بر اساس وعده ایجاد 955 هزار شغل در سال:

دولت باید ماهیانه ۲۵۰۰ شغل در گیلان ایجاد کند

اگر وعده ۹۵۵ هزار شغل سالیانه که توسط دولت روحانی در ایام تبلیغات انتخاباتی مطرح شد محقق شود بر اساس نسبت جمعیتی، باید در هر ماه ۲۵۰۰ شغل در گیلان ایجاد شود.

دولت باید ماهیانه ۲۵۰۰ شغل در گیلان ایجاد کند

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز؛ حسن روحانی در تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وعده ایجاد ۹۵۵ هزار شغل در سال را به مردم داد.

روحانی ۲۳ اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: طبق برنامه ششم توسعه سالانه ۹۵۵ هزار شغل باید ایجاد کنیم. یکی از طرح‌های ما در پایان دولت دوازدهم این است که صادرات غیرنفتی‌مان دو برابر شود، همچنین در پایان دولت فقر مطلق در کشور از بین برود که ما از هم‌اکنون این کار را آغاز کرده‌ایم و قدم به قدم در حال پیشروی هستیم.

وی افزود: دولت پاسخگو نیاز داریم، مردم باید بتوانند بپرسند،‌انتقاد کنند و پیشنهاد دهند..

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هم در تبلیغات انتخاباتی به این آمار صحه گذاشت.

علی ربیعی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز ۱۸ اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: دولت طبق قانون برنامه ششم توسعه موظف است سالی ۹۷۰ هزار شغل ایجاد کند و تا پایان برنامه یعنی سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری را به حدود ۸ درصد برساند.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت هم ۱۹ اردیبهشت اعلام کرد: برای اینکه تا پایان برنامه ششم یعنی سال۱۴۰۰ بتوانیم نرخ بیکاری را یک رقمی کنیم نیازمند ایجاد سالانه ۹۵۰ هزار فرصت شغلی هستیم.

***

حال که ایام رقابت های انتخاباتی گذشته است خوب است که نگاه دقیق تری به این آمار داشته باشیم تا دقیقا این وعده ها از دولت مطالبه شود و همانطور که رئیس جمهور گفت، دولت هم پاسخگو باشد.

 

اگر جمعیت ایران بر طبق آخرین سرشماری را تقریبا ۸۰ میلیون فرض کنیم ۹۵۵ هزار شغل سالیانه یعنی به ازای هر ۸۴ نفر یک شغل در سال.

اگر جمعیت ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار نفری گیلان را بر ۸۴ تقسیم کنیم یعنی دولت باید سالیانه در گیلان ۳۰۱۱۹ شغل ایجاد کند. به عبارتی  ماهیانه ۲۵۰۰ شغل.

همچنین بر این اساس با توجه به جمعیت ۵۲۶۴۹ نفری ماسال در آخرین سرشماری، باید در طول سال جاری برای ۶۲۶ نفر در ماسال شغل ایجاد شود.  این آمار یعنی هر ماه باید ۵۲ شغل در ماسال ایجاد شود.

اینک مردم در انتظار تحقق وعده های انتخاباتی خواهند نشست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه