استاندار گیلان:

۴۶۵ واحد تولیدی در گیلان احیا و یا به بهره‌برداری رسید

استاندار گیلان در نشست کارگروه رفع موانع تولید گفت:۴۶۵ واحد تولیدی با استفاده از تسهیلات رونق تولید در گیلان احیا و به بهره‌برداری شد.

۴۶۵ واحد تولیدی در گیلان احیا و یا به بهره‌برداری رسید

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی در این نشست که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با بیان اینکه سال گذشته ۵۳۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به بیش از ۹۰۰ واحد صنعتی و کشاورزی  پرداخت شد اظهار داشت: با استفاده از این تسهیلات ۳۴۰ واحد راکد و نیمه تعطیل احیاء و  ۱۲۵ واحد بهره‌برداری شد.

وی همچنین از افزایش ۲۵ درصدی اعتبار تسهیلات کارگروه رفع موانع  ورونق تولید استان در سال جاری خبر داد و افزود: در این راستا سهم استان حدود  ۶۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که چنانچه روند سال گذشته را داشته باشیم  باید حداقل تا ۸۰۰ میلیارد تومان برنامه‌ریزی داشته باشیم.

نجفی اشتغال، تولید بیشتر و پویایی اقتصاد را از جمله خواسته‌های مردم عنوان کرد و گفت: باتوجه به سند چشم انداز توسعه کشور وظایف‌ ما  در کارگروه رفع موانع تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی سنگین‌تر است.

استاندار گیلان با بیان اینکه الحمدا… در سال گذشته سازمان‌های ذیربط در بخش اقتصاد مقاومتی و بویژه در کارگروه رفع موانع تولید گیلان به خوبی عمل کردند اظهار کرد: آمارهای ارائه شده در دریافت تسهیلات و رفع موانع تولید در صنایع کوچک و بعضاً بزرگ در کارگروه رفع موانع تولید استان قابل قبول است.

وی خاطرنشان کرد: امسال رشد شاخص‌ها در کارگروه رفع موانع تولید را رصد خواهیم کرد و مدیران باید پاسخگوی عملکرد خود و پیگیر باشند.

استاندار گیلان بر ضرورت اهتمام و جدیت هر چه بیشتر مدیران در سال جاری  تأکید کرد و افزود : دولت مصمم در حل مشکلات مردم و اجرای تمامی وعده‌های داده شده است.

نجفی اظهار داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی از جمله مباحث مهمی به شمار می‌رود که دولت در جهت تحقق آن مصمم است.

نجفی اظهار امیدواری کرد : انشاء ا… در سال جاری جایگاه بهتری را در اقتصاد مقاومتی خواهیم داشت.

نماینده دولت در گیلان بر ضرورت پیگیری مجدانه دبیرخانه کارگروه اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید در سازمان برنامه و بودجه و تلاش ویژه اداره کل صنعت ، معدن و تجارت در این بخش تأکید کرد .

استاندار گیلان همچنین بر لزوم توسعه شرکت‌های دانش بنیان تأکید کرد و افزود : توسعه  این شرکت‌های افزایش اشتغال را در پی خواهد داشت که تحقق آن از جمله برنامه‌های دولت به شمار می‌رود.

وی بر ضرورت تلاش تمامی دستگاه‌ها در جهت توسعه شرکت‌های فناور و دانش بنیان تأکید کرد و افزود : گیلان گنجایش صنایع سنگین را نداشته هر چند که به جد پیگیر احداث پتروشیمی در رودسر و لوشان هستیم.

وی در ادامه گفت : در جلگه مرکزی، مرکز استان و منطقه آزاد تنها باید در جهت توسعه شرکت‌های  دانش بنیان و فناور تمرکز کنیم.

استاندار گیلان بر ضرورت توسعه پروژه‌های دریامحور و تکالیف بنادر و شیلات در این بخش اشاره کرد و افزود :  باید جدیت و تلاش بیشتری در مباحث دریا محور استان صورت پذیرد.

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت تلاش بیشتر مدیران در توسعه پرورش ماهیان خاویاری تأکید کرد و افزود : اداره کل اقتصاد و اداریی نیز باید با جدیت و به صورت عملیاتی در جهت اجرای هر چه بهتر پنجره واحد تلاش کند .

وی در ادامه با طرح این سوال که چرا باید پاسخ دستگاهی به متقاضی در این پنجره واحد چند ماه به طول بیانجامد افزود : اداره کل اقتصادی چنانچه ضعف در دستگاهی را مشاهد کرد آن را بیان کند.

استاندار گیلان گفت: اداره کل گردشگری در بخش استفاده از فرصت دریا و سواحل، امکانات رفاهی، اقامتی و هتل و توسعه گردشگری برنامه داشته باشد.

استاندار گیلان با انتقاد از آن دسته افرادی که افتتاح پروژه‌های استان را کار تبلیغاتی می‌دانستند اظهار داشت : در روز گذشته ۳۷ میلیارد تومان پروژه در شهرستان آستارا افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه نمی‌توان به دلیل انتخابات کار شهرستان‌ها را متوقف کرد اظهار داشت : مردم عزیزمان در این انتخابات به گفتمان‌هایی که خدمات دولت آمار اشتغال را زیرسئوال می بردند   پاسخ دادند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که صداقت و درستی خود را ادامه دهیم مردم اعتماد مردم  از ما سلب نخواهد شد افزود : باید در گفتمانی که دولت تدبیر و امید آن را شروع نموده  به جد پیگر باشیم .

نجفی با بیان اینکه روزهای رقابت تمام و رفاقت‌ها آغاز شده افزود : باید با تمام توان در جهت توسعه و شکوفایی استان و کشور تلاش کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به کسب جایگاه چهارمی گیلان در اعتماد مردمان آن به دکتر روحانی در انتخابات اظهار داشت : گیلانیان عزیز همیشه  پیشرو بوده و این فرصت خوبی برای گیلان است.

وی با بیان اینکه گفتمان دکتر روحانی پهنای وسیعی دارد افزود : حقوق شهروندی، پیگیری مطالبات مردم، گفتمان خارجی، روابط بین ‌المللی و مباحث فرهنگی از جمله این گفتمان است که باید با کار و تلاش و حضور قوی در جهت تحقق این مهم تلاش کنیم.

استاندار گیلان بر ضرورت حضور هر چه بیشتر مدیران در شهرستان، بخش و روستاها تأکید کرد

نجفی با بیان اینکه مگر می‌شود مدیر کلی در شهرستان حضور یافته و فرماندار از این حضور بی‌اطلاع باشد افزود : فرمانداران نمایندگان عالی دولت در شهرستان ها بوده و باید در جریان مسائل باشند.

با تبریک فرا رسیدن حلول ماه مبارک رمضان و همچنین پیروزی ملت ایران در انتخابات اخیر اظهار داشت : این پیروزی را به دولتمردان و کارگزاران به جهت قبول گفتمان ۴ ساله دولت از سوی مردم تبریک می‌گویم.

وی در ادامه افزود : مردم با حضور پرشور خود در این انتخابات فرصتی را ایجاد کردند تا مجدداً اقدامات دولت تدبیر و امید با همان گفتمان ادامه یافته و به بار نشیند.

استاندار گیلان با گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر ،  این پیروزی را مرهون تلاش همگان دانست و افزود : مردم عزیزمان در کنار نیروهای مسلح توانستند این پیروزی را رقم بزنند.

نماینده دولت در گیلان کارگروه رفع موانع تولید را از جمله مهمترین وتأثیرگذارترین نشستها در حل مشکلات واحدهای تولیدی دانست و افزود : کارگروه رفع موانع تولید از جمله نشست‌هایی است که می‌تواند تأثیر بسزایی را در تحقق مطالبات مردم داشته و بخش اعظمی از این مطالبات باید در این گونه جلسات محقق شد.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام ارزشمند ناجی فداکار گیلانی اظهار داشت : این انسان شریف که در هتل انزلی مشعول به فعالیت بود با مشاهده  کودک ۷ ساله ای که در حال غرق شدن  در دریا بود سریعاً خود را به آب زده و جان آن کودک را نجات داده  اما متاسفانه خود در دریا غرق می‌شود که باید یاد این عزیز به عنوان ناجی فداکار ثبت شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
لطفا لیست و آدرس واحدهای احیا شده را اعلام بفرمایید تا فرمایشات شما از طریق رسانه ها قابل ارزیابی باشد.
در حاشیه