کانال های ارتباطی رهبر انقلاب با مسایل جامعه؛

آیا درباره سند ۲۰۳۰ به رهبری اطلاعات غلط داده اند؟!

روحانی و مشاورانش پس از اظهار نظر صریح رهبر انقلاب احساس خطر کردند و مدعی شدند: «گزارش دروغ به محضر رهبری می‌فرستند!»

آیا درباره سند ۲۰۳۰ به رهبری اطلاعات غلط داده اند؟!

به گزارش ۸دی، به نقل از فردا؛ خیانت فرهنگی دولت یازدهم در امضاء و اجرای مخفیانه و بی‌سروصدای سند موسوم به ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش کشور، از زمانی حساسیت اقشار دینی و فرهنگی جامعه را برانگیخت که رهبر معظم انقلاب شخصاً به این موضوع ورود پیدا کردند و به صراحت نسبت به پذیرش این سند از سوی دولت و عدم مراقبت شورای عالی انقلاب فرهنگی گلایه فرمودند.

اینکه مقام معظم رهبری در جمع معلمان بیان کردند «نباید اجازه می‌دادند این ‌کار تا اینجا پیش بیاید که ناچار بشویم ما جلوی آن را بگیریم و ما وارد قضیّه بشویم.» گواه این مطلب بود که ایشان پیش از این نیز تذکرات لازم را در خصوص تبعاتخسارت‌آور اجرای این سند به مسئولان مربوطه داده بودند اما نه تنها دولت یازدهم توجهی به آن نداشته بلکه بی‌سروصدا اجرای آن را شروع کرده بود!

ادعای دروغ روحانی مبنی بر ارسال گزارش دروغ به رهبری!

نگرانی‌های جامعه مذهبی، اقشار معلمان و خانواده‌ها از افشای محتوا و پذیرش سند ۲۰۳۰ توسط دولت یازدهم در ایام تبلیغات ریاست‌جمهوری، کافی بود که حسن روحانی و تیم مشاورانش نسبت به ریزش آرا در انتخابات احساس خطر کنند و در یک اقدام فرار رو به جلو و خلاف اخلاق، ضمن توهین به منتقدان این سند مدعی شوند: «آنها آنقدر پررو شدند که گزارش دروغ به محضر رهبری می‌فرستند.»

ادعای روحانی مبنی بر «ارسال گزارش دروغ به رهبری»، نتیجه‌ای جز این ندارد که روحانی قصد داشته بگوید چون اظهارات رهبری در مورد این سند براساس یک گزارش دروغ بیان شده، پس خلاف واقع است.

فارغ از محتوای سند ۲۰۳۰ و مغایرت‌های آن با فرهنگ، شریعت اسلام و اسناد بالادستی کشورمان و نیز رفتار عجیب و غیراخلاقی روحانی، راه و روش اطلاع رهبر انقلاب از اوضاع کشور و کانال‌های ارتباطی ایشان موضوعی است که ایشان در دوران مسئولیت‌شان توجه ویژه‌ای به آن داشته و دارند و بارها بر آن تأکید کرده و فرموده‌اند: «معتقدم که یک مسؤول نباید اجازه دهد که از واقعیّات جامعه و از خبرهایی که در جامعه جاری است، دور بماند.»

بی‌شک جایگاه رهبری و وظایف ایشان اقتضاء می‌کند که اطلاعات و گزارش‌های متفاوت و متعددی از مراجع مختلف بویژه نهادهای اطلاعاتی و بازرسی و نظارتی به ایشان ارسال شود؛ رهبری در این باره می‌فرمایند: «از راه‌های مختلف، کانال‌های مختلف، گزارش‌های متفاوتی را تقریباً به طور مستمر دریافت می‌کنم.»

رهبر معظم انقلاب بارها با تأکید بر اینکه «به عنوان کسی که اطلاعاتش از کشور وسیع است» به اظهارنظر و تحلیل درخصوص مسائل کشور پرداخته‌اند و بدون تردید موضع‌گیری‌ها و نظرات مطرح شده نیز حاصل جمع‌بندی و سنجش صحت و سقم گزارش‌های ارسالی مردمی و سازمانی و مشورت با کارگروه‌ها و مشاوران خبره می‌باشد.

رهبری چگونه در جریان مسائل جامعه قرار می‌گیرند؟

مقام معظم رهبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه ایشان «از چه کانال‌هایی و چگونه در جریان امور و مسائل جامعه قرار می‌گیرید؟ آیا همه چیز را به شما می‌گویند؟» می‌فرمایند: «من از طُرق رسمی و غیر رسمی سعی می‌کنم با واقعیّات در تماس باشم. گزارش‌هایی که به من داده می‌شود، بسیار متنوّع است. هم گزارش‌های دستگاه‌های مختلف اطّلاعاتی است -چه اطّلاعات مربوط به وزارت اطّلاعات، چه آنچه که مربوط به اطّلاعات نیروهای مسلّح است، چه آنچه که مربوط به بعضی از دستگاه‌های خبر رسانىِ دستگاه‌های دولتی است- هم بخشی از دفتر ما کارش اطّلاع رسانی است؛ مثل دفتر ارتباط مردمی و دفتر بازرسی، که اینها از طریق نامه و تلفن مرتباً با مردم در تماسند. با اشخاص و تیپ‌های مختلف اجتماعی هم ملاقات‌های فراوانی دارم و نامه هم زیاد دریافت می‌کنم. به‌هرحال گوش من، گوش فعّالی است …»

اطلاعاتی دارم که مسئولین دفتر هم از آن بی‌خبرند!

در کتاب «آب، آیینه، آفتاب» که به معرفی ابعاد شخصیتی مقام معظم رهبری در آیینه خاطرات منتشر شده در یکی از صفحات آن مطلبی با عنوان «اطلاعات از چندین کانال متفاوت» چاپ شده است که خود گویای کانال‌های ارتباطی متعدد مقام معظم رهبری برای اطلاع از یک موضوع می‌باشد: «روزی حجت الاسلام کعبی عضو مجلس خبرگان در محضر مقام معظم رهبری بوده است که یکی از علمای موجه به آقا گفتند: آقا این چه وضعی است؟ به فقرا رسیدگی نمی‌شود. آقا فرمودند: پیشنهاد شما چیست؟ آن شخص گفت: پیشنهاد می‌کنم یک صندوق پیشنهادات راه بیاندازید. آقا سر مبارکشان را پایین انداختند و فرمودند: من بیش از ۲۰ سال تجربه مدیریتی در این کشور دارم‏ این کار جواب نمی‌دهد. سپس درباره مشکلاتی که این شخص از منطقه خودشان مطرح کرده بودند آقا اطلاعاتی را مطرح کردند و این شخص مبهوت مانده بود که مقام عظیم الشان ولایت این اطلاعات را از کجا آورده‌اند. سپس آقا فرمودند: از چندین کانال متفاوت، اطلاعات به من می‌رسد و اطلاعاتی به من می‌رسد که مسئولین دفتر نیز از آن بی‌خبرند.»

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه