مدیر جهاد کشاورزی رودبار:

رودبار رتبه نخست تولید توت فرنگی گیلان را دارد

مدیر جهادکشاورزی رودبار گفت: رودبار با تولید ۲۸۰ تن توت فرنگی رتبه نخست تولید توت فرنگی گیلان را دارد.

رودبار رتبه نخست تولید توت فرنگی گیلان را دارد

به گزارش ۸دی، مسلم طوفان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه شهرستان رودبار قطب تولید توت‌فرنگی گیلان است اظهار کرد: رودبار به دلیل شرایط جغرافیایی و آب و هوایی منحصربه‌فرد خود زمینه لازم در خصوص تولید محصولات کشاورزی را دارد.

وی بابیان اینکه تولید توت‌فرنگی در این شهرستان در سال‌های اخیر قوت گرفته است گفت: روستای سی دشت رحمت‌آباد و بلوکات از روستاهای تولید توت‌فرنگی به شمار می‌آید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار از برداشت ۲۸۰ تن توت‌فرنگی در سال جاری خبر داد و افزود: توت‌فرنگی کاران روستای سی دشت در سال زراعی امسال ۱۴ میلیارد ریال درآمد کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه توسعه کشت توت‌فرنگی مشکل بیکاری را حل می‌کند افزود: ۱۹۵ کشاورز توت‌فرنگی کار در ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی توت‌فرنگی کشت می‌کنند.

طوفان بابیان اینکه در رودبار تنها یک‌گونه محلی کشت می‌شود گفت: از ارقام تجاری توت‌فرنگی و روش‌های جدید کشت به‌صورت آبیاری‌های قطره‌ای سطح قابل‌توجهی از باغات این شهرستان را زیر کشت تولید توت‌فرنگی برده است.

وی با اشاره به اینکه عرضه توت‌فرنگی برای تأمین نیاز رودبار گیلان و برخی استان‌های هم‌جوار انجام می‌شود افزود: برداشت توت‌فرنگی در شهرستان رودبار همانند دیگر مناطق گیلان هرسال از اواخر اردیبهشت آغاز و تا اواخر خرداد ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار  با اشاره به برگزاری سومین جشنواره شکرانه برداشت توت‌فرنگی با اجرای برنامه‌های بومی و محلی در سی دشت رودبار گفت: برگزاری جشنواره توت‌فرنگی فرصتی برای رونق بازار فروش محصول باغداران به مردمی است که جشنواره  آن‌ها را به سی دشت کشانده است.

وی بابیان اینکه کشت و عرضه توت‌فرنگی در افزایش درآمد کشاورزان و ایجاد اشتغال مؤثر است گفت: نیاز به حمایت دارد افزود: رشد بی‌رویه علف‌های هرز در باغات به دلیل کوهستانی بودن منطقه ازجمله مشکلات کشت این محصول است.

انتهای پیام/خ

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه