رئیس پلیس فتای گیلان خبر داد؛

۸ مزاحم اینترنتی در گیلان شناسایی و دستگیر شدند

رئیس پلیس فتا از شناسایی و دستگیر مزاحمان اینترنتی در استان خبر داد.

۸ مزاحم اینترنتی در گیلان شناسایی و دستگیر شدند

به گزارش ۸دی، سرهنگ “ایرج محمدخانی” عصر امروز در گفت و گو با خبرنگاران، با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی ارجاع چندین فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی شهروندان گیلانی مبنی بر ایجاد مزاحمت برای آنان از طریق پیام رسان موبایلی ، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و پلیسی، ۸ تن از مزاحمان اینترنتی را که شش مرد و دو زن بودند شناسایی با هماهنگی مقام قضایی جملگی آنها را در رشت، رودبار و رضوانشهر، دستگیر کردند.

محمدخانی ادامه داد: متهمان با توجه به ادله دیجیتال کشف شده به صراحت به بزه انتسابی خود و اینکه با انتشار مطالب موهن و محتوای غیر اخلاقی و نسبت دادن مطالب ناروا، برای شکات ایجاد مزاحمت نموده بودند، اعتراف و هدف خود را از این کار تسویه حساب شخصی عنوان کردند.

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه متهمان که شش مرد ۲۰ ، ۲۴ ، ۲۶ ، ۲۹ ، ۳۳ ، ۳۹ ساله اهل و ساکن رشت و رضوانشهر و دو زن ۴۵ و ۴۸ ساله اهل و ساکن رشت و رودبار بودند ، جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت شدند، تصریح کرد: هرگونه مزاحمت از طریق سامانه های رایانه ای و مخابراتی بر اساس قانون جرم تلقی شده و قانونگذار برای چنین جرایمی مجازات جزای نقدی ، حبس و شلاق تعیین نموده است.

محمدخانی، پایین بودن سطح آگاهی ، نادیده گرفتن ملاحظات ایمنی ، عدم شناخت آسیب ها ، چالش ها و تهدیدهای حوزه فضای مجازی را از مهمترین دلایل وقوع جرایم سایبری در جامعه دانست و از شهروندان خواست ، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به آدرس Gfata@police.ir گزارش کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه