رئیس سازمان اداری و استخدامی خبر داد:

آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی از هفته آینده/ ۱۰ هزار نفر استخدام می شوند

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: آزمونی در فصل بهار برگزار خواهد شد که ثبت نام متقاضیان آن از هفته آینده آغاز می‌شود.

آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی از هفته آینده/ ۱۰ هزار نفر استخدام می شوند

به گزارش ۸دی، به نقل باشگاه خبرنگاران، جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره برنامه دولت به منظور کاهش سن مدیریت و بکارگیری نیروهای جوان‌تر در مدیریت کشور اظهار داشت: در نظام اداری کشور به دلیل تعداد کثیر کارمندان در ادارات و محدود بودن موقعیت‌های سرپرستی و مدیریت، انتخاب مدیران با پیچیدگی و دشواری همراه است.

وی افزود: اگر بخواهیم از میان کارمندان یک اداره باتجربه‌ترین افراد را بعنوان مدیر انتخاب کنیم طبیعتا سن مدیران هم برای اداره بهتر دستگاه‌ها در سطح بالاتری قرار می‌گیرد.

انصاری ادامه داد: برای کاستن از سن مدیریت و فرصت دادن به نیروهای جوان‌تر برای نقش آفرینی در مدیریت کشور و ایجاد نشاط و انرژی جدید در نظام اداری باید برنامه ریزی جامعی انجام گیرد و با اصلاح شرایط احراز مشاغل مدیریتی، امکان انتخاب افراد از بین کارشناسان و کارشناسان مسئول بطور مستقیم برای مشاغل سرپرستی و مدیریت فراهم شود و با ایجاد پستهای مشاور از تجارب مدیران پا به سن گذاشته به عنوان مشاوران مجرب در کنار مدیران جوان‌تر استفاده و جریان انتقال تجارب مدیریتی را ساماندهی کرد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: خوشبختانه اصلاح شرایط احراز مدیریت و سرپرستی و تعیین چارچوب این سیاست در مراحل نهایی قرار دارد که امیدواریم بتوانیم پس از طرح آن در شورایعالی اداری این چارچوب را تصویب و ابلاغ کنیم.

وی با اشاره به اینکه رییس جمهور بر کاهش سن مدیریت در کشور تاکید دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سن مدیریت حدود ۴۵ تا ۴٨ سال است که امیدواریم بتوانیم این سن را به ۴٠ تا ۴٣ سال کاهش دهیم.

انصاری درباره استخدام جوانان در نظام اداری کشور تصریح کرد: اساسا استخدام نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی از بین جوانان و با شرایط سنی خاصی انجام می‌شود براین اساس افراد با سنین کمتر از ٣۵ سال با مدرک کارشناسی و افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد با حداکثر سن ۴٠ سال در دستگاه‌های اجرایی استخدام می‌شوند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی اضافه کرد: متقاضیان استخدام، جوانان فارغ التحصیل و پذیرفته شدگان در آزمونهای استخدامی هستند همانطور که می‌دانید اساسا غیر از جوانان فارغ التحصیل استخدامی صورت نمی‌گیرد.

وی بیان داشت: آزمونی در فصل بهار برگزار خواهد شد که ثبت نام متقاضیان آن از هفته آینده آغاز می‌شود. در این آزمون حدودا برای استخدام ١٠ هزار نفر مجوز استخدامی در نظر گرفته شده است همچنین مرحله دیگری از آزمون استخدامی در آذرماه برگزار می‌شود که متناسب با خروجی نیروی انسانی دستگاهها، ظرفیت این آزمون نیز مشخص خواهد شد.

انصاری اظهار داشت: معمولا در نظام اداری سالانه حدود ٣ درصد از نیروی انسانی بازنشسته و از دولت خارج می‌شوند لذا متناسب با طرح کوچک سازی دولت حدود یک سوم از خروجی کارکنان دولت سالانه استخدام خواهند شد که بین ٣٠ تا ٣۵ هزار نفر را شامل می‌شود. این استخدام به صورت برگزاری آزمون بوده و هرکسی که متقاضی استخدام در ادارات دولتی باشد باید در آزمون شرکت و حد نصاب لازم را کسب کند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه