با موضوع زندگی "سردار شهید املاکی"

ساخت تله فیلم “تردید” در گیلان کلید خورد

تله فیلم “تردید” با موضوع زندگینامه سردار شهید املاکی در شهرستان شفت استان گیلان کلید خورد.

ساخت تله فیلم “تردید” در گیلان کلید خورد

به گزارش ۸دی، به نقل از تسنیم، ساخت تله فیلم “تردید” با موضوع زندگینامه سردار شهید املاکی با حضور فرمانده سپاه قدس گیلان، مدیرکل صدا و سیما گیلان، دادستان مرکز استان گیلان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان، فرماندار شفت، خانواده سردار شهید املاکی و عوامل تهیه و ساخت این تله فیلم، امروز در شفت کلید خورد.

علی حلوی، در مراسم آغاز به ساخت این فیلم با بیان اینکه این فیلم تلویزیونی به سفارش صدا و سیمای مرکز گیلان و همکاری سپاه قدس گیلان ساخته می‌شود، اظهار داشت: سفارش این فیلم تلوزیونی به‌مدت ۲ سال بود که به تهیه کنندگی آقای صیدپور و تیم ما سپرده شده بود که به دلایل مختلف ساخته نشده بود.

کارگردان تله فیلم “تردید” با اشاره به اینکه در ساخت این تله فیلم با مشکلات زیادی مواجه بودیم که خوشبختانه توانستیم برطرف کنیم گفت: بودجه محدود و شرایط بازسازی خیلی از اتفاقات یکی از دلایل آغاز برای ساخت این تله فیلم بود.

حلوی به هزینه‌های میلیاردی در ساخت فیلم‌های هالیوود اشاره کرد و افزود: هدف سازندگان فیلم‌های جنگی در دنیا برای تاثیرگذاری در کشورهای دیگر است تا افکار و نظرات خود را به دیگران انتقال دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در ساخت فیلم‌هایی این‌چنینی با تاثیرگذاری بیشتر در افکار عمومی کم کاری و کوتاهی شده است گفت: ما هر چقدر در ساخت این فیلم‌ها بیشتر کار کنیم باز هم جای کار دارد و این مهم، همکاری همه ارگان‌ها را می‌طلبد و بحث فقط یک مجموعه نبوده و ملی است و نیاز به مشارکت همه دارد.

حلوی با تاکید بر اینکه ساختن یک فیلم مانند یک گزارش یا کار ساده‌ای که راحت از کنار آن عبور کنیم نیست بیان کرد: باید روی جزئیات ساخت یک فیلم کار کرد تا تاثیر خوبی روی افکار بگذارد و اگر هم چنین نباشد هر مقداری نیز هزینه کنیم هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

کارگردان تله فیلم “تردید” تصریح کرد: داستان این تله فیلم نگاهی به زندگی سردار شهید املاکی دارد و ۳۰ ساعت با خانواده، دوستان و همرزمان این شهید صحبت شده و قرار بر این است بخش‌هایی از زندگی این شهید در نوجوانی، جوانی و فضایی که در دفاع مقدس حضور داشتند به تصویر کشیده شود.

سردار رشید اسلام شهید حسین املاکی متولد ۳ بهمن ماه ۱۳۴۰ در روستای کولاک محله شهرستان لنگرود از فرماندهان دوران دفاع مقدس ۹ فروردین ماه ۱۳۶۷ در عملیات والفجر ۱۰ بر روی ارتفاعات بانی بنوک عراق به درجه رفیع شهادت رسید.

مقام معظم رهبری در جمع مردم گیلان در ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۸۰ درباره شهید حسین املاکی فرمودند: “شهید املاکی شما؛ جانشین لشکر گیلان که توی میدان جنگ شیمیایی زدند و خودش هم آنجا در معرض شیمیایی بود. بسیجی بغل دستش ماسک نداشت، شهید املاکی ماسک خودش را برداشت بست به‌صورت بسیجی همراهش! قهرمان یعنی این! البته هر دو شهید شدند. هم املاکی شهید شد و هم آن بسیجی شهید شد اما این قهرمانی ماند اینها که از بین نمی‌روند. زنده‌‌اند، هم پیش خدا زنده ‌اند، هم در دل ما زنده‌اند و هم در فضای زندگی و ذهنیت ما زنده ‌اند”.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه