رئیس اداره چای شفت شفت تشریح کرد؛

دلایل تعطیلی کارخانه چایسازی شالمای شفت در آستانه برداشت چای/ ۲۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده

رئیس اداره چای شفت با تشریح دلایل تعطیل کارخانه چایسازی شفت گفت: مشکلی در صنعت چای شهرستان شفت نداریم.

دلایل تعطیلی کارخانه چایسازی شالمای شفت در آستانه برداشت چای/ ۲۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده

علی قربانپور در گفتگو با خبرنگار ۸دی در پی تعطیلی یکی از کارخانجات چایسازی در شهرستان شفت اظهار داشت: طبق مقرارت شورای اقتصاد ما برگ سبز را از کشاورز می‌خریم و تحویل کارخانجات می‌دهیم.

وی در توضیح بسته شدن کارخانه چایسازی روستای شالمای شفت افزود: کل برگی که از طرف کشاورزان به کارخانه عرضه می‌شود شاید به اندازه کارخانه نباشد و وقتی که برگ کمی عرضه شود برای کارخانه نمی صرفد که انرژی و کارگر مصرف کند.

رئیس اداره چای شهرستان شفت با بیان اینکه هر سال در زمان چین اول دو یا سه کارخانه در شهرستان شفت باز می باشد که در شهرستان هایی همچون املش و فومن نیز شرایط مشابه است، گفت: دلیل بسته شدن کارخانه شالما عدم تمدید قرارداد با سازمان چای بود.

قربانپور با اشاره به این نکته که در پی تعطیلی کارخانه چای شالما با مشورت بخشدار و سازمان تصمیم گرفیتم تا شعبه ای برای جمع آوری برگ سبز چای ایجاد کنیم، اظهار کرد: در روز گذشته زمان برداشت چین اول چای تمام شد و کسی برای تحویل برگ سبز چای به شعبه هم مراجعه نکرده است و نمی توان برای تحویل ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلو برگ سبز چای شعبه را باز گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر چایکارانی هنوز موفق نشده اند تا چای خود را به شعبه تحویل چای تحویل دهند می توانند به سایر کارخانجات فرآوری چای مراجعه و برگ سبز چای خود را تحویل دهند.

رئیس اداره چای شهرستان شفت ادامه داد: کارخانجات جزء بخش خصوصی هستند و برای تمدید قرارداد به سازمان مراجعه نکرده اند و حتی پس از بسته شدن کارخانه، رئیس سازمان و فرماندار به کارخانه چای مراجعه کردند اما کارخانه راضی نشد تا چای تحویل بگیرد.

قربانپور در پاسخ به این سوال که کارخانجات بسته شده هم از یارانه پرداختی دولت برخوردار خواهند بود یا خیر، اظهار داشت: در سال جاری ۶۰ درصد به کارخانجات چای یارانه پرداخت شده و کارخانه شالما هم در صورت باز بودن یارانه دولت شامل آن می شود.

وی از وجود حاشیه ها در حوزه چای شفت خبر داد و بیان داشت: حاشیه در صنعت چای زیاد است و به نظر من در سطح شهرستان مشکلی در حوزه صنعت چای نداریم، به حاشیه ها توجه نکنید چون ما تاکنون ۳۰۰ تن برگ سبز چای را ذخیره کرده ایم.

رئیس اداره چای شهرستان شفت با بیان این خبر که مطالبات چایکاران تدریجا واریز می شود، اذعان داشت: تاکنون حدود ۴ میلیارد برگ سبز چای از کشاورزان خرید کرده ایم که ۲۰ درصد آن معادل  ۹۱۵ میلیون تومان از آن پرداخت شده است که مابقی مطالبات نیز به تدریج واریز می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه