حجت‌السلام والمسلمین اژه‌ای در خمام:

تهمت‌ها به دستگاه قضا به دلیل برخورد با پولداران متخلف و صاحبان منصب و یقه‌ سفیدان است

سخنگوی دستگاه قضا گفت: تهمت‌ها به دستگاه قضا به دلیل برخورد با پولداران متخلف و صاحبان منصب ویقه‌سفیدان است.

تهمت‌ها به دستگاه قضا به دلیل برخورد با پولداران متخلف و صاحبان منصب و یقه‌ سفیدان است

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در آیین افتتاحیه سالن همایش امام خمینی (ره) اداره کل دادگستری رشت با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت اظهار کرد: آمار مشارکت مردم استان گیلان بالا بود و مردم به ندای ولی‌فقیهشان پاسخ مثبت دادند و برگ دیگری از وحدت نظام را نشان دادند.

وی بابیان اینکه مردم مدعیان دموکراسی دنیا را با حضور گسترده خود در انتخابات شرمنده کردند گفت: مردم ایران با حضور گسترده خود در انتخابات بار دیگر به دشمنان نظام را نشان دادند که به کسی اجازه دخالت نمی‌دهند.

سخنگوی دستگاه قضا به فرارسیدن روز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: حماسه فتح خرمشهر نمایانگر توکل به خدا و تحقق وعده‌های الهی در برابر دشمنان تادندان‌مسلح است تا جایی که دشمن اعتراف به شکست کرد و حتی یک وجب از خاک ایران نیز به اشغال دشمن درنیامد.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: باید همه ما با آراستگی باطن خود را برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده کرده و از برکات این ماه الهی بهره‌مند شویم.

محسنی اژه‌ای با اشاره به دسیسه‌های مختلف دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی گفت: نزدیک چهار دهه هست که همه جنود شیطان از آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیست به کار گرفتند  تا نور الهی را خاموش یا کم سو کنند و آن چیزی که سبب مقابله و ایستادگی مردم در برابر این دسیسه‌ها و عزت نشست به کشتی اهل‌بیت (ع) است.

وی افزود: اینکه القاعده، طالبان، النصره، داعش را چه کسی به وجود آورد و چه کسی آنان را مسلح کرده و از آن‌ها نفت تصرف‌شده را می‌خرد و تا زمانی که جبهه حق پیشروی می‌کند به دفاع از جبهه کفر رفته و می‌گویند ما به‌اشتباه به مراکز شما حمله کردیم؛ چقدر اشتباه.

سخنگوی دستگاه بابیان اینکه دشمن با فشارهای اقتصادی درصدد تأثیرگذاری در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است گفت: متأسفانه برخی فرصت‌ها را با تکیه‌بر خارج در سال‌های اخیر ازدست‌داده‌ایم درحالی‌که رمز موفقیت ما تکیه‌بر توان داخلی است.

وی با تأکید بر اینکه زنده ماندن به هر قیمتی ارزش ندارد افزود: از دست دادن ارزش‌ها، آرمان شهدا و علی زمانه ارزشمند نیست و باید ما خودمان را برای آماده کنیم.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه کار همه سخت است و کار قضا از همه سخت‌تر بیان کرد: کار نفس قضا حل مشکلات مردم و کاری کاملاً خطیر است و اگر همه امکانات فراهم هم باشد عده‌ای از مردم از ما ناراحت‌اند و آن‌ها دسته‌ای هستند که حکم علیهشان صادر می‌شود.

وی بابیان اینکه امروز بسیاری از دستگاه‌های دیگر کارشان را انجام نمی‌دهند و بارشان روی دوش قوه قضائیه افتاده است تصریح کرد: ده‌ها و صدها شرکت تعاونی و اعتباری که مجوز و نظارت مربوط به بانک مرکزی و دولت است حال باید ما رسیدگی کنیم که بیش از ۴۰۰ شعبه در کشور ایجاد کرده، از مردم سپرده گرفته و از سپرده آن‌ها به آن‌ها سود داده و یک‌میلیون شکایت را بر روی دست قضا گذاشته است.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: یکی از بانک‌ها برای فردی دو هزار ۸۰۰ برگ چک صادر کرده که از این میزان یک هزار و ۱۴۱ برگشت‌خورده و هنوز هم همه آن‌ها نیامده و ممکن است باز هم به این تعداد اضافه می‌شود که عهده‌دار این اشتباه بانک بوده ولی دستگاه قضا باید این پرونده‌ها را بررسی کند.

وی با اشاره به آمار بدهی معوقات بانکی ارائه‌شده از سوی بانک مرکزی افزود: بانک مرکزی اعلام کرده که یک میلیارد و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی داریم که بنده با آماری که دارم معتقدم بیشتر است و یکی از دلایل عدم اعتبارسنجی، نظارت نادرست و عدم اخذ وثیقه درست است و وقتی کار خودشان را به‌درستی انجام نمی‌دهند، همه مشکلات را گردن قوه قضائیه می‌اندازند.

محسنی اژه‌ای داشتن روحیه انقلابی، جهادی و توکل به خدا را ضامن موفقیت دستگاه قضا دانست و گفت: در این مدت به‌خصوص در دو سال اخیر خیلی به قوه قضائیه به دلیل برخورد با پولدارترین پولداران متخلف، صاحب‌منصبان و یقه‌سفیدان  تهمت زدند که طبیعی است که از دست ما ناراحت باشند.

وی اطاعت از ولی‌فقیه در همه امور ازجمله قوه قضائیه را از دیگر ملزومات موفقیت دستگاه قضا عنوان کرد و گفت: باید مقتدر، مستدل و سالم دستگاه مسائل را با مردم در میان بگذارد و از این طریق مردم نیز با درک اوضاع در برخورد با متخلفان به کمکشان خواهند آمد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه