عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد در گفتگو با 8دی:

گشایش قهرمانانه و عزتمندانه در دیپلماسی ایران لازم است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد رشت خواستار گشایش عزتمندانه و قهرمانانه دیپلماسی سیاسی ایران شد و گفت: عدول از شعار اصلی دیپلماسی کشور جفا در حق انقلاب اسلامی است.

گشایش قهرمانانه و عزتمندانه در دیپلماسی ایران لازم است

حسن اخگری در گفتگو با خبرنگار ۸دی، عزت ملی را نخستین دست مایه دیپلماسی سیاسی کشورها برشمرد و اظهار داشت: عزت مردم در دیپلماسی سیاسی کشورها برای تمام ملل رعایت می شود.

وی افزود: دولت ها باید روابط عزتمندانه را برای ملت خود رقم بزنند و دولت جمهوری اسلامی نیز باید روابطی که مستند بر انقلاب اسلامی باشد را برای مردم به همراه داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با این بیان که کم لطفی و لفاظی در دیپلماسی نوعی جفا در تاریخ چهل ساله جمهوری اسلامی ایران است، گفت: از ابتدا با شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی دیپلماسی خود را به جهانیان معرفی کردیم.

این استاد دانشگاه های گیلان عدول از شعار اصلی دیپلماسی ایران را جفا در حق انقلاب اسلامی برشمرد و اذعان داشت: همه دولت ها دنبال این هستند که عزت جمهوری اسلامی ایران که همان استقلال کشور است، فراهم شود.

اخگری به فراز و نشیب های مشهود در رفتار سیاسی دولتمردان سیاسی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در این مسیر مشاهده می شود که در وقایع و حرکت های مختلف گاهی اوقات دیپلماسی منفعلی را داشتیم و یا گاهی اوقات دیپلماسی ما در بخش هایی خیلی پر رنگ و یا در بخش هایی بسیار کم رنگ بوده است.

وی با تاکید بر این نکته که دیپلماسی فعلی کشور باید گشایش پیدا کند اما باید عزتمندانه و قهرمانه باشد، متذکر شد: اگر در بخشی از نرمش قهرمانانه صحبت می شود، نباید اصطلاعاتی قربانی برخی از آنها شود بلکه باید دولت ها حق مطلب را ادا کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد گیلان تحقق حقوق ملت ایران را از مهمترین وظایف دستگاه وزارت امور خارجه کشورمان نام برد و گفت: دیپلماسی آینده ایران نباید در حد شعار و کلیشه ای باشد بلکه امروز حقوقی این ملت بر گردن مسئولین وزارت امور خارجه دارند که باید رعایت شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه