مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان مطرح کرد

برطرف شدن مشکلات اسنادی با امضای توافق‌نامه تجاری بین ایران و روسیه

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: با امضای توافق‌نامه تجاری بین ایران و روسیه بسیاری از مشکلات اسنادی حل می‌شود.

برطرف شدن مشکلات اسنادی با امضای توافق‌نامه تجاری بین ایران و روسیه

به گزارش ۸دی، حسین چراغی در گفت‌وگو با فارس در حاشیه برگزاری نشست مشترک با هیئت آستاراخان روسیه اظهار کرد: بندر انزلی مجهزترین و باسابقه‌ترین بندر شمال کشور است.

وی با اشاره به توانمندی‌های بندر انزلی و ارائه راهکارهای مؤثر برای افزایش تبادلات تجاری فی‌مابین گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران و حضور در مسیر کریدورهای بین‌المللی بسیاری از تجار و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نگاه ویژه‌ای به بنادر کشور به‌خصوص بندرانزلی را دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به رشد روزافزون بنادر استان افزود: هم‌اکنون بندرانزلی می‌تواند کشتی‌های ۶ هزار تنی را تخلیه و بارگیری کند که بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌ شده و طرح توسعه بندر انزلی در چندین ماه آینده می‌توانیم کشتی ۱۲ هزار تنی را پذیرا باشیم.

وی با بیان اینکه بندرانزلی دارای مزایای ویژه‌ای نسبت به دیگر بنادر است گفت: فراهم نمودن تسهیلات ویژه برای تجار، معافیت مالیاتی، دسترسی به کشورهای سی اس آی، اتصال به شبکه ریلی در چندین ماه آینده و ظرفیت‌های مناسب حمل‌ونقل چندوجهی از ویژگی‌های بندرانزلی است.

چراغی افزود: تکمیل و به بهره‌برداری رساندن اسکله‌های سوختی، مجتمع کشتی‌سازی، مخازن روغن خوراکی و غلات، اسکله‌های کانتینری و کالاهایی عمومی از برنامه‌های امسال اداره بنادر و دریانوردی هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه بندر آستاراخان و بندرانزلی از ظرفیت‌های مناسبی برخوردار هستند بیان کرد: ظرفیت‌های فراوانی برای رشد همکاری‌ها و مبادلات تجاری وجود داشته که با انعقاد توافق‌نامه و همکاری روزافزون می‌توان کوری دور شمال به جنوب را به‌منظور افزایش مبادلات تجاری رونق بخشید.

چراغی با بیان اینکه در تجارت، صرفه‌جویی در زمان و هزینه از مهم‌ترین عوامل به شمار می‌آیند تصریح کرد: آستاراخان از طریق بندر انزلی می‌تواند در کمترین زمان ممکن به تهیه کالاهای خود بپردازد و برخورداری از مزیت‌های پایدار و ممتازی در شاخص‌های زمان، مسافت، قیمت و اطمینان برای حمل انواع کالا به‌ویژه کانتینر نسبت به سایر مسیرهای از دیگر ویژگی‌های بندر انزلی بوده که در همین راستا برای ترانزیت کالا از روسیه به مقاصد هدف، بندرانزلی می‌تواند نقش به سزایی را دارا باشد.

وی از امضا توافق‌نامه‌ای فی‌مابین ایران و روسیه خبر داد و گفت: این توافق‌نامه موجب شد بسیاری از مشکلات اسنادی حل شود و حذف روادید برای تجار از دیگر مزایای این توافق‌نامه بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به ایجاد پایانه صادراتی بیان کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های بازرگانی، سرمایه‌گذاران خارجی با سرمایه‌گذاران ایرانی در جهت ایجاد پایانه صادراتی همکاری کرده تا موجب افزایش روادید بین دو کشور خصوصاً بندرانزلی و آستاراخان شوند.

در نشست روز گذشته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان و هیئت جمهوری آستاراخان روسیه متشکل از معاون هیئت دولت و وزیر صنعت، حمل‌ونقل و منابع طبیعی آستاراخان روسیه به همراه وزیر روابط بین‌الملل و اقتصاد خارجی آستاراخان، مقامات دولتی و سرمایه‌گذاران و بازرگانان، از مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان برای برگزاری نشست تخصصی در آستاراخان روسیه دعوت به عمل آمد.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه