نماینده مردم طارم و زنجان در گفتگو با 8دی مطرح کرد؛

آمادگی کامل استان زنجان در احداث محور شفت-طارم/ ارتباط گیلان به زنجان اهتمام ویژه استاندار گیلان را می طلبد

نماینده مردم طارم و زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان زنجان آمادگی کامل برای تسهیل و تسریع در برقراری ارتباط با گیلان دارد و تحقق ارتباط مواصلاتی بین دو استان تنها همت و اراده استانداری گیلان را می طلبد.

آمادگی کامل استان زنجان در احداث محور شفت-طارم/ ارتباط گیلان به زنجان اهتمام ویژه استاندار گیلان را می طلبد

علی وقفچی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، به ضرورت ارتباط استان گیلان با زنجان تاکید کرد و اظهار داشت: ما معتقدیم اعتقاد دینی مشترکی که گیلان و طارم با یکدیگر دارند باید ارتباطات این دو منطقه با یکدیگر بیشتر شود.

وی با بیان اینکه آرزوی دیرینه مردم شفت و زنجان بیشتر شدن رابطه ها است، افزود: در حال حاضر برخی از روستاهای طارم و زنجان به زبان گیلکی و تاتی صحبت می کنند.

نماینده مردم طارم و زنجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: به استناد تاریخ در قیام میرزا کوچک خان مردمانی از طارم و زنجان در رکاب کوچک جنگلی جنگیده اند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به رونق اقتصادی شفت در پی ارتباط دو استان اشاره و اظهار کرد: هر چقدر ارتباطات گیلان و زنجان بیشتر باشد، در رونق اقتصادی منطقه تاثیر گذارتر است.

وقفچی در تبیین موقعیت اقتصادی و گردشگری شهرستان شفت اذعان داشت: در خصوص شهرستان شفت وضعیت و ویژگی کمی فوق العاده تر است به لحاظ اینکه شهرستان شفت یک منطقه توریستی و گردشگریست و می تواند به شکوفایی اقتصادی منطقه بیانجامد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی همچنین به افزایش ظرفیت اشتغال شهرستان شفت در پی ارتباط مابین شفت و زنجان تاکید کرد و افزود: ارتباط شفت به زنجان کمک می کند تا ارتباط توریستی و اقتصادی منطقه شفت زیاد شود چون شهرستان طارم در بخش های مختلف اشتغال می تواند کمک بیشتری به شفت کند.

نماینده مردم طارم و زنجان در مجلس دهم گفت: در حال حاضر مرز طارم را به مرز شمال رسانده ایم و رفت آمد در محور مذکور به صورت خاکی فعال می باشد.

وقفچی به تلاش های شبانه روزی افتخاری، نماینده فومن و شفت در مجلس مبنی بر تسریع در ارتباط این محور اشاره کرد و گفت: طی صحبت هایی که با حجت الاسلام والمسلمین افتخاری داشته ایم و ابراز علاقه شدیدی که وی نسبت به بازگشایی این محور دارد، امیدواریم به همت مسئولین منطقه از جمله استاندار گیلان و فرماندار شفت بازگشایی این مسیر تسریع و تسهیل شود.

نماینده طارم و زنجان اهتمام نمایندگان دولت در استان و شهرستان را در ارتباط این مسیر حائز اهمیت خواند و متذکر شد: بازگشایی محور زنجان به شفت مستلزم مساعدت استاندار گیلان و فرماندارشفت و همکاری مضاعفشان با نماینده فومن و شفت است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ارتباط مردم شفت با استان همجوار خود را از حقوق به حق آنان برشمرد و گفت: محور شفت-زنجان یک طرح ملی است و ردیف اعتباری تعریف شده دارد و در سال جاری هم ۲.۵ میلیارد تومان عتبار به آن تخصیص یافته که به لحاظ قانونی نیز قابل پیگیری، دفاع و به اجرا در آوردن است.

وقفچی افزود: معتقدیم اگر گیلان کمک کند حداقل ارتباط جاده ای بین دو محور در طول دولت دوازدهم بازگشایی خواهد شد و مراحل بعدی نیز قطعا با کمک استان گیلان ما می توانیم بعنوان یک جاده اصلی آن را ارتقا دهیم.

این نماینده مجلس همچنین به سایر محورهای مواصلاتی زنجان به گیلان اشاره کرد و گفت: علاوه بر راه شفت به زنجان محور های دیگری را نیز با گیلان در تلاشیم تا برقرار کنیم که زنجان، طارم و منجیل یکی از محورهایی است که در تلاشیم تا آن را هم مورد بهره برداری قرار دهیم.

نماینده طارم و زنجان در تشریح احداث این پروژه بیان کرد: مراحل احداث ساخت راه در حوزه طارم تقریبا تمام شده است و حدودا ۸ کیلومتر مابین علی آباد تا منجیل باقی مانده است.

وی راه ماسوله به زنجان را از دیگر محورهای مواصلاتی گیلان و زنجان برشمرد و بیان داشت: راه دیگری که ما در پی آن هستیم و حجت الاسلام افتخاری، نماینده فومن و شفت در حال تلاش برای بازگشایی آن است محور مواصلاتی ماسوله به زنجان است که امیدواریم این دو محور نیز همگام به محور شفت به زنجان به بهره برداری برسد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه