در جلسه شورای شهر رشت صورت گرفت؛

موافقت شورای رشت با اعطای پاداش یک میلیارد تومانی به تیم سپیدرود/ کنایه شورا به شهردار رشت؟

اعضای شورای شهر رشت با اعطای پاداش یک میلیارد تومانی به تیم سپیدرود به دلیل صعود این تیم به لیگ برتر موافقت کردند.

موافقت شورای رشت با اعطای پاداش یک میلیارد تومانی به تیم سپیدرود/ کنایه شورا به شهردار رشت؟

به گزارش ۸دی، به نقل از مهر، یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای رشت در حالی ظهر یکشنبه برگزار شد که اعضای شورا با اعطای پاداش یک میلیارد تومانی به تیم سپیدرود به دلیل صعود به لیگ برتر فوتبال موافقت کردند.

هرچند اعطای پاداش یک میلیارد تومانی به تیم سپیدرود با پیشنهاد شورانشینان به شهرداری مطرح و سپس به صورت یک لایحه به شورا ارسال شد اما با وجود موافقت ضمنی همه اعضا، محل اظهار نظرات اعضای شورا قرار گرفت.

یکی از اعضای شورا در این باره با بیان اینکه تنها شورای شهر طی ماه های گذشته از تیم سپیدرود حمایت های لازم را داشته اظهار کرد: متاسفانه با وجود حمایت های شورا از تیم، برخی افراد صعود این تیم را به نام خود تمام کردند.

محمدعلی رفیعی افزود: شورای چهارم هنوز هم حامی تیم سپیدرود است زیرا پس از ۵۰ سال این تیم توانسته به لیگ برتر صعود کند.

عضو دیگر شورا با بیان اینکه اعطای پاداش به بازیکنان همواره انگیزه بخش بوده گفت: سپیدرود وضعیت خوبی ندارد و هم اکنون از بدهی پنج میلیارد تومانی برخوردار است با اینهمه شورای چهارم تلاش خود را برای حمایت از این تیم به هیچ وجه قطع نکرده است.

اسماعیل حاجی پور افزود: این تیم، آرزوی ۵۰ ساله صعود به لیگ برتر شهروندان را تحقق بخشیده و لازم است که با مهیا کردن جشنی از پاداش برخوردار شود.

به گفته وی، تاکنون دو میلیارد و ۸۴۱ میلیون تومان از سوی شورای چهارم به تیم سپیدرود کمک مالی شده است.

عضو دیگر شورا با بیان اینکه چند ماه پیش با مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، امکان خرید این تیم برای شهرداری وجود داشت خاطرنشان کرد: اعطای پاداش اگرچه می تواند برای بازیکنان انگیزه دهنده باشد اما باید به فکر بدهی های این تیم و همینطور ورود آن به عرصه لیگ برتر بود.

رضا رسولی افزود: اگر تیم سپیدرود چند ماه پیش از سوی شهرداری خریداری می شد هم اکنون از ارزش افزوده قابل توجهی برای شهرداری برخوردار بود.

در ادامه، عضو دیگر شورا با اشاره به ردیف بودجه تخصیص پاداش به تیم سپیدرود که از مبلغ سه میلیارد تومان برخوردار است اظهار کرد: ردیف ۴۱۶۰۷ که از سوی شهرداری برای اعطای این پاداش تعیین شده، برای کمک به هیئت ها و باشگاه های ورزشی است و این توقع را در شهر به وجود آورده که سهم همه هیئت های ورزشی است.

امیرحسین علوی افزود: رقم یک میلیارد تومان رقم کمی نیست اما با وجود بدهکاری های این تیم، شاید با این رقم مدیران تیم بتوانند اقدامات بهتری برای تسویه کردن بدهی های تیم انجام دهند و  همه مبلغ به عنوان پاداش برای تیم از سوی شورا تعیین نشود.

وی تصریح کرد: با وجود حمایت های شورا و تزریق نقدینگی به این تیم طی ماه های گذشته، لازم است که گزارشی از وضعیت این تیم به شورا ارائه شود.

در نهایت با رای گیری از اعضا، اعطای پاداش یک میلیارد تومانی به تیم سپیدرود با موافقت مواجه شد.

تعیین تکلیف پروژه پل طبیعت در هفته آینده

دومین بحث مطرح شده در جلسه شورای رشت، به لایحه تعیین تکلیف پروژه پل طبیعت اختصاص یافت که چندی پیش بدون اخذ مجوز از صحن علنی شورا از سوی شهرداری به مناقصه گذاشته شد.

در لایحه فوق که به صورت دو فوریت به شورا ارسال شده، شهرداری خواستار تائید اجرای پروژه در فاز نخست بود که با اظهارنظرات اعضا، دو فوریت آن رای نیارود.

موافقان و مخالفان این طرح با ابراز عقاید خود درباره این پروژه، در نهایت به آن رای یک فوریت دادند.

عضو شورا با بیان اینکه اجرای این پروزه جزو ضروریات شهر نیست گفت: ردیف بودجه ای که برای پروژه پل طبیعت در سال ۹۵ از سوی شورا مورد تائید قرار گرفت، تنها ۳ میلیارد تومان آنهم برای انجام مطالعات بود نه اجرای پروژه اما شهرداری به تخلف و بدون مجوز از شورا، مناقصه این پروژه را با رقم بیش از ۴۰ میلیارد تومان برگزار کرد.

عباس صابر افزود: پروژه فوق برای شهرداری بسیار پرهزینه است و عملا هیچ ضرورتی ندارد که آن را در اولویت قرار دهد در حالی که بودجه های عمرانی شهرداری با تحقق ناچیز همراه است.

علوی دیگر عضو شورا نیز در مخالفت با این لایحه گفت: تفکر برنامه ریزی در این پروژه با آنچه که از ابتدا در شورا به تصویب رسید تغییر کرده است.

وی اظهار کرد: قرار بود در ابتدا پروژه تنها ۴ میلیارد تومان هزینه بردارد اما در نهایت بعد از مطالعه، به رقم ۴۰ میلیارد تومانی رسید.

علوی تصریح کرد: مناقصه اجرای پروژه بدون اطلاع همه اعضا و صحن شورا به تصویب شخص در شورا رسید و عملا محل ایراد و اشکال سازمان بازرسی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد با هزینه ۴۰ میلیارد تومان پروژه های متعدد دیگری می توان در حوزه گردشگری به ثمر رساند که می تواند در اولویت شهرداری قرار گیرد.

در مقابل، عضو دیگر شورا با موافقت نسبت به این لایحه گفت: شهر فاقد مکان متمرکز گردشگری است و این پروژه می تواند برای جلب نظر گردشگران بسیار قابل توجه باشد.

اسماعیل حاجی پور افزود: رشت به چنین پروژه شاخصی در حوزه گردشگری نیاز دبرو

با ایراد این سخنان، در نهایت لایحه فوق، با رای یک فوریت اعضا، ظرف مدت یک هفته تا ۱۰ روز آینده برای تصمیم گیری با اخذ نظر کمیسیون ها مجددا در صحن شورا اعلام و مطرح می شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه