فرمانده پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران:

دشمن یاوه‌سرایی کند پاسخ کوبنده‌ای خواهد گرفت/ حضور پدافند هوایی در ۳۷۰۰ نقطه کشور

فرمانده پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نقاط حضور پدافند هوایی کشور از ۴۰۰ نقطه در دوران دفاع مقدس، امروز به ۳ هزار و ۷۰۰ نقطه رسیده است.

دشمن یاوه‌سرایی کند پاسخ کوبنده‌ای خواهد گرفت/ حضور پدافند هوایی در ۳۷۰۰ نقطه کشور

به گزارش ۸دی، امیر فرزاد اسماعیلی شامگاه چهارشنبه در کنگره شهدای دانشجوی استان همدان با بیان اینکه شهدا اسطوره و قهرمانان واقعی ما هستند، اظهار کرد: سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر در ذهن همه مردم ایران باقی مانده است.

وی با بیان اینکه جنگ یکی از مصادیق زشت است که در آن خونریزی و جنایت رخ می‌دهد و برای هر دو طرف جنگ حتی برای آغازکننده آن چیزی جز پشیمانی ندارد، گفت: البته دفاع یک خواست مردمی است، دفاع شرافتمندانه یک مطالبه مردمی است که نتیجه آن استحکام باور ملی است.

فرمانده پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه دفاع ما، عنوان مقدس به خود گرفت زیرا هیچ یک از شهدا سهم‌خواهی نکردند، تصریح کرد: هیچ یک از شهدا در وصیت‌نامه خود به دنبال مال دنیوی نبودند و تنها نقش خود را در جامعه ایفا کردند.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس نیروی هوایی عراق چهار مرحله تجدید شد، ادامه داد: عراق تا آخر جنگ یک‌هزار و ۲۰۰ فروند هواگرد به میدان آورد اما با ایثار رزمندگان در زمان دفاع مقدس ۶۰ درصد توان آن از بین رفت.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در پدافند هوایی تنها ۱۰ درصد توان دفاعی منهدم ‌شود، خاطرنشان کرد: در دهه ۸۰ میلادی صدام یزید با آمریکا روی زمین دست می‌دهد و ۲۴ سال بعد همان صدام یزید را همان استکبار در زیر زمین دستگیر می‌کند.

وی با بیان اینکه دو سال پس از پیروزی انقلاب ائتلاف علیه ایران اسلامی را برای تضعیف ایران رسانه‌ای کردند، گفت: ۲۴ سال بعد هیچ امنیتی در عراق وجود نداشت و سرباز منحوس امریکایی وارد منازل عراقی می‌شد.

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه اما مردم ایران با ولایت دست دادند، اظهار کرد: امروز تاسوعا و عاشورا و دفاع مقدس در قلب ما است به طوری که جوان امروز که امام را ندیده و در زمان جنگ نبوده اما در کنگره شهدا حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه سخن گفتن از دفاع مقدس به دلیل اینکه ما می‌خواهیم جنگ کنیم، نیست، بلکه باید آماده باشیم، تصریح کرد: امروز دشمن اگر بخواهد به مرزهای ما چپ نگاه کند و یا یاوه بگوید، پاسخ خود را خواهد گرفت چون مردم از این مهم را از ما می‌خواهند.

اسماعیلی با بیان اینکه درست است امروز مشکلات اقتصادی و معیشتی داریم اما همه دنیا هم این مشکلات را دارند، از تلاش برخی برای بداخلاقی در جامع سخن گفت و ادامه داد: البته رهبر عزیز انقلاب اجازه بداخلاقی نمی‌دهند و فصل‌الخطاب هستند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره ابتدا از ملت سخن گفتند و بعد مسؤولیت را گفتند، خاطرنشان کرد: باید تابع ولایت باشیم تا عزتمند شویم زیرا دشمن دولت‌های زبون را تحقیر می‌کند.

فرمانده پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در برخی از کشورها کاپیتولاسیون به صورت مخفی اجرا می‌شود، گفت: در جمهوری اسلامی هیچ مسؤولی نباید منیت داشته باشد بلکه باید تذکرات را قبول کند و ناراحت نشود.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات مردم پیروز شدند، در خصوص مناظرات انتخاباتی نیز اظهار کرد: رسانه ملی بداند که مناظره تعریف دارد و افراد باید بیایند از خودشان بگویند و در نهایت مردم در صحنه انتخابات حاضر شوند و رأی دهند.

اسماعیلی با بیان اینکه بسیاری از کشورهایی که امریکا در دهه ۶۰ ورود کرد، امروز با چالش مواجه شده‌اند و شرایط اصلاح پذیر نخواهد شد، افزود: دشمنان به دنبال تحریم مردم بودند که در انتخابات شرکت نکنند.

وی با اشاره به اینکه در تهاجم فرهنگی تحریم نمی‌کنند بلکه مستقیم حمله می‌کنند، تصریح کرد: در سایت‌های اجتماعی منفعل شده‌ایم و هرچه دشمن ارسال می‌کند را می‌بینیم، در حالی که امروز خاکریزها شبکه‌های اجتماعی هستند و باید در آن فعال بود.

فرمانده پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برخی مدعی‌اند که اسلام برای دیگران جذابیتی ندارد، در حالی که این حرف اصلا صحیح نیست و هر روز شاهد افزایش گرایش به دین اسلام هستیم، در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: امروز اقتصاد مقاومتی از ذهن شروع می‌شود بنابراین باید مسؤولان ذهنشان را پاک کنند و با ذهن حضرت آقا یکی کنند.

وی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس ۴۰۰ نقطه حضور پدافندها را داشتیم اما امروز به ۳ هزار و ۷۰۰ نقطه رسیدیم، خاطرنشان کرد: وقتی در ۲۲ بهمن راهپیمایی می‌کنیم دشمن ۱۵۰ کیلومتر از مرزهای ایران دورتر می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه اسرائیل همواره برای ما تهدید بوده و هست، هرچند عددی نیست اما باید بدانیم که چه اقداماتی در حال انجام است، ادامه داد: نیروهای مسلح با هیچ کسی که ایران را تهدید کند مماشات ندارد، این مجموعه تنها یک فصل‌الخطاب دارند و آن رهبری است که هر سخنی بگوید همان خواهد شد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی مبارز اصلی با جریان تروریست است، در ادامه از نیروهای جوان و جان بر کف قرارگاه پدافند هوایی سخن راند و با اشاره به اینکه آسمان جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین آسمان منطقه است، خواستار توجه به این مهم شد.

فرمانده پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به اینکه در دفاع مقدس ۲۱۰ هزار شهید تقدیم کردیم، ادامه داد: حدود ۳ هزار کرسی مدیریتی در کشور داریم که برای هر کرسی مدیریتی ۷۰ شهید خون داده است؛ وای به حال مسؤولی که خلاف قرآن و رهبری عمل کند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا نیز با بیان اینکه دانشجویان شهید را باید به نسل جدید معرفی کنیم، ادامه داد: بسیج دانشجویی ناحیه همدان و بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی در برگزاری این کنگره نقش اساسی داشتند و با تلاش انجام شده سلسله‌ای از کنگره شهدای برای معرفی انجام شده است.

منصور غلامی با بیان اینکه برای معرفی ۱۵۲ شهید دانشجو استان همدان اقدامات مختلفی انجام شده است، افزود: اساتید و دانشجویان دیدارهایی با خانواده‌های شهدا داشته باشند تا این ستاره‌های فروزان علم و دانش را به دانشجویان معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما برای شناخت بیشتر دانشجویان نسبت به شهدای این قشر است، تصریح کرد: شهدای دانشجو در برهه هشت سال دفاع مقدس احساس وظیفه کردند و خداوند بر مبنای نیت خالص، آنان را برای شهادت برگزید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه