قربانی، نماینده مردم آستانه:

برنامه و استراتژی مناسب برای مقابله با بحران‌ها وجود ندارد

نماینده مجلس با انتقاد از نبود استراتژی مناسب برای مقابله با بحران‌ها گفت: در این رابطه هماهنگی لازم میان دستگاه‌ها دیده نمی‌شود.

برنامه و استراتژی مناسب برای مقابله با بحران‌ها وجود ندارد

به گزارش ۸دی به نقل از خانه ملت، محمدحسین قربانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی از نبود برنامه و استراتژی مناسب برای مقابله با بحران‌ها انتقاد کرد و گفت: متأسفانه در کشور نه تنها از نعمات الهی بهره مناسب نمی‌بریم بلکه شاهد آسیب‌های فراوانی هستیم.

وزارت کشور،نیرو و مسکن و سازمان هواشناسی علاج واقعه را قبل از وقوع کنند

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از دستگاه های مد نظر در گزارش کمیسیون عمران انتظار می رود برای مقابله با بحران‌های احتمالی تدابیر لازم را اتخاذ کنند؛ ضروری است وزارت کشور، سازمان هواشناسی، وزارت نیرو و مسکن علاج واقعه را قبل از وقوع کنند نه اینکه نظاره گر باشند تا سیل و حوادث رخ دهد سپس چاره‌اندیشی کنند.

وی با بیان اینکه در ایران سالانه ۱۳۰۰ میلی‌متر بارندگی مفید داریم، گفت: اما هرازچندگاهی شاهد سیلاب و خرابی‌ها هستیم؛چرا در سال‌های گذشته که بارش و نزولات آسمانی شمال کشور به ویژه در گیلان بالای ۲ میلی‌متر بود کمتر شاهد خسارات و آسیب‌ها بودیم؛ در این رابطه می توان گفت علت اصلی این خسارات نبود برنامه ریزی و استراتژی مناسب است.

نایب کمیسیون بهداشت مجلس با تأکید بر اینکه برداشت بی رویه از بستر رودخانه‌ها پیشرفت آب رودخانه‌ها و سیلاب را به دنبال داشته است ، تصریح کرد: از طرفی ساخت و سازهای بی رویه در مسیر بستر رودخانه ها نیز مزید بر علت شده است؛ در این رابطه نیاز است دولت و مجلس راهکارهای لازم را برای مقابله با بحران‌ها بیندیشد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
روشن
آقای قربانی شما که علنا برای آقای روحانی تبلیغ کردی با این اظهارات و رای اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی بشما. همانطوری که ۰شنیده اید در مثال مناقشه نیست، میشود مصداق هم از آخور و هم از توبره خوردن!
در حاشیه