دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی بسیج اساتید گیلان:

اجرای اقتصاد مقاومتی نیاز به فرهنگ جهادی دارد

دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی بسیج اساتید استان گیلان فرهنگ جهادی را عامل تحول، پیشرفت و حرکت به سوی تعالی دانست و گفت: باید از این فرهنگ جهادی در بسیج برای اجرای اقتصاد مقاومتی بهره لازم را برد.

اجرای اقتصاد مقاومتی نیاز به فرهنگ جهادی دارد

به گزازش هشت دی ، عباس عسکری، مدرس دانشگاه و دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی بسیج اساتید استان گیلان در گفتگو با روشن خبر، در مورد فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در ابتدای سال، گفت: با توجه به الگوی مصرفی معرفی شده در سیاست های کلی نظام، تدوین سندی به نام اقتصاد مقاومتی در سازمان بسیج اساتید در ابتدای سال ۹۵ تعریف شد و در استان گیلان نیز تدوین این سند به منظور تحول در  استان گیلان توسط بسیج اساتید استان با کمک اساتید متخصص آغاز شد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه سرمایه بسیج اخلاص است و اخلاص مقدمه ای برای فرهنگ جهادی به شمار می آید و فرهنگ جهادی نیز عامل تحول، پیشرفت و حرکت به سوی تعالی است، افزود: باید از این فرهنگ جهادی در بسیج برای اجرای اقتصاد مقاومتی بهره لازم را برد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این طرح تدوین سند اقتصاد ملی دارای ۳۱ برش استانی است، گفت: عملیات اجرایی آن در سال ۹۵ در استان گیلان همانند سایر استان های کشور با تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی آغاز شد و هدف آن بهبود عملکرد تولید، اشتغال و صادرات در استان گیلان می باشد.

دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در استان گیلان این کارگروه با حضور ۷ نفر از اساتید متخصص و مجرب به صورت هفتگی با انتخاب رئیس، دبیر و مسئول کمیته های کشاورزی، فرهنگی و اجتماعی، مدیریت، صنعت و اقتصاد کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: در این طرح وضعیت موجود تولید، اشتغال و صادرات با بهره گیری از تمامی منابع و فرصت های اقتصادی و آنچه در سال های گذشته انجام شده، استخراج و به کمک تحلیل سلسله مراتب آسیب شناسی وضع موجود در دو محور کمبود امکانات و ناکارآمدی فرایندها مورد بررسی قرار گرفت.

عسکری با بیان اینکه در تدوین این سند سازماندهی خوبی انجام شده و بعنوان یکی از طرح های ملی بسیار کارساز و اثر گذار در اجرای درست اقتصاد مقاومتی خواهد بود، اظهار داشت: امروز اقتصاد دیگر از طریق را ه ها و شیوه های سنتی غربی پیش نمی رود و باید رویکرد اقتصاد مقاومتی را مدنظر قرار داد تا به کمک آن از مشکلات اقتصادی موجود رهایی یافت.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه