نماینده حجت‌الاسلام رئیسی در ستاد انتخابات کشور :

آمادگی مناظره با وزیر کشور را دارم/ برخی اظهارات رحمانی فضلی مبنای قانونی ندارد

نماینده حجت‌الاسلام رئیسی در ستاد انتخابات کشور گفت: آمادگی بررسی تخلفات قبل و حین انتخابات را با حضور وزیر کشور دارم.

آمادگی مناظره با وزیر کشور را دارم/ برخی اظهارات رحمانی فضلی مبنای قانونی ندارد

به گزارش ۸دی به نقل از فارس، سید صولت مرتضوی نماینده حجت‌الاسلام رئیسی در ستاد انتخابات کشور،‌ بابیان اینکه تخلفات انتخاباتی وزارت کشور فراوان است،‌ اظهار داشت: آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان هم در بیانات خود به این تخلفات تصریح کرد و از مسئولین قضایی درخواست کردند که با متخلفان برخورد شود.
وی افزود: از طرف دیگر در اظهارات اخیر رئیس‌کل دادگستری استان تهران ذکرشده بود که تعدادی از مسئولین اجرایی ازجمله استانداران و فرمانداران متخلف به شعبه کارکنان دولت دادگستری تهران فراخوان شده‌اند.
مرتضوی با تأکید بر اینکه به اعتقاد ما تخلفات وزارت کشور در انتخابات ۲۹ اردیبهشت محرز است، خاطرنشان کرد: باوجود گذشت ۹ روز از برگزاری انتخابات وزارت کشور این حق را برای رقیب قائل نشده که نتایج تفکیکی انتخابات را به سایر کاندیداها به‌صورت مکتوب اعلام کند.
وی در همین راستا ادامه داد: از همان روز اول رئیس ستاد آقای رئیسی طی نامه‌ای رسمی از وزیر کشور خواست نظر به اینکه طبق قانون فرصتی برای اعتراض به شورای نگهبان وجود دارد جزئیات آمار آرای شعب اخذ رأی تمام کشور را در اختیارمان قرار دهند ولی از آن روز تاکنون هیچ اطلاعاتی مکتوبی از سوی وزارت کشور در اختیار ما قرار داده نشده است.
مرتضوی بابیان اینکه من این آمادگی رادارم که اگر صداوسیما فرصتی را فراهم کند تخلفات قبل و حین انتخابات را با وزیر کشور در فضایی شفاف بررسی و رسیدگی کنیم، اظهار داشت: اینکه آقای رحمانی فضلی می‌گوید جزئیات نتایج انتخابات را بعد از تائید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان ارائه می‌کند هیچ مبنای قانونی و منطق حقوقی ندارد.
وی تأکید کرد:‌ اگر تدبیر درستی بر ستاد انتخابات کشور حاکم می‌شد بسیار راحت‌تر این انتخابات اجرا و این تخلفات نیز صورت نمی‌‌گرفت.
مرتضوی در پایان خاطرنشان کرد: من دو روز قبل از انتخابات به وزیر کشور نامه‌ای فرستادم که ما مشکلات را می‌بینیم و درخواست جلسه‌ای با هیات اجرایی برای رفع این مشکلات داریم ولی وزیر کشور توجهی به این درخواست‌ها نکرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ahmad
مردم جواب تو و امثال تورو توی انتخابات دادن. شهرداری مشهد از سرت زیادی بود که نتیجه انتخابات نشون داد باید با اونم خداحافظی کنی. البته امثال اینا بدون پست و درآمد آنچنانی نمیمونن ولی خب عشق قدرت و رباست کردن توی مراکز مردم نهاد رو دیگه باید به گور ببرن چون مردم دیگه آگاه شدن خداروشکر
در حاشیه