ابتدایی گنجانده خواهد شد؛ فرهنگ شهادت و جهاد، مفاهیم قرآنی، فرهنگ عاشورا و مفاهیمی چون دفاع مقدس،عزاداری و درکل فرهنگ دینی به اسم 《مبارزه با خشونت》 باید تا سال ۲۰۳۰ به طور کامل از کتب درسی حذف شده باشند.
همچنین مفاهیمی چون پاکدامنی،مادر پاک، عفت، غرورزنانه و از این قبیل مفاهیم اخلاقی هم جایی در آموزش نخواهند داشت.
*طبق این سند هم جنس بازان میتوانند قانونا و رسما برای هم جنس بازی کلاس آموزشی داشته باشند، اما نمیتوان از دین سخنی به میان آورد،چون ترویج خشونت است.
*لذت بخش بودن خودارضایی را به کودکانمان یاد خواهند داد.
*کودکان از ۴سالگی با آموزش های خلاف حیا و اخلاق آشنا میشوند و این موضوع بلوغ زودرس و کنجکاوی را به دنبال دارد.
*در بند ۴ این سند، برابری همه عقاید و دیدگاه هارا عنوان کرده و بر اساس آن حتی باید عقاید داعش و وهابیت را نیز به رسمیت شناخت.
*در این سند درحالی که هرنوع تربیت دینی و الهی خلاف حقوق بشر اعلام شده، که آموزش های جنسی را تحت عنوان بهداشت برای کودکان جزو حقوق کودکی به شمار می آورد.

حال سوال آخر و اساسی این است که؛ با وجود سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۹۰ که با تأکید بر ابعاد سه گانه انسانی،اسلامی و بومی توسط نخبگان ایرانی تدوین شده و هدف آن تربیت انسان هایی مسئولیت پذیر و تکلیف مدار بر مبنای آموزه های اسلامی است، چرا هنوز این سند به برنامه تبدیل نشده و اگر شده با وجود این سند چه نیازی به امثال سند آموزشی ۲۰۳۰ وجود دارد؟
در صحنه معاهدات بین المللی این را باید بدانیم هر امضایی بار حقوقی خاص خود را دارد و ما نباید زمینه ساز ایجاد بهانه و تبعات بین المللی باشیم.
با توجه به تمام مشکلات و مضرات گفته شده این سند ما نباید اجازه دهیم دروازه های فرهنگی و آموزشی کشورمان به روی نهادهای بین المللی همچون یونسکو که تفکری لیبرالی غربی دارد، باز شود و خواب از چشم رهبر انقلاب اسلامی گرفته شود.
ان شاء الله که مسئولین نظام، فارغ از بحث ها و سلایق سیاسی و حاشیه ها ، در دولت جدید با پشتکار و همت به رفع دغدغه های مردم و رهبری بپردازند.

 

محدثه عرب سالاری واحد خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان

پیک دانشجو: انتشار اخبار و یادداشت های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت انجام رسالت مطبوعاتی و احترام به مخاطبان منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه