رئیس پلیس آگاهی گیلان تشریح کرد؛

دستگیری سارقان کوهدشتی با کشف ۲۶ فقره سرقت منزل در رشت

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان از شناسایی و دستگیری سارقان حرفه ای، سابقه دار و درحرکت کوهدشتی و کشف ۲۶ فقره سرقت منزل در رشت خبر داد.

دستگیری سارقان کوهدشتی با کشف ۲۶ فقره سرقت منزل در رشت

به گزراش ۸دی، سرهنگ “فرهاد فلاح کریمی” عصر امروز در مصاحبه با خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت حرفه ای منازل در مناطق مرفه نشین شهرستان رشت در ماههای پایانی سال۱۳۹۵، دستگیری سارقان در دستورکار کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کارآگاهان با بررسی آثار و علایم به جا مانده از صحنه های سرقت به سریالی بودن این سرقت ها پی بردند، افزود: با بررسی آثار و علایم به جا مانده از صحنه های سرقت تصاویری از سارقان بدست آمد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با تطبیق تصاویر بدست آمده از سارقان و تطبیق با بانک اطلاعاتی پلیس، غیربومی متهمان برای کارآگاهان محرز شد، بیان داشت: کارآگاهان آگاهی با اخذ نیابت قضایی مذکور به شهرستان کوهدشت لرستان عزیمت کرده و دوسارق را در حین فرار با خودرو، پس از تعقیب و گریز و تیراندازی دستگیر کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه سارقان دستگیر شده ۲۴ و ۳۰ ساله هستند، اظهار داشت: پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی کوهدشت و بازرسی از خودروی آنان، مقادیری از اموال مسروقه شامل طلاجات،وجه نقد، ساعت مچی طلا و… متعلق به مالباختگان استان گیلان کشف و ضبط شد.

فلاح کریمی با اعلام اینکه با اعترافات متهمان مالخر اموال مسروقه نیز در استان دستگیر شد،خاطرنشان کرد: سارقان در تحقیقات پلیس به ۲۶ فقره سرقت منازل مسکونی در مناطق مرفه نشین شهرستان رشت اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه سارقان دستگیرشده که از مجرمان حرفه ای، سابقه دار و دائما در حرکت می باشند، تصریح کرد: متهمان مناطق مرفه نشین را مورد شناسایی قرار داده و در روزهای پایانی هفته و ایام تعطیلات در ساعات ۱۹:۰۰ الی ۲۲:۰۰ اقدام به سرقت اشیاء قیمتی کم حجم از منازل شهروندان به شیوه های مختلف کرده و سپس استان را ترک می کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند، از مردم خواست، از نگهداری اشیاء قیمتی در منزل خودداری کرده و منازل مسکونی خود را به انواع تجهیزات ضد سرقت مجهز کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه