14 مرداد تعیین می شود؛

شهردار لاهیجان تغییر میکند؟!/کحالی و پورقربان گزینه های شورای دوره پنجم برای شهرداری

۱۴ مرداد اولین روز فعالیت رسمی شورای شهر پنجم خواهد و اولین موضوع حضور یا عدم حضور آگشته به عنوان شهردار لاهیجان خواهد بود.

شهردار لاهیجان تغییر میکند؟!/کحالی و پورقربان گزینه های شورای دوره پنجم برای شهرداری

به گزارش ۸دی، به نقل از «لاهیجان»، شنیده ها حکایت از آن دارد که گویا باندهای قدرت اطراف شهرداری لاهیجان با فشار به برخی از کاندیداها، میخواهند که در وهله اول شهردار لاهیجان را تغییر دهند

یکی از کاندیدای پیروز انتخابات شورای شهر لاهیجان که از قضا منتقد «سعیدآگشته» نیز می باشد در یک جمع خصوصی با بیان اینکه فشارهای زیادی به ما وارد می شود گفت: تغییر سعید آگشته ابتدایی ترین خواسته ی این افراد است.

گویا گزینه های دیگری برای جانشینی سعیدآگشته شهردار غیربومی لاهیجان مطرح است. «رضاکحالی» و «حسن پورقربان» دو گزینه مطرح شده برای تصدی پست شهرداری لاهیجان هستند.

نام هایی که در این چند سال اخیر به کرات به گوش شهروندان لاهیجان رسیده است

پیش از انتخاب سعیدآگشته به عنوان شهردار لاهیجان، نام «حسن پورقربان» محتمل ترین گزینه برای معرفی این پست بود. پورقربان سابقه شهرداری شهرهای لنگرود و املش را در کارنامه خود دارد و هم اکنون نیز شهردار رودسر است؛ فردی که به علت رفاقت با ابراهیم خوشحال عضو پیشین شورای شهر لاهیجان باعث شد تا خوشحال یکی از گزینه های رای منفی به سعیدآگشته شود

رضاکحالی نیز که اکنون شهردار شهر همجوار لنگرود است پیش از این به مدت۴سال شهردار لاهیجان بود و در آبان ۹۳ با ۹ رای موافق از سمت خود عزل شد، شاید بتوان گفت که حضور ۲ دو عضو شورای شهر دوره چهارم(تمیزکار و شجاعی) در شورای شهر دوره پنجم که در عزل کحالی نیز نقش پررنگی داشتند می تواند هم اکنون دو رای منفی در سبد رای کحالی خواهد داشت.

پیش از این رحیم کشاورز عضو دوره چهارم شورای شهر لاهیجان گفته بود که عضو شورای شهر لاهیجان گفت: مجموعه صاحب قدرت در شهرداری لاهیجان امثال رضاکحالی را طلب می کنند. وی همچنین معتقد بود که نماینده سابق لاهیجان به اعضای شورای شهر گفته بود که باید سعید آگشته  عزل شود.

رحیم کشاورز همچنین معتقد بود که بسیاری از کارمندان برای شهردار فعلی لاهیجان سنگ اندازی می کنند تا وی خودش پست شهرداری لاهیجان را ترک کند! ادعایی که مورد اعتراض غیررسمی برخی از کارمندان شهرداری قرار گرفت.

به گزارش «لاهیجان»، سعیدآگشته با تلاش های ابراهیم مهربان عضو سابق شورای شهر لاهیجان در تاریخ ۱۶ آذر سال ۹۳ به عنوان شهردار لاهیجان معرفی شد. پس از این انتخابات سیل انتقادات از سوی شهروندان لاهیجان به اعضای شورای شهر وارد شد، عزل رضاکحالی شهرداری که بین مردم لاهیجان برای خود محبوبیتی کسب کرده بود و انتصاب یک شهردار غیربومی که پیش از این در کارنامه خود شهرداری شهر صنعتی پرند استان قزوین را در کارنامه خود داشت.

آگشته کم کم توانست به اوضاع مالی شهرداری اندکی نظم دهد و به گفته برخی از اعضای شورای شهر توانست برخی از بدهی های انباشت شده میلیاردی شهرداری را نیز تسویه کند. موافقت نامه ساخت دو پل غیرهمسطح در لاهیجان به ارزش ۴۰ میلیارد تومان و شروع پروژه تفریحی- گردشگری تالاب حاجی آباد  و پیگیری داستان قضایی جزیره را می توان از مهم ترین فعالیت های سعیدآگشته در مدت دو سال و نیم حضور خود در شهرداری لاهیجان است.

البته عدم توجه به انتقادات دلسوزانه رسانه ها و منتقدین، برخی فعالیت های سیاسی خارج از حوزه شهرداری در ایام انتخابات نمایندگی مجلس و بروز برخی مشکلات در بحران برف اول را می توان از مهمترین اشکالات این شهردار نسبتا جوان در لاهیجان دانست.

انتخابات شورای شهر لاهیجان با وجود حواشی پایان ناپذیر پایان یافت و هفت عضو اصلی و علی البدل شورای شهر لاهیجان مشخص شدند، اعضایی که بدون حضور در لیست های سیاسی انتخاب شدند. در این لیست ۷ نفره ، «جوادتمیزکار» را می توان صمیمی ترین دوست «سعیدآگشته» پس از «فردادجنابی» دانست، جنابی از ابتدای شروع به کار آگشته به عنوان معاون در کنار آگشته بود و اکنون با پایه رای کم نظیری که دارد از جایگاه بالایی بین رقبای خود برخوردار است، البته ابراهیم مهربان صمیمی ترین دوست سعیدآگشته نیز دیگر در این دوره شورای شهر حضور نداشته و جای خود را به منتقدانی همچون «محسن شیخ شعربافان» و «حجت طیران» داده است.

۱۴ مرداد اولین روز فعالیت رسمی شورای شهر دوره پنجم خواهد و اولین موضوع مطرح شده در این جلسه حضور یا عدم حضور «سعیدآگشته» به عنوان شهردار لاهیجان خواهد بود، گرچه خواسته مردم تغییر در اعضای فعلی شورای شهر لاهیجان بود و گرچه مردم این شهر به هر نحوی تغییر ۸۸ درصدی را با ۲۴ هزار ریزش آراء برای اعضای شورای دوره چهارم رقم زدند، اما خواسته آنها چیزی زیادی جز برطرف کردن اشتباهات تلخ گذشته و تلاش بیشتر برای خدمت رسانی خالصانه به عنوان خادمان مردم در پارلمان شهری نیست.

امیدواریم ادامه یا قطع همکاری با «سعیدآگشته» تصمیم خود اعضای شورای شهر باشد و نیتی جز برای خدمت بیشتر به مردم محروم در آن نهفته نباشد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه