نماینده مجلس افشا کرد:

کشف ابعاد جدید فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان/ پرداخت حقوق های نجومی با تاسیس شرکت های صوری!

سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان ابعاد جدیدی از تخلفات گسترده در فساد صندوق ذخیره فرهنگیان را افشا کرد.

کشف ابعاد جدید فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان/ پرداخت حقوق های نجومی با تاسیس شرکت های صوری!

به گزارش ۸دی، اسدالله عباسی در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران» در مورد روند بررسی پرونده تخلف در صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار کرد: به مواردی مهم در بحث تخلف در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه رسیده ایم و روند بررسی تا سه ماه دیگر تمدید شده است.

وی با اشاره به ممنوع الخروجی برخی از متهمان این پرونده، گفت: در مواردی دریافتی و پرداختی خارج از مقررات بانک دیده شده است.

سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با تأکید براینکه ۵۵۰۰ میلیارد تومان وثیقه در بخش های مختلف مشکوک الوصول است، اضافه کرد: هرچه زمان می گذرد به ابعاد وسیع تری دست پیدا می کنیم و مواردی هم که قبلا گزارش شده در حال تأیید است.

** تأسیس ۱۰ شرکت صوری در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان

وی با اشاره به این موضوع که اخیرا به مواردی در قالب شرکت پتروفرهنگ رسیده ایم که به بخش پتروشیمی و تأسیس حدودا ۱۰ شرکت صوری بر می گردد، افزود: سهام هایی خریداری شده و حقوق های کلان به افراد در این شرکت ها داده اند.

سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان این مطلب که بسیاری از اسناد و مدارک نشان از حیف و میل شدن پول ها با پرداخت وام و تسهیلات در بخش خانه سازی فرهنگیان  است، تصریح کرد: این موارد هم مشکوک الوصول هستند.

**۴۰۰میلیارد تومان سرمایه اصلی بانک سرمایه وصول نشده است

وی با بیان اینکه بازگشت ابن اموال بسیار سخت است، افزود: انتظارداریم سازمانهای نظارتی و بازرسی کار کارشناسی را با سرعت بیشتری انجام دهند تا شاهد چنین اتفاقاتی در سایر بانک ها نباشیم.

عباسی با بیان اینکه ۴۰۰میلیارد سرمایه اصلی بانک سرمایه در دست افرادی است که وصول نشده است، اظهار کرد: اگر اقدامی نشود بانک سرمایه در پرتگاه قرار می گیرد.

وی افزود: امیدوارم بانک مرکزی از تذکرات کتبی و تشریفات دست بردارد و اقدام اساسی انجام دهد تا بتوانیم اموالی که ۴۷ درصدش مربوط به فرهنگیان است را برگردانیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه